Transavia MPL - selectieprocedure

Hoi @Flying-Jarmo , volgens mij weet niemand nog precies hoe het online gedeelte eruit ziet, omdat het dit jaar nieuw is (?). In de mail staat er wel dat het om een compass test gaat, maar dan aangepast voor online gebruik lijkt mij? Zelf ben ik van plan om de 'gewone' compass test te oefenen in de hoop dat ik hiermee voldoende voorbereid ben voor de online versie. Qua site zat ik te kijken naar pilotassessments.com of pilottest.com, zoals hierboven eerder genoemd. Ik zou graag weten wat jullie manier van voorbereiden is. Alvast bedankt en ook heel veel succes!

Ik ga dit voorjaar de selectie doen voor Transavia. Ik heb het Transavia-pakket gekocht bij https://pilotassessments.com/. Dit pakket werd mij aanbevolen op een forum. Bij het pakket zit ook toegang tot een extra forum waar mensen over de selectie kunnen praten.
Op dit forum schrijven onder andere afgestudeerde EPST-studenten die dit jaar bij Transavia hebben gesolliciteerd over de online COMPASS-test die zij hebben gemaakt. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit overeenkomt met de testen die wij moeten maken, maar het geeft wel een goed beeld van wat je kunt verwachten. Daarnaast gaven zij aan dat de testen op dit platform goed aansluiten bij de daadwerkelijke online COMPASS-test.
Dus ik ga deze testen goed oefenen en hopen op een positief resultaat!

@MK2 , welke stages oefen jij dan allemaal buitenom stage 7: COMPASS-tests? De eerste paar stages met Cut-E/AON Tests, zijn die dan denk je ook relevant voor de online selectie? Succes met oefenen en hopelijk inderdaad een positief resultaat!

@thinov, ik oefen inderdaad de compass test, de stage 4 (AON applied numeracy) en de Physics tests. die hebben een grote kans dat ze er in komen. Ook oefen ik met de reasoning testen, ik weet niet of ze er in voorkomen maar als je er hier een paar van maakt snap je de stappen en regels, dus mocht het er inkomen dan verrast het me niet. verder gewoon veel rekenopgaven op internet en zorgen dat je de tafels, wortels, en machten tot 20 uit je hoofd kent. ook schijnt het belangrijk te zijn om de basis natuurkunde weer up to date te hebben, dit staat her en der wel beschreven wat je hiervoor moet kennen/kunnen

Goedemiddag,
Heeft iemand de online compass al gemaakt? Zo ja, hoe ziet deze eruit? Ik neem aan dat de online versie anders is. Ik ga mij binnenkort inschrijven en zou het erg waarderen als iemand kort deze online test zou kunnen omschrijven.
Alvast bedankt en succes allen.

@MK2 Kun je misschien delen wat er op dat forum wordt gezegd over de online COMPASS? Wordt er iets geschreven over welke onderdelen erin voorkomen

Goedemiddag,
Heeft iemand misschien de online Compass test al gemaakt? en iets meer weet over hoe hij eruit ziet?

Goedemorgen!

Ik ga deze week de compass test van EPST online op de tablet maken. Ik heb een week geoefend met onderandere pilotest.nl en nog wat andere sites. Nu ben ik heel benieuwd hoe de compass bij andere ging online, en vooral de hand/voet coördinatie test die nu natuurlijk anders gegeven wordt. Kan iemand hier wat over vertellen?

Alvast bedankt!!

Mocht het nog interessant zijn voor anderen die eenzelfde vraag hadden als ik:
Ik heb online even wat research gedaan en het blijkt dat CPP persoonlijkheidsvragenlijsten zijn die horen bij Compass.
Compass is nu dus online en niet meer op locatie. Mocht je de online selectie halen, dan wordt je uitgenodigd voor een interview.
Hi heb je misschien nog meer info over de online compass, dankjewel!

Hi Acousticgaren,

In hoeverre zijn de COMPASS en CUT-E testen vergelijkbaar met pilotest.com? Qua niveau en gelijkenis. Raad je ook nog ander materiaal/websites aan die zouden kunnen helpen ter voorbereiding?
Bij de MPL krijg je dus geen CUT-E test, maar de compass via de iPad. De pilotest testen zijn veel moeilijker. De compass stelt niet zoveel voor maar je kan je wel met pilotest voorbereiden.

Zelfde de training bij pilotenselectie gevolgd. Hij was wel oke, ik heb ook nog een oefenaccount als je wilt kan je die overkopen.

Ik heb gisteren gehoord dat ik de selectie heb gehaald! Ik kan in de eerstvolgende klas beginnen🥳 nog even afwachten wanneer deze precies begint, maar naar alle waarschijnlijkheid tussen oktober en november.

Ik heb gisteren gehoord dat ik de selectie heb gehaald! Ik kan in de eerstvolgende klas beginnen🥳 nog even afwachten wanneer deze precies begint, maar naar alle waarschijnlijkheid tussen oktober en november.
Lekker gast gefeliciteerd! Hoe was die simsessie en groepopdracht? Wat gek in onze groep hebben we de sim sessie en groepopdracht pas in september.

Als je wil kan je misschien wat meer over je ervaring vertellen? Daar hebben wij super veel aan.

Gefelciteerd nogmaals!

Terug
Bovenaan