-= Type-Rating A320 =-

Don Corleone

New member
Hallo allemaal!

Over ruim een maand begin ik met mijn rating voor de A320. Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die mij aan wat nuttige info kunnen helpen, wat interresante sites of misschien zelfs iemand die mij kan helpen aan de CBT van de A320???

Alvast bedankt!!!!
 
Ik ga mijn type-rating doen bij TFC-Keufer in Essen, Misschien moet je ff een briefje sturen Germanwings las net dat ze 20 A320 besteld hebben. Waar heb jij je type gedaan?

Heel veel succes met je solicitaties!
 
Hoi

Jullie halen dus een TR op een A320 zonder baangarantie.

Verwacht je snel een baan te hebben met een A320 type rating op zak?
Hoeveel ervaringsuren krijg je erbij?

Groetjes
Bas
 
Goede keus na mijn idee om een een busrating te gaan halen. Trend die ik zelf bespeur is dat er steeds meer airbus kisten worden besteld dan boeings.

Heb zelf mijn TR gehaald bij Aeromadrid en heb er nog steeds erg veel plezier van.
 
Ik heb m selfsponsored zonder uren bij GECAT in engeland gedaan, binnen nu en een paar maanden interviews bij o.a. BMI en First Choice. Verder zelf bezig met aantal dingen. Ik zeg niet dat het de beste weg is maar ik heb echt vertrouwen.
Veel succes in Essen!
 
Weet je wat het is. Eigenlijk is het te zot voor woorden dat je zelf voor je type moet betalen, als je een gewoon op kantoor werkt word er ook niet van je gevraagd dat je je eigen rekenmachine en bureaustoel koopt.... Maar zolang er mensen zijn die wel zelf voor de kosten van zijn/haar type willen opdraaien zal deze trend ook zo blijven. De enige manier om dit weer terug te draaien is door met z'n allen niet meer voor onze type te betalen.

Echter dit is nu eenmaal zo en verwacht ook niet dat dit snel weer zal veranderen. Wat je jezelf moet afragen is hoever je wilt en/of kunt gaan. Als je zou willen kan je ook een x bedrag betalen om ergens de vel begeerde 500 uur te maken, echter dit vind ik persoonlijk veel te ver gaan!!

Ook ik heb bij mezelf afgevraagd wat ik zou moeten doen zelf mijn type halen? uren kopen? Echter heb ik nu een mooi aanbod gekregen waardoor ik heb besloten mijn type te gaan doen.

Ik wil verder niemand in een negatief daglicht zetten, maar alleen al op dit forum zijn de negtive berichten over self fundend type van mensen die ook geen type hebben gedaan, de mensen die dit wel hebben gedaan zijn grotendeels zeer positief en hebben over het algemeen een positief vooruitzicht.

Begrijp me niet verkeerd, ook ik vind zomaar een type halen zonder enige kansen een aardig groot risico.

Ik wens iedereen heel veel succes in de luchtvaart en wens iedereen het beste! We zijn immers collega's en geen concurenten....
 
Mensen met een A320 rating die goed Duits spreken wordt aangeraden om Air Berlin te contacteren.

Zij staan te springen om rated mensen, uren niet verreist!
 
Oorspronkelijk gepost door frenzel
Sandertje heeft gelijk alleen je moet stevig in je schoenen staan wat duits betreft met Airberlin!!

frenzel

Valt ook wel mee hoor, je moet gewoon wat verder komen dan ''Bratwurst und Bier'' uit kunnen spreken in het Duits...

De standaardvragen ''waarom wil je bij ons vliegen e.d.'' kun je makkelijk in het Duits voorbereiden.
 
Terug
Bovenaan