twinair.ch

?

?

hmm,

echt nog nooit van gehoord. Site zit ook vol spelfouten. Type rating met 2 dagen classroom is niet erg uitgebreid denk ik...

Waarom probeer je niet een rating te pakken bij Gecat of Parc in de UK? Dat zijn solide bedrijven met goede contacten. Daar moet je ook selectie voor doen trouwens...

succes
 
120 uur on type krijg je alleen als je vanaf het begin de opleiding daar hebt gedaan. Je komt er alleen voor de type rating dus die 120 uur krijg je waarschijnlijk niet.
 
120 uur on type krijg je alleen als je vanaf het begin de opleiding daar hebt gedaan. Je komt er alleen voor de type rating dus die 120 uur krijg je waarschijnlijk niet.

Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Op hun website staat het volgende onder het kopje Typerating => A320

Our program includes 32h CBT, FMGS Trainer, 2 days classroom instruction, 32h Fixed Based Training Device, 36h Full Flight Simulator line training and even 120h on the real aircraft for thos pilots having undergone the complete training.

Dit is vatbaar voor interpretatie maar de volgens mij bedoelen ze iets als "als je de complete Typerating training hebt gevolgd".

:confused:
 
Ik ken een paar jongens die dit traject hebben doorlopen. Zijn erg tevreden.

Je krijgt de 120u lijntraining mits je de typerating goed afsluit. Lijkt me logisch.

Je doet ook bij twinair selectie voordat je mag aanvangen.

Er zijn jongens direct bij easyJet Switzerland geplaatst na het voltooien van typerating zonder de 120u gevlogen te hebben.

De 120u A320 vlieg je bij twinair zelf die hun kist hebben gewetleast aan MyAir in Italie.

De typerating vindt plaats bij Finnair in Helsinki, alsmede de basetraining. Zeer goede kwaliteit.

Tschussi
 
Ik ben vorig jaar september ook bij Twinair langs geweest. Toen was de prijs voor de A320 TR + 120 Hr ook 29K maar later kreeg ik een bericht van de management dat ze gezien de huidige ontwikkelingen binnen de luchtvaart genoodzaak waren om de prijd te verhogen met 5000 euro's naar 34K.

Outer Marker ik zou weer eens voor de zekerheid vragen of het daadwerkelijk 29 K is alvorens eraan te beginnen.

Anders stuur een PM, zal ik je alles erover vertellen.
 
Hi Outer Marker,

Ik heb via Twinair de type rating gedaan en ben er erg tevreden mee!!

Instructeurs zijn goed en erg precies. De training faciliteiten zijn goed, finnair. Alleen alle simulator uren zijn van 0100 tot 0500.

De selectie's zijn zowel bij twinair als bij de maatschappij waar je de uren gaat maken.

Mocht je vragen hebben, let me know!!

ciaoooooo
 
er zijn 2 naar Tiger gegaan, er waren 2 gelijk na de TR naar easyjet gegaan en onlangs nog iemand naar AirBerlin.

Dus van de laatste 3 crews heeft iedereen nu een baan op eentje na. De laatste crew is nog niet klaar met hun linetraining maar wel al volop in gesprek met maatschappijen.

Niet slecht dacht ik toch zo!
 
Terug
Bovenaan