Totalen en bijzonderheden ๐Ÿ‘จโ€โœˆ๏ธ๐Ÿ‘ฉโ€โœˆ๏ธโœˆ๏ธ๐ŸŽ…๐ŸŽ„๐ŸŽ† 2024

V1Rotate

Well-known member
Hallo allemaal

Ja daar is hij dan, het totalen en bijzonderheden draadje. Traditioneel gezien ben ik dan diegene die het draadje elk jaar start ๐Ÿ˜โœˆ๏ธ.

Totalen:
- Op moment van schrijven ( 17.12.24 ) 545 uur Block, maar daar komen er nog ongeveer 18 bij. Heb nog een vluchtje BUD-HGH en daarna HGH-NQZ. Alles op de 747-400.

- Ongeveer 400 000 km gevlogen.

- 42 Take Offs en Landings ๐Ÿ›ซ๐Ÿ›ฌ.

- Langste vlucht > LGG-HKG, 2 man Crew 12:01 Block๐Ÿ™ƒ, dat was lang ๐Ÿ™ƒ.

- Kortste vlucht > LGG-FRA > 00:58 Block ๐Ÿคฃ๐Ÿ‘.

Bijzonderheden:
- Om te beginnen bij het mooiste, er is een Kleine V1 bijgekomen. Ben papa geworden van een geweldige zoon ๐Ÿ‘ถ.

- Laatste Passagiervluchten uitgevoerd met de 747. Tenminste, dat denken wij ๐Ÿ˜„. Staan nu in Kemble in Storage ๐Ÿ˜…. De vluchten waren op Palembang en Batam Indonesie en Ahmedabad India, Dammam, Medinah en Riyadh Saoedi Arabie, Addis Ababa Ethiopie, Cairo Egypte.

- Paar keer in CRZ Terrain Terrain, Pull Up door Spoofing gebied๐Ÿฆง๐Ÿ˜….

- Nieuwe bestemmingen:
> Batam Indonesie
> Palembang Indonesie
> Ahmedabad India
> Kagoshima Japan
> Shanghai China
> Astana Kazachstan
> Budapest Hongarije
> Ammam Jordanie
Daar komt nu bij in de komende dagen:
> Hangzhou

Meest bijzondere bestemming:
- Kagoshima, Japan, wat een geweldig land, prachtige omgeving rondom de luchthaven. Wilde altijd al naar Japan. Hopenlijk komen daar nog meer zulke vluchten bij.

Bijzondere vracht:
- 1x Koeien transport ๐Ÿฎ, Ammam
- 1x Werkpaarden, dat was naar Kagoshima ๐ŸŽ

Als mij nog wat te binnenschiet, pas ik het nog even aan.

Bij deze wens ik een ieder:

- Die in Opleiding zit , PPL, F ATPL, heel veel succes in 2025.

- Baanzoekende, Happy Hunting... De markt is goed ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘๐Ÿ›ซ.

- Die prima zitten, always happy landings ๐Ÿ›ซ๐Ÿ›ฌโœˆ๏ธ.

- Diegene die willen wisselen van werkgever, heel veel succes bij je nieuwe werkgever ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ‘.

- En niet te vergeten diegene die met pensioen gaan, een fijn pensioen ๐Ÿ‘ด๐Ÿฝ๐Ÿ›ฌ.

Maar het belangerijkste, allemaal een fijne kerst ๐ŸŽ… en een gezonde en gelukkige 2025 ๐ŸŽ„๐ŸŽ†.

Mvg,

V1 ๐Ÿ˜ƒโœˆ๏ธ
 
2024 zit er voor mij ook op. Vakantie door mijn werkgever toegewezen van 22-12 tm 2-1 dus ik bezwaar me niet!
650 uur netjes verdeelt over A319 tm 321
20 uur sim
38812 passagiers vervoerd, loadfactor 76%
1.486.240 kg brandstof verbruikt
Langste vlucht: HRG-DUS met 5.26 uur block
1 medical diversion naar CDG (Frankrijk, wat een ellende)
1 diversion ivm uitbraak Etna
1x ADR 1+2 fault
1x pan-pan ivm gear problemen. Als na de landing tower verzoekt contact op te nemen met de brandweer op 121.550 en dat lukt niet. Als dan tower ons weer oproept hebben die over de telefoon contact met de brandweer. De accu van de zender van de brandweer was op ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Zoals mijn opleider vroeger al zei: Ten oosten van Arnhem begint Afrika

Senioriteit bereikt voor upgrade, moet alleen nog 400 uur in dit bedrijf dus als het goed is medio 2025 upgrade in.
Beste nieuws is dat mijn vrouw in 2024 weer gezond is verklaard!
Happy landings in 2025!!
 
Laatst bewerkt:
Na vele jaren meelezen kan ik eindelijk ook meepraten in dit topic :D

Het vliegen zat altijd al in m'n bloed. Als kind begonnen met flight simulator, als tiener begonnen met zweefvliegen, daarna een luchtvaartgerelateerde studie gedaan, je kent het wel. Toch ben ik altijd huiverig geweest om de onzekerheid en de financiรซle risico's van een vliegopleiding aan te gaan.

Pas vele jaren later, met werkervaring buiten de luchtvaart en een diploma op zak, heb ik de grote stap gewaagd. Corona gooide roet in het eten, maar door m'n diploma en werkervaring kon ik een prima kantoorbaan bemachtigen en betere tijden afwachten.

2024 was een ontzettend bijzonder jaar voor mij: na eind 2023 m'n opleiding te hebben afgerond, was dit mijn eerste jaar als FO op de A319/320/321.

Het is een geweldig gevoel om "op mijn leeftijd" alsnog m'n grootste droom te hebben waargemaakt. En het was het waard, dit is by far de beste baan die ik ooit heb gehad!

510 uur
60 uur sim
240 take-offs & landings
0 go-arounds
1 diversion wegens night curfew

Fijne kerst allemaal en een gezond en gelukkig 2025! ๐Ÿฅณ
 
650 vlieguren bij mogen schrijven
337 vluchten
169 take-offs
170 landings
139 uren in de nacht
6x actual CATII autoland
1x actual CATII manual landing
1x actual CATIIIa autoland
1x go-around (toestel voor ons had een suspected bird strike)
1x bird strike (uil op de neus, geen schade)

Langste block: 06:27
Kortste block: 00:34
Gemiddelde block: 01:56

Verder dit jaar:
- Weining technische issues
- Geen medische issues
- Geen unruly passengers
- Geen return-to-gate
- Geen rejected take-off
- Geen diversions
- Ontelbare keren GPS jamming
- Paar keer GPS spoofing
- 51 dagen ouderschapsverlof opgenomen
- Ongeveer 70-80 nachten in een hotel
- 21x positioning

Fijne dagen en veilige vluchten in 2025!
 
Laatst bewerkt:
Met nog 1 vlucht te gaan kom ik op:

411 uur B737
12 uur sim
2x go around beide op RWY27 SPL en beide door windshear in een van de vele stormen dit jaar.
18.312 pax vervoerd (load factor 94%)
889.629 kg peut verstookt
Langste block 7:12
20% van de vluchten was een visual approach (getal kan dus nog hoger..)
0 autoland
0 diversions

Verder niks benoemingswaardig meegemaakt.
Fijne dagen!
 
Ik heb met genoegen jullie ervaringen zitten lezen. Er worden hier en daar flink wat uren gemaakt, in allerlei vormen en maten.
Zelf heb ik er dit jaar 2 mogen maken (hahaha), maar wel 2 die voor mij de knop om hebben gezet, volgend jaar volgen er hopelijk meer :)

Zonder direct het onderwerp te kapen wil ik wel van dit draadje gebruik maken om even stil te staan bij de incidenten van het afgelopen jaar. Zeker de afgelopen week was pittig, met in ieder geval 2 afschuwelijke ongevallen en vele doden tot gevolg.

Jullie/we mogen met nederigheid trots en dankbaar zijn voor een mooi (vlieg)jaar, dat dat soort dingen ons bespaard zijn gebleven en dat we vooral van de schoonheid van het vliegen hebben mogen genieten.

Voor een ieder een prettige jaarwisseling en vele veilige uren toegewenst in 2025!
 
Ik zat te wachten op mijn laatste vlucht dit jaar om mijn totalen door te kunnen geven. Vlucht is helaas wederom niet doorgegaan. Iets met 2500 BR VV001 en zo. Dat is hier al weken aan de gang.

Mijn totalen, wat bescheidener dan de pro's:

Totaal uren: 20:54, vijf uur uur lager dan voorgaande jaren. Vaak afgezegd in verband met het weer. Dat lijkt veel vaker niet vliegbaar dan vorig jaar.
Overland: 08:12, duidelijk veel minder dan andere jaren. Ook vanwege het weer.
Landingen: 26, waarvan 4 buiten UDP.

Meest bijzondere vliegdag: 16 augustus. Plan was om vanuit Lelystad naar Zuidoost Engeland te gaan. Vervelend front van Denemarken tot aan Zuidoost Engeland, dus op de hele route. Alternatief plan een heel andere kant op: Leipzig. De hele ochtend op het veld op het voorbijtrekken van het front zitten te wachten. Uiteindelijk bij betere METAR en ATIS toch maar vertrokken. Front bleek naar het oosten te gaan, dus vanaf Harderwijk zat alles potdicht. Omgekeerd en weer een nieuw plan gemaakt. Wilde vanwege volle long range tanks het toestel niet zo in de hangaar terugzetten. Naar Texel gevlogen en daarna door naar Midden Zeeland. Toch nog wat uren gemaakt die dag.
 
In meerdere opzichten is het een erg slecht jaar geweest:

405 uur B777
395 uur PIC
16 uur Sim
10-12 uur C172/182
4-5x deicing
27 take off
26 landingen
1x autoland
1x go around verkloot op LGG
1x bird hit op final ORD rechter motor
1x gate return door O2 fles met een lek
Langste vlucht ORD-XMN 17:15
Kortste vlucht ICN-SZX 3:45
Moeilijkste landing was op Karaganda Kazachstan met wind gusting 48kts in een sneeuw storm.

In ander nieuws:
Mijn vrouwtje is met vervroegd pensioen gegaan. Die werkte 11 jaar voor JetBlue als gate agent en checkin op een groter vliegveld Noord van ons. Denk afstand Den Haag - Schiphol. Na 10 jaar krijg je lifelong travel benefits dus dat was het doel.
Ze had er nu ook wel tabak van, alle problemen die nooit structureel worden aangepakt maar altijd aan de werkvloer over gelaten.
Anyway op de laatste dag met de auto bij de Terminal afgezet.
Opgehaald met een C182, langs de terminal waar ze al die jaren gewerkt heeft en na 20 minuutjes en even langs de kust vliegenโ€ฆโ€ฆ.
Een water saluut van de brandweer op ons thuis veld :


IMG_4595.webp

We werden gevolgd naar de hangaar en al die gasten stapten uit om haar te feliciteren met haar (vervroegd) pensioen.
Heel leuk en twee dagen later was ze er nog ondersteboven van.
Met de twee crashes in de laatste week: God speed en voor de rest iedereen succes voor volgend jaar.
 
Laatst bewerkt:
Mooie verhalen allemaal hier boven!
Alvast de beste wensen, mooie landingen, spannende nieuwe avonturen en nieuw uitdagingen toegewenst voor 2025.
Dat het voor de luchtvaart mooier mag beginnen, als dat dit jaar eindigt.

Mijn totalen:

660 uur 737
72 uur simulator
85 take-offs
85 landingen
0 go arounds
0 diversions
0 gekke dingen verder
6 keer SCD toegepast om thuis te komen

30.083 pax vervoer (95% load factor)
1.369.309 KG total burn (average 2.023 kg/hour)
#1 Bestemming: LPA (18x)
8:08 bloktijd langste vlucht (DWC-AMS)
 
Blijft een leuk jaarlijks dingetje dit.

Beste wensen en vooral veel gezondheid toegewenst! De rest is secundair tbh.
Ietwat verlaat ivm het vieren van oud-en-nieuw op FL370 onderweg naar Kazachstan in Freezing Fog, RVRโ€™s en dus LVPโ€™s met een CATIIIA Autoland als gevolg. Altijd leuk om 3amโ€ฆtoch?

Leukste feitje is dat ik wederom geselecteerd ben om ook de komende 3 jaar nieuwe collegaโ€™s te mogen interviewen voor de 737 en straks ook voor de 787 misschien. Minst leuke feitje is dat mijn vader zo goed als uitbehandeld is en zeer waarschijnlijk eind 2025 niet gaat halen.

Wat nummers voor 2024;

- 871:55 B737-800 & MAX 8/9
- 571:45hr dag
- 300:10hr nacht
- 03:29 gemiddelde sector lengte
- 20 uur sim
- 258 sectoren waarvan 83 op de 737-800 en 175 op de 737 MAX (160 maal op de MAX 8 en 15 maal op de MAX 9)
- 130 takeoffโ€™s waarvan 99 dag en 31 nacht
- 128 landingen waarvan 94 dag en 34 nacht
- 31503 passagiers veilig vervoerd waarvan;
- gemiddelde load factor van 74% op 737-800. (Maximum van 100% en minimum van 15%)
- gemiddelde load factor van 69% op de 737 MAX. (Maximum 100% en minimum 3%)
- Langste vlucht 07:40 block time van Penang (Malaysia) naar Dubai
- Kortste vlucht 00:35 block time van Penang naar Langkawi
- Een maal 02:28 Captains discretion vanwege de hevige regens in Dubai (en het Midden Oosten in geheel) in April 2024

- 11 x Tel Aviv en dus het meest aangevlogen. We gaan 8 x per dag dus dat kan al snel. Tweede plaats is Kabul met 10 maal
- 5 x Nieuwe bestemmingen aangevlogen; Milan Bergamo in Italy, Sochi in Rusland, Penang en Langkawi in Malaysia en Salzburg, Oostenrijk
- 3 x Standby call-out waarvan kortste 90 min was
- 2 x Visual. Beiden in Muscat op 26R
- 2 x De-icing waarvan 1 maal in Moscow VKO en 1 maal in Mineralny Vody. (ook Rusland)
- 2 x ETOPS naar Male, Maldives
- 1 x Voedsel vergiftiging in Colombo
- 1 x Mijn oudste dochter en haar jaar groep terug gevlogen vanuit een week op kamp in Colombo. Nee niet diezelfde Colombo als hierbovenโ€ฆ
- 1 x NDB Circling in Mashad, Iran
- 1 x CEO aan boord vanuit Tashkent, Uzbekistan op de MAX 9. Top vent trouwens
- 1 x RTOW limited in Kabul. Flink wat baggage afgeladen. Waarvoor excuus
- 1 x Birdstrike in Erbil, Iraq. Gelijk een stuk of 30 geraakt dus als je het doetโ€ฆ Bekend probleem daar dus we hadden een flying engineer mee. Op tijd terug vertrokken
- 1 x Gehele familie aan boord voor een 72 uur werk tripje naar Salzburg, Oostenrijk
- 1 x CAT IIIA Autoland gisteravond/vanochtend in Almaty, Kazakhstan. RVRโ€™s uiteindelijk 400m x 3 (ipv eerdere 275m x 3) en vv0050 FZFG
- 0 x Go-Arounds
- 0 x Te laat geweest
- 0 x Ziekte dagen. Sta nog steeds op 2 dagen (aka 1 Night Shift) in 12 jaar.

Dat was hem weer. Op naar 2025. We gaan weer uitbreiden dus het wordt leuk qua vliegen.

Stay safe and healthyโ€ฆtot eind 2025!
 
Laatst bewerkt:
338:26 A380-800
44 Landingen waarvan 19 als PF
1 Diversion, van GMMN naar GMMX ivm de wind in GMMN
0 Go-arounds
Langste vlucht: 15:09 naar SBGR
Kortste vlucht: 3:12 terug uit HECA
TRE bevoegdheid behaald
120 Uur simulator

Sinds september niet meer gewerkt aangezien ik m'n medical kwijt ben dankzij een paragliding ongeluk, een verbrijzelde schouder, zes gebroken ribben, een klaplong en 2 operaties later hoop ik over twee weken m'n medical terug te hebben en in 2025 weer wat meer te vliegen.
 
Terug
Bovenaan