TR halen of gewoon wachten?

Climb FL310

New member
Dames en Heren,

Stel dat je de financiering rond krijgt, wat denken jullie ervan ergens een 'gangbare' TR te halen (737/320)? Of een van die schemes waarbij je een TR doet en vervolgens 200-500 uur op de lijn krijgt (koopt)?

Of zouden jullie gewoon wachten tot het weer aantrekt? De tekenen lijken te komen, zeker in Azie en het Midden-Oosten...
 
TR zonder baan? Nee, niet doen zeker niet in deze tijden.

Maatschappijen bij wie je daar iets aan zou hebben vragen toch minimaal 500u on
type, daarnaast is de kans groot dat je de type of iig wat sessie's opnieuw moet doen
daar elke company toch weer z'n eigen SOP's heeft.

Als je budget hebt, Betaal dan 2 a 3k voor een SET rating; kijk of je ergens para's kunt droppen of zoiets.
Dikke fun, en je blijft lekker sturen:)

Succes!
 
Heb je er al alles aan gedaan om binnen te komen bij Ryanair? Als je het geld hebt om een typerating te betalen is dat denk ik de grootste kans op een baan op dit moment. Wie weet dat een PB naar onze Ryanair guru je daarbij kan helpen?

Belangrijk als je investeert in een typerating tijdens een slechte markt is dat je hem ook current kunt houden.
 
Zijn er misschien mensen die hier ervaring mee hebben? Evt. PM?

Het lijkt me ook dat alleen een TR vrijwel waardeloos is, maar als je er 300-500 uur aanvast kunt plakken, zou je wel redelijke kansen moeten kunnen vinden.

Op internet zijn een aantal bedrijven die dit soort pakketten aanbieden, maar bij mij rijst de vraag hoe ze dan die uren op de lijn garanderen. Als dat bij SkyEurope-achtige toko's gebeurd, dan kun je misschien wel fluiten naar je uren...

Ik heb trouwens niet zomaar geld voor een TR, maar heb al een tijdje niet gevlogen en de handjes jeuken!
 
Ja je hebt van die tenten waar je naar je TR uren mag maken.
Aan het einde van de rit wordt gekeken of ze je verder willen houden.

Heb ook ooit een lange tijd geleden aan zoiets gedacht en ben voor een intervieuw geweest.
Heb ze in gezicht uitgelachen.
Ik weet wel wat er naar die 300-500hr gebeurt "sorry we hebben je niet nodig" waarnaar ze weer dood leuk iemand anders laten tekenen voor een zelfde contract.
Met 500hr en TR tel je nog echt niet mee in deze markt zoals die er nu uit ziet.
Geloof me er lopen op dit moment genoeg mensen rond met een TR 737/320 die veel meer uren hebben en zonder baan zit.

Ondanks dat het niets voor mij is/was zou ik dan toch voor RYR kiezen.

Groet
 
Wil iedereen aub ff stoppen met: 'Kies anders voor Ryanair'.

Je hebt niets te kiezen.
Je wordt gekozen (of niet natuurlijk).


Er zijn meer mensen met 200TT die naar Ryanair willen, véél meer.
 
Joh lul niet zo slap.
Je kiest ervoor om je aan te melden voor de selectie bij Ryanair. Dat is een keuze.
Als je je niet aanmeldt wordt je ook niet gekozen! Dus kies je voor Ryanair.
Je doet net alsof je uitverkoren bent als je voor Ryanair mag vliegen...:1855:
 
Dus jij wilt beweren dat je een keuze hebt?

Je hebt een keuze om je aan te melden bij Ryanair, je hebt geen keuze om er te gaan vliegen. Die keuze maken andere mensen voor je nadat je je hebt aangemeld.
 
Lijktmij ook. Anders zou dit hele forum praktisch leeg zijn en zaten we met z'n allen by RYR...:duh:

En maak je geen zorgen, ik ben daar ook in de grote hoop verdwenen, want sinds juli niks meer gehoord...
 
Climb, nogmaals; niet doen... maar goed bloed kruipt waar het niet gaan kan zei je;
das begrijpelijk, nogmaals probeer een leuke (side) job te vinden waar je veel stick time hebt, en lekker rondstuurt en plezier hebt, en niet van "ik had een mailtje gestuurd maar niks terug gehoord dus dur was niks" neeeeeee, stap in je roestbak en rij dr heen, klop klop hier ben ik.
Kan ik misschien helpen poetsen? en voor je het weet heb je het reuze naar je zin, tis maar wie er gemotiveerd is toch?

Ik heb een jaar lang beetje klein spul gevlogen, van alles nogwat; soms betaald soms niet; daarnaast had ik een baantje als prive chauffeur; om mn rente af te lossen, mn roestbak rijdende te houden, en mn biertjes te kopen

Je mag jezelf een verdomde geluksvogel noemen als je in deze tijden met 200TT, een stabiele job met goede vooruitzichten op een 737/320 series scoort!!! Welke company en hoe je er bent gekomen doet er dan niet toe. Je hebt de keuze om alle maatschappijen van de wereld aan te schrijven, en dat zijn er nogal wat. Hoe dat ook, Je zult er toch eerst op assesment moeten,
Ik denk dat dat is, waar Naudjuh op doelt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan