Type Rating B737NG at airBaltic Training

More

New member
Ik ben voornemens in Februari/Maart 2011 naar Riga af te reizen voor een Type Rating B737NG. Iemand ervaring met deze opleider en/of de wil om ditzelfde te doen. Want met z'n 2-en is het nog iets goedkoper (ca. 18,5k incl. VAT en Base training). Nagenoeg geen reiskosten, want dit wordt verzorgd door airBaltic. Suggesties voor andere locaties zijn ook welkom.
 
Ik ben voornemens in Februari/Maart 2011 naar Riga af te reizen voor een Type Rating B737NG. Iemand ervaring met deze opleider en/of de wil om ditzelfde te doen. Want met z'n 2-en is het nog iets goedkoper (ca. 18,5k incl. VAT en Base training). Nagenoeg geen reiskosten, want dit wordt verzorgd door airBaltic. Suggesties voor andere locaties zijn ook welkom.

Hoezo dat? Waarom zou je een typerating kopen? Bijna alle grote maatschappijen verwachten binnen zeer korte tijd weer vliegers aan te nemen.........
 
Pruno; ja die verwachting hoor ik ook om me heen, maar ik denk een voorsprong op te kunnen bouwen op de kandidaten die nu in de "wachtkamer" zitten. In de meeste aangeboden jobs staat nu (en misschien later wel weer niet) dat dit een voordeel is. Bovendien verwacht ik dat de TR uiteindelijk "verwerkt" wordt in je salaris bij aanname!? Alles draait om vraag en aanbod.
 
Pruno; ja die verwachting hoor ik ook om me heen, maar ik denk een voorsprong op te kunnen bouwen op de kandidaten die nu in de "wachtkamer" zitten. In de meeste aangeboden jobs staat nu (en misschien later wel weer niet) dat dit een voordeel is. Bovendien verwacht ik dat de TR uiteindelijk "verwerkt" wordt in je salaris bij aanname!? Alles draait om vraag en aanbod.

Ik zou niet al te veel verwachten dat een TR wordt verwerkt in je salaris bij aanname, dit zal per maatschappij erg kunnen verschillen.

Mvg
 
Pruno; ja die verwachting hoor ik ook om me heen, maar ik denk een voorsprong op te kunnen bouwen op de kandidaten die nu in de "wachtkamer" zitten. In de meeste aangeboden jobs staat nu (en misschien later wel weer niet) dat dit een voordeel is.
Hoeveel *kuch* voorsprong denk je te hebben op mensen die al eerder een TR + uren in Turkije, Riga, Jetair of een andere flut-outfit gekocht hebben, en die nu thuis & werkeloos zich suf solliciteren?

Ik snap dat je probeert een doorbraak te forceren, maar ben dan a.u.b. zo slim om een type rating te kopen waaraan een echte baan verbonden is, anders wens ik je veel plezier in Afrika! :1855:

...maar ze zoeken nu wel bij airBaltic.
Goh, dat meen je niet... :dozey:

Als BT nu werkelijk mensen zoekt dan kunnen ze je toch ook nu al een baan aanbieden onder voorwaarde dat je zelf je type rating van €18,5K betaalt?

Of is dat weer te simpel geredeneerd? :rolleyes:
 
Beetje off topic maar is er iemand hier die zeer binnenkort zijn/haar type rating B737NG moet verlengen en net zoals ik op dit moment zonder baan zit?
Zit er aan te denken om het bij FSC te gaan doen....
 
Er zijn 80+ KLS-ers die een TR op de 737NG hebben en slechts een gedeelte (25?) is momenteel werkzaam bij Arke/Jetairfly. De overige 55 KLS-ers konden hun jaarlijkse profcheck combineren met het recurrencypakket van de KLS maar daar is vorige week correspondentie over geweest dat dat waarschijnlijk niet meer mogelijk is.

Komt er dus op neer dat er dus een heleboel KLS-ers ook op zoek zijn naar een mogelijkheid om hun TR 737NG te verlengen. Hoorde ook al in de wandelgangen dat Pilots4Pilots op zoek is naar een oplossing voor deze studenten.
 
Nog 1 poging op dit forum..
Is er iemand hier die belangstelling heeft om zijn/haar type rating B737 300-900 zeer binnenkort
te vernieuwen op Schiphol? Totale kosten: 1000 euro pp inclusief tax en instructeur/examinator.
Graag pm.
 
Als BT nu werkelijk mensen zoekt dan kunnen ze je toch ook nu al een baan aanbieden onder voorwaarde dat je zelf je type rating van €18,5K betaalt?

Of is dat weer te simpel geredeneerd?

Volgens mij zoeken ze op dit moment niemand voor de 737 maar wel voor de F50. Maatje van me is onlangs aangenomen daar op de F50.
 
@ More

facepalm.jpg
 
Update;

Ik heb deze veredelde MCC cursus (volgens een KLS-er die nu coco is bij de KLM) uiteindelijk niet gevolgd. Had waarschijnlijk voor Hubair in Belgie gekozen.

Heb er heel lang over getwijfeld en doe dat nog steeds als ik er zo nu en dan over nadenk. Maar ik vind het eigenlijk gekkenwerk (dank nog voor de input op dit forum). Je hebt geen enkele baangarantie en je knoopt je weer een beetje verder op. Daarnaast heb ik ook nog zitten denken om uren te kopen bij bijv. Eaglejet. Maar daar geldt hetzelfde verhaal ook voor. 40-50k is voor een dergelijke investering zeer risicovol. Tenzij ik morgen de staatsloterij win. Dan kan ik ook nog wat andere lotgenoten helpen...

Intussen vlieg ik veel als instructeur en ben ik freelance theorie-expert bij het ILT en bijna examinator. Dus ben me maar gaan richten op de GA en houdt een oogje open of de markt al iets wijzigt. Zal nog zeker 2 jaar duren schat ik in.

Ik kwam gisteren nog wel een leerling van EPST tegen die in Oxford de theorie aan het afronden was. Zijn begroting ging uit van 200k voor het complete plaatje. Tja dan blijft het niet tot de MCC, maar gaat hij er dus vanuit dat er naast de EPST nog wat papieren bijgekocht gaan worden. Wat een markt.
 
Terug
Bovenaan