tijdsduur updates jepview

lots of fun

New member
Ik heb een gloednieuwe windows 7 PC minilaptop, zeker niet de snelste, maar snel genoeg voor veel zwaardere programmas dan W7, office etc. Het periodiek downloaden van Jeppview updates duurt bij mij 26 minuten, vervolgens is Jeppview nog eens 45 minuten bezig de update te verwerken. Ik had Jeppview daarvoor niet in eigen beheer, dus ik heb geen vergelijk. Dus voordat ik ga twijfelen aan de installatie (was nog een heel gedoe met die licentiecodes): Hoelang duurt bij jullie dit proces ?
 
cd1 tot 5minuten, cd2 max 2minuten. Ik heb ook nog een redelijk oud beestje staan. Misschien heeft het te maken met je power settings?
 
Jeppview op IPAD

Jeppview op IPAD

Ik heb zelf ook een vraag m.b.t. Jeppview, maar dan voor de IPAD.

In het verleden gebruikte ik Jeppview op een windows XP mini-laptop. Daarmee had ik de kaartjes en nationale manuals altijd tot mijn beschikking. Echter vanwege de trage opstarttijd en de beperkte batterij duur, van de laptop, was dit niet betrouwbaar om aan boord te gebruiken. Ik gebruikte Jeppview alleen bij de voorbereidingen.

Met de IPAD Jeppview versie heb ik nu alle benodigde vliegveld kaarten altijd bij de hand. De kaartjes worden periodiek bijgehouden. Echter, de manuals met de nationale wetgeving zijn niet meer aanwezig. Op het Jeppview forum kom ik niet verder, weet iemand of hier aparte licenties of andere software voor nodig is?
 
Ik heb hetzelfde: prima laptop maar downloaden en vooral updaten van jeppview duurt een eeuwigheid. Andere downloads komen met 1mb/s binnen maar jeppview zit maar op 10% (of minder) van die snelheid. En dan het installeren van de update op de computer: ik heb het nooit getimed maar 45 minuten klinkt heel aannemelijk.
 
Duurt bij mij ook een eeuwigheid, denk dat het aan de server bij Jeppesen ligt.
Verder heb ik ook het probleem met de ontbrekende manuals op de iPad. Hiervoor moet ik nog steeds de laptop gebruiken. Sterker nog, dit is voor mij de enige reden om Windows op mijn MacBook te hebben. Wat overigens een dure aangelegenheid is, want een OEM versie installeert niet op Apple.
Op de iPad kun je wel kiezen voor manuals maar daar staat niets wat je kunt openen.
Is er iemand die de manuals wel op de iPad draaiende heeft ? (Nosig ?)
 
Jeppesen update manuals Ipad

Jeppesen update manuals Ipad

Duurt bij mij ook een eeuwigheid, denk dat het aan de server bij Jeppesen ligt.
Verder heb ik ook het probleem met de ontbrekende manuals op de iPad. Hiervoor moet ik nog steeds de laptop gebruiken. Sterker nog, dit is voor mij de enige reden om Windows op mijn MacBook te hebben. Wat overigens een dure aangelegenheid is, want een OEM versie installeert niet op Apple.
Op de iPad kun je wel kiezen voor manuals maar daar staat niets wat je kunt openen.
Is er iemand die de manuals wel op de iPad draaiende heeft ? (Nosig ?)

Het updaten duurt idd lang. Hangt volgens mij af van het aantal gebruikers wat op dat moment aan het updaten is en de capaciteit van de server van Jeppesen belast.

T.a.v. de manuals. Deze werken bij mij naar behoren. Allereerst kies je welke manuals je wilt binnenhalen (doorgaans General en Europe) en vervolgens kan je deze open met DocToGo, IreadPDF, Air Nav Pro en diverse andere Apps. Ook het binnenhalen van de manuals duurt wel even.

Succes verder!
 
Bedankt bo1a, ik ga het gelijk proberen als ik dit weekend weer thuis ben !
Als het goed begrijp laad je ze dus binnen via de Jeppview app. op de iPad, maar bekijk je ze met een PDF reader. Correct ?
 
Bedankt bo1a, ik ga het gelijk proberen als ik dit weekend weer thuis ben !
Als het goed begrijp laad je ze dus binnen via de Jeppview app. op de iPad, maar bekijk je ze met een PDF reader. Correct ?

Klopt helemaal. Wordt niet ongeduldig, duurt even!!
 
T.a.v. de manuals. Deze werken bij mij naar behoren. Allereerst kies je welke manuals je wilt binnenhalen (doorgaans General en Europe) en vervolgens kan je deze open met DocToGo, IreadPDF, Air Nav Pro en diverse andere Apps. Ook het binnenhalen van de manuals duurt wel even.

Beste bo1a, waar kan ik aangeven welke manuals binnengehaald kunnen worden? Ik ken geen opties waar ik dit zou kunnen aangeven.
 
Terug
Bovenaan