Tips gevraagd voor een rondje N'land!

Marie-Louise

New member
Hoi,

ik ga binnenkort een tour met een motorzwever over Nederland maken.. heeft iemand nog tips voor me? Wat is leuk om te zien van bovenaf, en waar is het leuk om een tussenstop te maken?

Hoor het graag!

Groetjes
 
De Friese meren of de wateren bij Giethoorn zijn leuk om te bezichtigen, al weet ik niet of er in deze koude tijden veel rondvaart of zeilt. En vanaf donderdag schijnt het te gaan sneeuwen, wat navigeren over Nederland zowel mooi als interessant maakt. Als de sneeuw blijft liggen tenminste.

En niet voor nu, maar straks als het een vriest: schaatsend Nederland, geweldig om overheen te vliegen! Allemaal slierten schaatsende poppetjes op de sloten en kanalen. Met als hoogtepunt natuurlijk de Elfstedentocht. Dan kun je zeggen dat je er bij was :).

En beste tussenstop, tja, dat is natuurlijk Teuge hé. Vooropgesteld dat je daar niet vandaan vliegt.
 
De Friese meren of de wateren bij Giethoorn zijn leuk om te bezichtigen, al weet ik niet of er in deze koude tijden veel rondvaart of zeilt. En vanaf donderdag schijnt het te gaan sneeuwen, wat navigeren over Nederland zowel mooi als interessant maakt. Als de sneeuw blijft liggen tenminste.

En niet voor nu, maar straks als het een vriest: schaatsend Nederland, geweldig om overheen te vliegen! Allemaal slierten schaatsende poppetjes op de sloten en kanalen. Met als hoogtepunt natuurlijk de Elfstedentocht. Dan kun je zeggen dat je er bij was :).

En beste tussenstop, tja, dat is natuurlijk Teuge hé. Vooropgesteld dat je daar niet vandaan vliegt.

Klinkt goed.. dat contrast tussen water/ land lijkt me idd mooi! Ik wilde op korte termijn deze vlucht gaan maken.. nog ideeën voor dit seizoen?

Dank je voor de inspiratie so far.. :)
 
Aangezien je alleen GPL hebt, kan ik me voorstellen dat het wellicht leuk is eens over de wadden te gaan. Vanuit Overijssel is het goed te doen om via Texel naar Ameland te gaan en wellicht nog Drachten op de terugweg, kun je allemaal even landen als je wil.

Andere optie is langs de Ijsselmeerkust naar Amsterdam en even over de binnenstad in overleg met Schiphol Tower(doen meestal niet moeilijk). Krijg je als gemiddelde zweefvlieger ook niet te vaak te zien ;). Dan oversteken naar Zandvoort en langs de Noordzeekust omhoog en dan weer terug richting Overijssel.

Have fun!
 
Terug
Bovenaan