theorie in Nederland, praktijk in Amerika

Leonias

New member
Hallo allemaal,

Ben net nieuw hier en heb hier al een paar dagen rondgekeken op het forum.
Ik ben benieuwd of er ook opleidingen zijn die de theorie in Nederland doen en de praktijk in Amerika.
Kon niet veel threads vinden die hier over gingen met de zoekfunctie

B.v.d. :)

Leonias~
 
KLS, NLS, Stella (deels). Er zullen er veel meer zijn, maar dit zijn degenen waarvan ik het zeker weet.

Stella ook? dat wist ik niet? even op hun site gekeken: "Na de theorieopleiding wordt het praktische deel van de opleiding vanaf Teuge gevlogen.
Na de vliegexamens CPL (Commercial Pilot Licence) en ME/IR (Multi Engine/Instrument Rating) volgt de MCC (Multi Crew Co-operation Course), waarna de opleiding wordt afgesloten met de uitreiking van het certificaat"

Waar kan ik daar meer informatie over vinden?
 
KLS, NLS, Stella (deels). Er zullen er veel meer zijn, maar dit zijn degenen waarvan ik het zeker weet.

Ik zou ook wel willen weten hoe je dit 'zeker weet'? Van de drie die je zeker zegt te weten, is er 1 die de praktijkopleiding in Amerika doet: de KLS. Stella doet alles in Nederland, NLS doet praktijk in Portugal. Voor het geval dat ik iets gemist heb, heb ik het ook nog even op de websites gecheckt.

Om te voorkomen dat mensen hier allerlei desinformatie krijgen, kun je beter alleen informatie geven die je écht zeker weet, en/of vantevoren even checkt op de desbetreffende websites. Verkeerde informatie onder "volgens mij is het zo dat..." is al erg genoeg, als daar ook nog "ik weet zeker" bijkomt...
 
De site van Stella is verouderd, tenminste ik kan er geen informatie vinden over hun vestiging in Beek. De enige keer dat ik Beek zie is bij de informatieavonden.

Ontopic, van de KLS weet ik in ieder geval zeker dat zij het eerste gedeelte van hun praktijkopleiding verzorgen in Phoenix, Arizona. En uiteraard de KLu.
 
Excuses, onjuiste reply/titelverandering.

Excuses, onjuiste reply/titelverandering.

Sorry, had niet goed gelezen, ik heb toch echt in mn geheugen staan als titel:
"Theorie in Nederland, praktijk in buitenland"

Excusé! :wegkwijt:

Stella gaat inderdaad niet naar de VS, zij laten de studenten op een 10-daagse Europatrip gaan.
Ook NLS gaat niet naar de VS, maar naar Evora, in Portugal.

Leonias, heb je de titel toevallig eerder gewijzigd of ligt het aan mij.
Sorry voor de onjuiste reply mensen. Ik snap niet hoe ik bij deze antwoorden ben gekomen.

Diana, wat mij betreft kan je mijn eerdere reply weghalen. Trouwens, nu geef je zelf ook onjuiste informatie. Je zegt dat Stella alles in Nederland doet, wat niet juist is.

Diana zei:
Stella doet alles in Nederland.
 
Laatst bewerkt:
De titel is niet gewijzigd, het ligt aan jou... ;)

Trouwens, nu geef je zelf ook onjuiste informatie. Je zegt dat Stella alles in Nederland doet, wat niet juist is.

De praktijkopleiding wordt in Nederland gegeven. Een 10-daags uitstapje door Europa valt wat mij betreft niet onder "praktijkopleiding in het buitenland".
Maar daar mogen de meningen over verschillen.
 
je kan die 10-daagse europatrip ook in Nederland houden het maakt niet uit je bent vrij om te kiezen waar je naartoe wilt vliegen.. zolang je maar aan het einde 30 uur solo hebt gevlogen
 
je kan die 10-daagse europatrip ook in Nederland houden het maakt niet uit je bent vrij om te kiezen waar je naartoe wilt vliegen.. zolang je maar aan het einde 30 uur solo hebt gevlogen
Onjuist als je de JAA erop naslaat zul je zien dat je ook een vlucht moet doen waarbij je je tenminste 250NM (meen ik!) van je vertrekhaven moet vliegen.
 
Onjuist als je de JAA erop naslaat zul je zien dat je ook een vlucht moet doen waarbij je je tenminste 250NM (meen ik!) van je vertrekhaven moet vliegen.

zou best kunnen ;) weet alles niet precies omdat het (hopelijk) toekomst is voor mij ;) We wachten het gewoon af maar ik ben niet van plan in Nederland die 30 uur te vliegen whahaha;)
 
Laatst bewerkt:
Als je iets niet zeker weet, post het dan ook niet alsof je het wel zeker weet. Op die manier zet je mensen op het verkeerde been.

Heb de JAR er nog even op nageslagen:

Subdeel D
Eisen CPL:

(c) Vliegtijd

(2) 20 uur vliegtijd tijdens overlandvluchten als eerste bestuurder, waarbij inbegrepen één overlandvlucht van in totaal tenminste 540 Km (300NM) gedurende welke vlucht op twee verschillende luchtvaartterreinen, zijnde niet het luchtvaartterrein van vertrek moet zijn geland, waarbij het vliegtuig volledig tot stilstand moet zijn gebracht
 
maar als je een drie hoek/vierkant vliegt waarbij je die 300nm in nederland doet zit je er dus ook aan.. et gaat volgens het boven mij staande lapje text niet om 300nm rechte lijn vanaf vliegveld van vertrek maar om een vlucht van 300 nm total.. en dus hoef je niet persé de grens over.
 
ik vertel alleen maar wat er tijdens de Stella infodag letterlijk is gezegd!
Sommige mensen gaan namelijk in nederland vliegen omdat ze het hotel te duur vinden of geen zin hebben om daar geld voor uit te trekken
hoe het precies zit weet ik niet zoals ik al zei!!
je hoeft voor dit soort dingen (piloten in opleiding!!) nog niet precies alles kennen
Dat wordt je wel verteld tijdens je opleiding.
Ik zie dat jij je "Frozen" ATPL hebt.
en volgens mij is het voor je PPL dat je die uren moet vliegen maar goed
einde discussie jij weet het precies ik ongeveer
 
Terug
Bovenaan