Transavia selectie

Bosman

Veteran
Hallo allemaal!

Ik hoop binnekort uitgenodigd te worden om aan de selectie deel te mogen nemen en aangezien ik nu vakantie heb, heb ik veel tijd om te oefenen met cijfereeksen etc.
Ik heb gehoord dat de testen op het AHFC plaatsvinden. Weet iemand welke testen dit zijn? Zijn het onderdelen van Picamas?
Is er iemand die in de afgelopen twee maanden selectie daar voor Transavia heeft gedaan? Zo ja, kun je me dan alstublieft vertellen hoe die dag eruit zag?

Alvast bedankt voor de moeite!

Paul

Je hoeft niet te kunnen kaartlezen!
Hier op Stansted proberen ze regelmatig de verkeerde kant van de baan af te taxien....

;)

C

Ik weet niet of ze F/o's aan het aannemen zijn.
Ik heb me ingeschreven op hun site en ben erg benieuwd hoe de hele selectie procedure er uit ziet, vandaar mijn vraag zodat ik wat reken etc op kan gaan halen.

Ben zelf net klaar met de linetraining.
Heb veel geruchten gehoord dat Trans komende winter weer een heleboel FO's gaat opleiden.
Weet niet uit welk vijvertje ze nu willen vissen qua ervaring en leeftijd. KLS/NLS is in elk geval nu ook bij Trans vereist.........grapje
Bijna iedereen van de aannamegolf 2005/2006 (ongeveer 75 man) is nu klaar met de training.

Zover ik weet gaan er rond de 70 a 80 man worden opgeleid voor de komende tijd. De eerste gesprekken zijn al begonnen en mensen van bijvoorbeeld de NLS worden gebeld om langs te komen.

de selectie van transavia bestaat uit 2 onderdelen:
- 2 gesprekken met per gesprek 2 mensen van de transavia CoVa en, of PZ.
- inderdaad een psychologische keuring bij AHFC

RR

Misschien een beetje een stomme vraag zo tussendoor, maar waarom heeft Trans zoveel mensen nodig? Wordt er dan zo uitgebreid?

RunningRabbit zei:
.

de selectie van transavia bestaat uit 2 onderdelen:
- 2 gesprekken met per gesprek 2 mensen van de transavia CoVa en, of PZ.
- inderdaad een psychologische keuring bij AHFC

RR

en voor mensen met weinig uren ook nog een grading.

Tja, moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk ook niet helemaal weet waarom ze nu weer zo veel lieden gaan opleiden.

Er zijn zoveel mensen nodig omdat er behoorlijk veel naar de KLM gaan. Verder had ik via via begrepen dat er waarschijnlijk met 2 kisten uitgebreid gaat worden.

Aha, 2 toestellen. Da's iets van 15 crews ongeveer? Dan gaan er wel héél erg veel naar de KLeM. Goed voor de volgende CAO.

Toekomstige aanname eis Trans: géén KLS/NLS/KLu/MLD, want die lopen na een tijdje toch weer weg.:grijns: :grijns:

Natuurlijk lopen er heel veel mensen naar de KLM. En zo snel mogelijk omdat ze bij de KLM (ondanks hun ervaring) helemaal onderaan de lijst mogen beginnen. KLM en Trans (als dochter) zouden dat wat meer kunnen controleren middels een doorstroomregeling of bepaalde mate van integratie van senioriteistlijsten (in welke vorm dan ook).

Maar dat is geloof ik een gevoelig onderwerp.... :dozey:

Het is voornamelijk wegens uitbreiding. Niet alleen qua aantallen kisten, maar ook qua aantallen vluchten.

Die grote aantallen mensen die naar KLM gaan valt zeker mee, op dit moment zijn het er niet meer dan een stuk of 15. Dus 150 mensen in 2 jaar aannemen, ligt echt niet bij de uitstroom naar KLM.

En besides, de meeste HV-ers zijn niet goed genoeg voor KLM omdat ze geen KLS/NLS hebben gedaan. Maar dat is weer een heel andere topic.

Iz zei:
Die grote aantallen mensen die naar KLM gaan valt zeker mee, op dit moment zijn het er niet meer dan een stuk of 15. Dus 150 mensen in 2 jaar aannemen, ligt echt niet bij de uitstroom naar KLM.

Maar die uitsroom naar KLM bevat toch geen A.I.'s die afgelopen aannamegolf zijn aangenomen?...zoveel uur hebben die jongens nou ook weer niet erbij gekregen.
Misschien dat er een paar oud-Denim of Exel'ers wel momenteel in de KLM selectie zitten.

Mensen nodig omdat..

1. Doorloop KLM
2. Pensioen (ja er gaan toch wel een aantal mensen met pensioen)
3. vliegers die minder willen gaan vliegen bijv 75%
4. Command opleidingen (deze groep mensen wordt vaak vergeten). Maar als je iemand promoveerd heb je onderaan toch weer mensen nodig.
5. Volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid 1 toestel erbij.
6. Een drukker wordend winter seizoen.
7. werk en rusttijden zijn aangepast zodat mensen minder snel oververmoeid zijn.

Cheerio.

Weet er eigenlijk iemand wat meer over de tests bij de AHFC? Ik mag namelijk binnekort een dagje daar verblijven en door de mangel worden gehaald.

Bedankt!

RR

Altimiter zei:
Mensen nodig omdat..

1. Doorloop KLM
2. Pensioen (ja er gaan toch wel een aantal mensen met pensioen)
3. vliegers die minder willen gaan vliegen bijv 75%
4. Command opleidingen (deze groep mensen wordt vaak vergeten). Maar als je iemand promoveerd heb je onderaan toch weer mensen nodig.
5. Volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid 1 toestel erbij.
6. Een drukker wordend winter seizoen.
7. werk en rusttijden zijn aangepast zodat mensen minder snel oververmoeid zijn.

Cheerio.

Is dit komende jaren elk jaar zo? Of is dat moeilijk te zeggen

en voor mensen met weinig uren ook nog een grading.

Seppe wat verstaan onder weinig uren? Aan de hand van wat wordt bepaald of je grading moet doen?

Danke

Spatie.

Ik had begrepen dat kandidaten die al een hele tijd klaar waren van hun opleiding alleen een grading moesten doen. Dit ter beoordeling van de aannamecommissie.

weinig uren als in geen airline of airtaxi ervaring.
Maar mensen die dat niet hadden en wel recent enkele tientallen uren op klein materiaal hadden gestuurd hoefden ook weer geen grading te doen. Waar dus exact de grens lag/ligt weet ik ook niet.

Terug
Bovenaan