Thuisstudie naast vliegen

Rising Sun

New member
Hallo medevliegers,

Allereerst wil ik zeggen dat dit een topsite is! Complimenten Diana, lees al iets van een of twee jaar mee en verheug me op de BBQ waar ik graag naar toe kom dit jaar (als ik vrij ben) :biertje:. Afijn, ik heb een praktisch vraagje. Ik zou graag een thuisstudie volgen, Internationale Bedrijfskunde via de NTI wel te verstaan. Ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met een drukke baan en een thuisstudie ernaast. Hoeveel tijd besteed je eraan, valt het te combineren, etc...

Groet,

RS
 
Hey RS,

Heb zelf een cursus gedaan via t NHA, was een cursus wiskunde, op dat moment had ik nog geen baan in de luchtvaart, maar wel ergens anders. Het mooie aan de cursussen zijn dat je het zelf kan plannen wanneer je aan de gang gaat en als het uitkomt. Je moet wel zelf echt de drive hebben om er mee aan de gang te gaan, en plannen. Heb ook een cursus duits gedaan, maar hier kwam weinig van terrecht.

Groeten

Flying Butchah
 
Hmm.. Zit er ook wel erg over na te denken maar is toch best wel moeilijk met het schema dat we op dit moment in het bedrijf hebben. Denk dat je sowieso wel deeltijd nodig hebt hiervoor. Maar mensen die ervaring met vliegen en studeren hebben, laat die graag horen!
 
Ik ken een gozer die had een baan als captain bij continental expres op de crj. Hij woonde destijds in London(is iers) en commute heen en weer naar New York. Ondertussen deed hij JAR ATPL zelfstudie via distance learning. In anderhalf jaar had hij ze op 1 na allemaal gehaald. Ik denk dat motivatie de doorslag zal geven.
 
Je moet het zo zien: Je hebt daarvoor tijd nodig en die kun je maken. BV als ik een 5 daagse omloop heb met overnachtingen, breng je best wel wat tijd door op je hotelkamer. Die tijd zou ik oa gebruiken. Al is het maar 1 of 2 uurtje per dag...

Lijkt mij te doen... Succes !!

groet
C
 
Interessante topic. Ik ben hier ook mee bezig geweest, al heb ik al een hbo. Je moet goed nadenken of het de investering waard is, zowel voor jezelf als carriere technisch. Ik ken mensen die een thuisstudie hebben gedaan, vergt een hoop discipline en vooral heel veel tijd. Ik heb er voor gekozen voorlopig te concentreren op het vliegen, tenslotte is dat waar je op dit moment je brood mee moet verdienen. Lekker uurtjes vliegen, naar de linker stoel, misschien wat neven activiteiten binnen het bedrijf en genieten van je vrije dagen!
Succes!
FF
 
Hmm.. Ja daar heb je gelijk in, maar als studeren in principe de enige kans is op perspectieven binnen het bedrijf (zie arbitur eis Lufthansa), denk ik er ook echt over na om nu zelfs na een half jaartje te beginnen met een Hbo studie.... Daarom de volgende vraag, wat is een relatief ´makkelijke´ studie?
 
Je moet een studie vinden die JIJ leuk vind, anders wordt zelfs een makkelijke studie een hel en ben je bovendien daarvoor meestal minder gemotiveerd waardoor je sneller stopt.
 
Terug
Bovenaan