transavia.com Interview

Xelcia

New member
Hallo allemaal,

ten eerst een Goed Nieuw Jaar toegewenst!
Ik heb een vraag of iemand wat info over het interview bij transavia.com
heeft, ik heb daar in Jan een interview en hoe meer info, hoe beter!
Alvast bedankt voor de hulp :D

- Xelcia
 
interview Trans

interview Trans

Xelcia, er zijn veel posts over dit onderwerp te vinden op dit forum!

in het kort:
1. twee keer 45 min gesprekje met twee mensen. Moet je laten zien dat je een beetje stevig in je schoenen staat. Worden vragen gesteld op een hele arrogante/ irritante toon en jij moet daar gewoon door heen prikken met korte krachige antwoorden. (iig heb ik het zo ervaren)
2. malle molen van maarssen.....multitasking testjes etc..en persoonlijkheidsonderzoek. 2 rollenspelletjes

3. beetje sturen op een sim

het schijnt op dit moment wel meer dan 7-8 jaar te duren voordat je aan de linkerkant van de gashandles mag zitten.

succes....leuk begin van het nieuwe jaar!

Climb350
 
1. twee keer 45 min gesprekje met twee mensen. Moet je laten zien dat je een beetje stevig in je schoenen staat. Worden vragen gesteld op een hele arrogante/ irritante toon en jij moet daar gewoon door heen prikken met korte krachige antwoorden. (iig heb ik het zo ervaren)
........
3. beetje sturen op een sim

Climb350

1. Weet niet wat je allemaal hebt gezegd, maar bij mij was het een heel relaxed gesprek. Alsof ik in de kroeg stond. Nou heb ik natuurlijk ook wel een heel vriendelijk voorkomen......

3. Is alleen als je geen/weinig ervaring hebt anders geen grading.

Mijn ervaring met Trans is pas 2 maanden, maar niets dan positief tot nu toe.

Succes volgend jaar!!!
Dodo
 
1. Weet niet wat je allemaal hebt gezegd, maar bij mij was het een heel relaxed gesprek. Alsof ik in de kroeg stond. Nou heb ik natuurlijk ook wel een heel vriendelijk voorkomen......

Dat zal het dan wel zijn....had niet het idee dat ik in de kroeg stond en heb waarschijnlijk te veel vragen teruggesteld (wat mij wel weer het kroeggevoel gaf ;))....maarruh sorry hoor, vragen als "waarom zit je hier?" en "waarom zouden we je aannemen????".....tja, dan kan ik toch ook niet anders antwoorden met "hallo, jullie hebben mij toch uitgenodigd?!" "en daarbij, als ik voor bakker had gestudeerd, dan had ik mijn 60 eur wel in bakmeel geinvesteerd!"...maw, misschien wil ik hier wel als piloot werken?!"..............dus..............."ja, met melk graag, dank u!"

Groet, climb350
 
....maarruh sorry hoor, vragen als "waarom zit je hier?" en "waarom zouden we je aannemen

Ehhh..... dat is toch een sollicitatie gesprek. Dat jij vertelt waarom je bij een bedrijf wil werken. Je krijgt de gelegenheid te motiveren waarom je een bepaalde keuze maakt. Komt op mij niet als heel vreemd over.

gr Dodo228
 
Mijn ervaring, hoewel alweer een tijdje geleden, is dat het gesprek relaxter was dan ik had verwacht. Dat is sowieso de sfeer binnen ons bedrijf, maar het was inderdaad zoals Dodo228 zegt, gewoon een gezellig "get to know you" gesprek.

Als je geschokt bent over hele basale sollicitatievragen als "waarom zouden we je aannemen" dan mag je toch echt bij jezelf te rade gaan. Sterker nog, als je daar enigszins op reageert als wat je hier in je posting zegt, dan kan ik me voorstellen dat het gesprek helemaal de andere kant op gaat. Nog sterker: Er zouden eigenlijk geen vragen meer mogen bestaan die je niet verwacht tijdens een sollicitatiegesprek. Alles kan je voorbereiden.

Ben je overigens aangenomen climb350?
 
Ehhh..... dat is toch een sollicitatie gesprek. Dat jij vertelt waarom je bij een bedrijf wil werken. Je krijgt de gelegenheid te motiveren waarom je een bepaalde keuze maakt. Komt op mij niet als heel vreemd over.

gr Dodo228


in dit geval ging het om de toonzetting......logische vragen, dat weet ik ook wel en heb het spelletje ook wel meegespeeld, dus het was ook helemaal geen probleem;)

Climb350
 
Hey jongens,

allemaal bedankt voor de posts, heb een even door de forums gespit om info over de selectie te krijgen. Hoop dat deze info me door de selectie helpt ;)

- Xelcia
 
Terug
Bovenaan