TMG opleiding in België?

Poeli

New member
Heeft er iemand weet van een school waar je een TMG zou kunnen halen in België? Ik zit namelijk te kijken om een stapje verder te gaan dan zweefvliegen en zou motorvliegen (tmg dan) wel willen doen! Als ik op het forum zoek vind ik niet echt iets in België.
 
In Saint Hubert heeft iemand me eens verteld dat ze daar motorzwevers gebruiken in het begin van opleidingstraject. En op Kiewit heeft de club Albatros een motorzwever, maar ik weet niet of ze er opleiding mee geven - temeer daar hij D-geregistrreerd is.

Allemaal nogal ver weg voor u, vrees ik...
 
Inderdaad, niet echt direct een school blijkbaar zoals er in Nederland Dwarf is. In EBZR staat er ook een motorzwever, maar dat is een privétoestel.
 
"niet echt een school" ? het CNVV lijkt toch echt wel onder die categorie te valllen. Maar inderdaad gebeurt hier in Belgie heel wat prive-vliegerij op amateuristische basis, met alle voor- en nadelen vandien. Je bankrekening is de duidelijkste indicatie!

Een prive-motorzwever staat er op Grimbergen ook hoor, daarvoor hoef je niet tot Zoersel te trekken. Maar inderdaad twijfelachtig of je er veel aan kunt hebben. Toch: vragen kost geen geld!

Heb je al contact gezocht in Axel en in Overboelare? Dat zijn uw dichtsbije zweefvelden.
 
Axel al langs geweest, daar maak ik mij normaal lid deze zomer. Sowieso dat ik daar ook nog rondvraag hoor, maar ter plekke heeft men geen motorzwever.
Overboelaere moet ik nog contact opnemen. Bedankt voor de tips! CNVV is inderdaad wel een school, maar dan is het weer extreem ver om een toestel te huren.
 
Terug
Bovenaan