Tips Voor Toco?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Gooeeedemorge,, vanochtend ging ik naar beneden en zag ik een brief van de Klm Flight Academy liggen, met daarin goed nieuws:D. De volgende stap is de ToelatingsCommissie...:stapelge: heeft er misschien iemand tips? of kan iemand vertellen wat ze ongeveer gaan vragen?? en hoe kan ik me er het beste op voorbereiding..:D grtz Su
 
Laatst bewerkt:
okee, dat is kort maar krachtig;),, is het zo dat je volgebombardeerd word met vragen, of ben je zelf de meeste tijd aan het woord?
 
er stonden altijd heel veel goede tips (lees: voorbeeld-vragen) voor de COVA/TOCO in de kennisbank hier op airwork...
Ik zou alleen niet weten waar die kennisbank is gebleven... :bwah:
 
Suresh zei:
okee, dat is kort maar krachtig;),, is het zo dat je volgebombardeerd word met vragen, of ben je zelf de meeste tijd aan het woord?

Dat hangt ervan af of je zelf het initiatief neemt of niet. Geef ze antwoord, en probeer dingen die je graag wilt vertellen daaraan vast te borduren.
Succes,
Jesper
 
Blokkie zei:
er stonden altijd heel veel goede tips (lees: voorbeeld-vragen) voor de COVA/TOCO in de kennisbank hier op airwork...
Ik zou alleen niet weten waar die kennisbank is gebleven... :bwah:

Kennisbank is er wel, alleen het navigatiemenu is voorlopig even weg als je op het board bent. Gewoon op het logo klikken, naar http://www.airwork.nl/ en dan naar Kennisbank.
 
jaja tword nog lastig;) maarja alles is te doen en we doen gewoon ons best;)
 
Suresh zei:
20 juli heb ik dat gesprek al:P dus ik ga me best doen;)
[zeikmode]Dat stond ook al in je andere topic, maak je andere topic anders iets algemener dan blijft het wat overzichtelijker! (Dus niet als je een positieve beoordeling van de cova krijgt een nieuw topic openen over de medical...) ;) [/zeikmode]
Groeten,
Jesper
 
huh?? ik heb alleen nog een topic van studenten onder de 19.. verder geen,,

*edit* ow ik zie het al,, dat andere is een beetje offtopic gegaan..
 
Flying Dutchman zei:
Jezelf zijn !!! (stomme tip, maar werkt!)

succes!

bwah, weet ik nog niet. Er zijn velen die zich anders voordoen dan ze zelf wel zouden kunnen zijn. Ooit al eens gehoord van cognitieve dissonantie? Net zoals bij sollicitaties, discussies,... doen mensen zich anders voor om hun doel te bereiken.
Tot een beperkte mate kan dit positief zijn, maar hier zijn beperkingen voor.

Een verkeerde gedachte is bv dat je je echt wil voordoen als het perfect voorbeeld van een toekomstig piloot. Op die manier kom je gewoon ongeloofwaardig over
 
maar,, als ze bijvoorbeeld vragen,, ""waarom ben jij een geschikte piloot"" dan zou je toch wel een voorbeeld moeten geven van een perfecte piloot?:rt:
(wat natuurlijk ook overeenkomt met jezelf) of heb ik dat verkeerd?

grtz su
 
Suresh zei:
maar,, als ze bijvoorbeeld vragen,, ""waarom ben jij een geschikte piloot"" dan zou je toch wel een voorbeeld moeten geven van een perfecte piloot?:rt:
(wat natuurlijk ook overeenkomt met jezelf) of heb ik dat verkeerd?

grtz su

Die bestaat denk ik niet, net als de perfecte putjesschepper, de perfecte manager of de perfecte secretaresse ;)

Je moet je afvragen waarom het beroep bij JOU past, wat JOU er zo leuk aan lijkt en waarom je denkt dat JIJ succesvol door de opleiding komt en waarom JIJ een goede piloot zult zijn. Voorbeelden zo concreet mogelijk, dus bijvoorbeeld je omgeving/familie, je opleidingsachtergrond, je hobbies, je ervaringen, hoe je in het leven staat, wat je ambities zijn en waarom enz.

En als je die voorbeelden kunt koppelen aan de bekende eigenschappen (leiderschap, ambitie, extraversie, enz) dan is dat helemaal mooi.

Clown
 
Terug
Bovenaan