type rating

heading 090

New member
Om als beroepsvlieger aan de slag te kunnen gaan heeft men behalve een goede opleiding tegenwoordig ook veeeeeeel geld nodig. Een aanzienlijk kapitaal moeten we betalen om de papieren te krijgen die we nodig hebben om voor in de kist plaats te nemen. Als we dan eenmaal de papieren hebben dan zijn we er nog lang niet. WE kunnen dan weer een ritje naar de bank maken om nog maar weer eens 10 duizenden euro's te lenen. DE TYPE RATING!!! Waarom zouden de maatschappijen dit betalen, als wij, al dan niet zeurend, in de rij staan met het geld al in onze hand. Het salaris wat je dan krijgt is meestal gering. Zodat er op de vrije dagen nog bijgeklust moet worden om het brood op de plank te krijgen, terwijl je de volgende dag bijna in slaap valt op je final app. Is dit de manier waarop tegenwoordig met piloten wordt omgegaan. Wie beschermd ons tegenwoordig tegen deze uitbuiting? Kunnen de vakbonden hier niks aan doen? kunnen de maatschappijen dit gewoon maken?? Het gaat erom dat je vliegt. En dat je uren maakt, met plezier. Maar dat hoeft toch niet tegen zo'n hooge prijs. IK hoop hier weer een beetje de discussie mee los te wakkeren, en serieuze replies op te krijgen.

heading 090
 
Als we allemaal nee zeggen tegen dokken voor je type, gaan de maatschappijen vanzelf weer dokken.. Dit gaat (binnenkort) niet gebeuren omdat er genoeg mensen op straat staan die hun eigen moeder nog zouden verkopen voor een baan in zo'n coole jet met een gaaf uniform :rolleyes:

Er staan nu eenmaal meer piloten op straat dan dat er banen zijn..

Aan de andere kant, als je na maanden en maanden sollicteren eindelijk ergens mag beginnen mits je dokt voor je type, snap ik ook wel weer dat je dat dan doet..

Waar ik zo 'bang' voor ben is dat de grens van wat 'normaal' is steeds verder en verder komt te liggen.. Ik draai me echt om in m'n graf als de collega's van Ryanair moeten dokken voor hun eigen sim sessies + hotel.. Toen ik mobiele telefoons verkocht op mn 16e voor 8 gulden per uur kreeg ik tenminste wel door betaald tijdens bedrijfs trainingen...

Ik moet bij mijn bedrijf (en dat vind ik wel redelijk) m'n trainings kosten terug dokken als ik binnen 3 jaar vertrek.. Maar dokken voor training bij een bedrijf?? :1855: no thanks.
 
Daar gaan we weer........ Luister, dit is een kwestie van vraag-aanbod. Ja, het is kl*te, ik vind het ook niet leuk, maar zo werkt het nou eenmaal.

Deze manier van werken hebben de mij'en al een paar jaar, dus ik vind dat je er als aspirant vlieger niet echt over moet zeuren, want de meesten wisten dit al voordat ze met een opleiding begonnen.

Ik denk dat er nu wat mensen die heel kwaad op mij gaan worden, maar zo denk ik er gewoon over.

Voor alle duidelijkheid; ik moet nog beginnen met mijn opleiding.
 
Het salaris wat je dan krijgt is meestal gering. Zodat er op de vrije dagen nog bijgeklust moet worden om het brood op de plank te krijgen

Ze zijn er echt, de maatschappijen die wel normaal betalen zodra je in bezit bent van een type-rating.
Je moet ze alleen niet zoeken in nederland:radar:
 
Terug
Bovenaan