Flake
New member
Het is me niet duidelijk of ik nu onder Schiphol TMA1 mijn mode S transponder aan mag laten of niet. In een prestentatie van IVW voor KNVvL op 6 maart jl. gaf Marcel Houtman van het IVW aan dat de transponder onder TMA1 uit mag, maar dat dit niet hoeft (terug te lezen op: http://www.knvvl.nl/afdelingen/gemotoriseerd-vliegen/motornieuwsarchief/gemotoriseerd_vliegen/verslag_bijeenkomst_vlieg_als_een_vogel_denk_als_een_mens).
Nu vermeldt de huidige VFG (5 Jun 08) in ENR1.6 nog steeds onder 1.1.1.c "VFR-vluchten in Amsterdam FIR moeten hun transponder activeren [...] tenzij hun iets anders is opgedragen. Uitzondering hierop is onder Schiphol TMA1 en 6, waar de transponder niet mag worden geactiveerd tenzij anders is opgedragen.".
Bij het IVW heeft iedereen die hier iets over kan vertellen een snipperdag, en zondag wil ik onder TMA1 vliegen :wegkwijt:
Uiteraard kom ik er wel achter door even met Ams Info contact op te nemen, maar ik hoef slechts 3 minuten onder TMA1 door voordat ik de Soesterberg CTR vlieg; ik wil voorkomen dat ik binnen 2 minuten van Dutch Mil naar Ams Info naar Dutch mil moet schakelen. Graag jullie mening...
Nu vermeldt de huidige VFG (5 Jun 08) in ENR1.6 nog steeds onder 1.1.1.c "VFR-vluchten in Amsterdam FIR moeten hun transponder activeren [...] tenzij hun iets anders is opgedragen. Uitzondering hierop is onder Schiphol TMA1 en 6, waar de transponder niet mag worden geactiveerd tenzij anders is opgedragen.".
Bij het IVW heeft iedereen die hier iets over kan vertellen een snipperdag, en zondag wil ik onder TMA1 vliegen :wegkwijt:
Uiteraard kom ik er wel achter door even met Ams Info contact op te nemen, maar ik hoef slechts 3 minuten onder TMA1 door voordat ik de Soesterberg CTR vlieg; ik wil voorkomen dat ik binnen 2 minuten van Dutch Mil naar Ams Info naar Dutch mil moet schakelen. Graag jullie mening...