Type rating Eaglejet

Senna

New member
Beste Airworkers

Ik ben me aan het oriënteren naar een Type rating. En heb de diverse bekende instanties in Europa door gelezen. Ik wil geen discussie opstarten of het nu slim is te betalen voor je type rating. Ik ben zelf in het bezit van een JAA (F) ATPL 210 uur gevolgd op een integrated course. Ik heb op de forum gelezen dat als het doet het verstandiger is om 300 tot 500 uur te doen (zoals bij Wizzair) dan de 100 uur want daar schiet je nog niet veel mee op, zoals ik het begrijp

Nu kwam ik op de website terecht van eaglejet. Ik zag dat je hier diverse uur pakketen kunt ïnkopen”bij je type rating. Deze organisatie zit in Amerika, wie heeft er ervaring met hun? Bij welke maatschappijen is het? En is het daarna makkelijk om over te stappen naar Europa?

Wie weet hier meer van, alvast bedankt

Groeten

Senna
 
Enige wat ik weet is dat zij momenteel een wachtlijst van 1,5 jaar hebben. Voor de A320 in europa gebruiken ze Onur air voor de 737 Pegasus. De rest wordt veel in Azie gedaan.

Mag ik vragen welke school je hebt gedaan en hoe lang je al klaar bent? De markt trekt aan en mischien is het verstandiger om eerst voor 300% te focussen op enkele maatschapijen die behoorlijk aannemen i.p.v. meteen 35 K te betalen zonder enige garanties.
 
Heb je al eens aan CTC gedacht. Aanzienlijk goedkoper, als je de selecties haalt natturlijk. Als je ze haalt heb je een baan. Zou dat eerst proberen, een hoop geld uitgeven kan altijd nog.

De eerste 3 selectie ronden zijn gratis.

Rob.
 
Senna er zijn binnen Europe veel andere mogelijkheden, CTC en GECAT bieden wel de meeste kans op een baan (nergens garantie uiteraard). Daarnaast heb je al aangemeld bij CAE voor Type rating by Ryan Air, of storm Aviation voor Wizzair (kost je wel wat meer).
Succes meer let goed op waar je, je geld aan uitgeeft.
 
Bedankt voor alle info zal op pprune gaan kijken. Ik heb me zelf vorig jaar aangemeld bij CT voor het ATP wings program maar helaas afgewezen. Buiten de voorwaarde die ze stellen zoeken ze naar mensen met een groundschool average van 85% of hoger en 1st time pass on the IR. Helaas is dat laatste bij mij niet in 1 keer gelukt maar 2 keer. Daarom helaas afgewezen.

@RTO
Ik heb zelf een integrated opleiding gedaan. Heb deze vorig jaar afgerond. Ik hoor dit al maanden lang dat het aantrekt en zie het ook wel om me heen, steeds meer mensen die al langer aan het zoeken zijn interviews krijgen. Zelf merk ik er toch nog niet veel van. En ik solliciteer me echt plat. Misschien de leeftijd, maar de aanhouder wint moet lukken en gewoon doorgaan, current blijven.

bedankt voor de info.
 
Wat Eaglejet betreft. Zodra Mr. Richard Ga(y)bor je heeft binnengeloert en je betaald dan wordt er weinig meer voor je gedaan.

Ik krijg nog een smak geld van de vent en ben al bezig geweest met advocaten. Toch maar gebelt. (neemt nu niet meer op als ik bel of als hij weet dat ik het ben). Hij vertelde me dat als ik de advocaten afblaast dan stuurt hij z.s.m. mijn geld terug.

Zo gezegd zo gedaan. Ben weer 2 maanden verder en Mr. Gabor laat weer niks van zich horen.

Het is een ECHTE Verduyn Ik zou me geld ergens anders verpatsen.

Als je goed bent, bel je hem zelf op en mag je best vragen hoe het met mijn verhaal zit. Maakt me echt niets uit. Ben eigenlijk wel benieuwd wat ie zou zeggen. :grijns:
 
Vueling misschien? Hoop negatief over te leven, maar de basic zijn goed.
- 320 rating
- je vliegt je de klere, dus snel je uren
- redelijke vergoeding
- je zit in Barcelona
- kosten 25k
- weet alleen niet de minimum aanname eisen

check idd Pprune en Pilotsjobnetwork.com
 
Ken een paar ab initio jongens die de A320 typerating bij Twinair hebben gedaan. Een Zwitserse TRTO. Sim wordt in Helsinki gedaan. Het kost ongeveer 33000 euro ook en je krijgt daarbij 120 uur lijntraining bij Jetclub (wetlease voor MyAir).

De TRTO heeft echter geregeld dat ze op interview konden komen bij easyJet Switzerland na het voltooien van de rating. De jongens zijn nu aangenomen bij EZS alvorens begonnen te zijn aan de lijntraining bij Jetclub.

www.twinair.ch


Ik zou maar eens bellen als ik jullie was.
 
Senna er zijn binnen Europe veel andere mogelijkheden, CTC en GECAT bieden wel de meeste kans op een baan (nergens garantie uiteraard). Senna er zijn binnen Europe veel andere mogelijkheden, CTC en GECAT bieden wel de meeste kans op een baan (nergens garantie uiteraard).


wat is GECAT voor een organisatie jester?
 
Beste Skydiver,

Check deze link http://www.gecat.com/pilot_programme.asp en je kunt zien wat GECAT inhoud, ze zijn momenteel redelijk succesvol in de U.K. hebben dit jaar al mensen geplaatst vanuit hier bij EasyJet, BMI, Thomas Cook.

Er zijn zeker een aantal andere aanbieders in Europa zoals Malmo Aviation bijvoorbeeld, Intercockpit, FSB, Air Berlin, etc

groeten

Jester
 
Dat snap ik dat er meer zijn. Maar van bijvoorbeeld CTC weet ik dat ze echt goed bezig zijn en als je bij hun door de selectie komt, dat het bijna zeker is dat je een baan krijgt. En zo te horen is dat bij GECAT ook zo. Maar ook bij die andere bedrijven?
 
Dat is mooi dan, Geen idee ken persoonlijk geen mensen die bij andere bedrijven zijn geweest dus daar kan ik niks van zeggen, behalve dan van CTCen GECAT in Engeland en intercockpit in Duitsland waar je een grote kans hadden destijds met een A320 rating om daar aan de bak te komen. Maar daar zit de deur momenteel even dicht bergreep ik. Maar niet voor lang, heb daar zelf vorige week een email van gehad dat ze vanaf eind mei weer gaan recruteren op de website.
 
Dit heb ik net in de AMERIKA sectie gepost

Oorspronkelijk gepost door FlyHigh
MENSEN over Eaglejet gesproken. Net Dhr. Gabor weer aan de lijn gehad waar me geld nu blijft. Ik zei dat ik ben benaderd door meerdere mensen over hun programma en dat ik best een recomendation kan geven mits ze wel netjes hun zaakjes regelen en mij terug betalen.

Als ik de advocaat afriep zou ik z.s.m. worden betaald. Je kan wel raden na 2 maanden nog niks. Ben al sinds September bezig om me centen terug te vorderen.

Verbatim zei hei: "I don't give a sh*t what Sander says about me or my company"

De beste man doet prima zaken dus. Ik zei geen cent aan hem uitgeven voor diegene die van plan was om via hen een programma te doen.

www.eaglejet.net
 
Beste Jester en iedereen die het leest,

CTC geeft 100% baangarantie.

Robbie
 
Robbie dat dacht ik ook, maar een Engelse huisgenoot van mij heeft afgelopen zomer (1 jaar terug) CTC ATP Wings gedaan had vrijwel voor al het vliegen een 2 gekregen van de diverse instructeurs, maar werd mooi niet geholpen na 7 maanden nog niets, is uiteindelijk door zelf te solliciteren bij Jet2 gekomen. Dus 100% helaas gaat niet op, krijg je ook niet zwart op wit.

Begrijp me niet verkeerd het is wel een goede school zijn ook zat succes verhalen menig hier op Airwork, dat is goed om te weten.
 
Jester,

Heb je meer van deze verhalen gehoord? Ik had begrepen dat iedereen die fase 4 had gehaald, tot nu toe nog een baan heeft gekregen via ctc? En ik hoorde tot nu toe alleen maar positieve dingen over hun!
 
jester,

Ik vind het een mooi verhaal, maar het idee van CTC is dat je na de selectie in een holdingpool komt. De tijd in de holding pool is afhankelijk van het aantal mensen dat nodig is.

Als er dus veel mensen nodig zijn, kan het heel snel gaan. Zijn er minder mensen nodig duurt het wat langer.

Bij mij zat er een letterlijk een week tussen het halen van de 4e ronde en het beginnen aan de typerating.


Groet Koning
 
Terug
Bovenaan