terroristische aanslagen voorkomen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
LONDEN - Naar aanleiding van de voorkomen terroristische aanslagen heeft het Britse ministerie van Transport zeer strenge bagageregels afgekondigd. Zo mag absoluut geen handbagage meegenomen worden. Paspoorten en portemonnees zijn toegestaan, maar zaken als laptops, mp3-spelers en zelfs brillenkokers moeten in het laadruim worden vervoerd.

Het ministerie van Transport heeft de volgende regels afgekondigd.

Passagiers moeten al hun bagage laten inchecken als ruimbagage. Handbagage die wél is toegestaan moet in doorzichtige tasjes worden vervoerd. Uitzonderingen op de bagageregel zijn:

• Portemonnees met creditcards, geld etc. mogen WEL worden meegebracht. Handtassen NIET

• Reisdocumenten als paspoort, visum en ticket mogen WEL worden meegebracht

• Voorgeschreven medicijnen die noodzakelijk zijn voor de vlucht mogen WEL worden meegebracht, BEHALVE vloeibare medicijnen, tenzij deze als authentiek zijn aangemerkt

• Brillen mogen WEL worden meegebracht, maar ZONDER brillenkoker

• Contactlensdoosjes mogen WEL worden meegebracht, flesjes met lensvloeistof NIET

• Voor mensen die met een baby reizen geldt dat zaken als luiers, babyvoeding en toebehoren WEL mag worden meegebracht. De babyvoeding MOET door een medereizigers worden geproefd

• Damesartikelen als inlegkruisjes en tampons mogen WEL worden meegevoerd

• Zakdoekjes (zonder verpakking) mogen WEL worden meegevoerd

• Sleutels (ZONDER elektronische apparaatjes) mogen WEL worden meegevoerd

Alle andere bagage MOET worden ingecheckt. Wandelstokken mogen alleen mee als ze onder de x-ray zijn gescand. Invaliden mogen alleen met rolstoelen die eigendom zijn van de luchthaven gebruiken.

Alle passagiers moeten worden gefouilleerd en ALLE zaken die zij meenemen, inclusief hun schoenen, moeten onder de x-ray worden gescand.

De intensieve controles zorgen naar verwachting voor extra lange reistijd.

Britse politie voorkomt aanslagen op vliegtuigen

BRON: LUCHTVAARTNIEUWS.NL


Waar gaat dit naar toe? De Idioten !! :mad: :mad: :mad:

Goed dat dit terroristische plan (nog) geen slachtoffers eist. Ik hoop dat dit niet zo'n inpact op de luchtvaart zal hebben als 9/11.
 
nope watch the BBC

Ben zelf van een 4 sector dag gehaald, omdat ik door alle vertragingen door mijn uren zou gaan. Nu alleen een AMS vanmiddag.
 
Addy zei:
Ik mag toch hopen dat dit teruggedraaid gaat worden, dit gaat natuurlijk helemaal nergen over!

"Terroristen zouden van plan zijn geweest tijdens vluchten naar de Verenigde Staten explosieven in hun handbagage tot ontploffing te brengen. Volgens de politie zouden zij bij hun aanslagen vrijwel zeker vloeibare chemicaliën hebben willen gebruiken. ":huilt:

Bron: Planet Internet

http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=745387/sc=14d554
 
Handbagage word toch gecontroleerd stelletje eikels daar! Word een nachtmerie voor mij! ik travel altijd als crew ik kan mijn trolley dan toch niet inchecken als ik heel de dag moet vliegen en dan een avond vlucht naar Eindhoven moet hebben ???????
 
737 zei:
Handbagage word toch gecontroleerd stelletje eikels daar! Word een nachtmerie voor mij! ik travel altijd als crew ik kan mijn trolley dan toch niet inchecken als ik heel de dag moet vliegen en dan een avond vlucht naar Eindhoven moet hebben ???????

Niet alleen voor jouw! Voor iedereen daar!

Begrijp je frustratie wel, heb me ook lange tijd aan de security geergerd tegen beter weten in, maar....... Wat wil je nou? Vlak voor de nederlandse noordzee kust een duik nemen vanaf FL300 en gaan zwemmen?


gjk
 
Laatst bewerkt:
ph-gjk zei:
Niet alleen voor jouw! Voor iedereen daar!

Begrijp je frustratie wel, heb me ook lange tijd aan de security geergerd tegen beter weten in, maar....... Wat wil je nou? Vlak voor de nederlandse noordzee kust en duik nemen vanaf FL300 en gaan zwemmen?


gjk

Maar wat wil jij dan?

Er is bekend dat er mogelijk een aantal man een aanslag wilden plegen op een vliegtuig (of meerdere). Dat geloof ik direct en het is goed werk dat ze dit hebben te weten te verijdelen.

Echter:

Dit is niet ontdekt door goede security op het vliegveld, maar door goed politie speurwerk.
Omdat deze groep mensen het explosief in de handbagage wilden stoppen, mag niemand meer handbagage mee. Dat vind ik lichtelijk overdreven.
Omdat deze groep mensen het explosief wilden maken met vloeibare materialen, mogen er in Amerika geen vloeistoffen meer het vliegtuig in. Dat vind ik lichtelijk overdreven.

Hebben die twee "oplossingen" (plus de rest van de maatregelen) wel nut, of is het paniekvoetbal?

Ik ken de details niet en ook niet waarom ze deze maatregelen genomen hebben, dus ik kan er geen goede mening over vormen, maar ik mag aannemen dat dit niet meer teruggedraaid wordt, tenzij de securityprocedures, en vooral de detectie machines drastisch verbeterd gaan worden.
(doet me namelijk denken aan de vele tonnen vracht die na 9/11 allemaal door de drukkamer moesten, maar na een week werd dat vanwege kosten en tijdsdruk weer snel teruggedraaid, m.a.w. het was van de start af aan al nutteloos)
 
Ik heb niks te willen er word voor mij (ons) besloten.

Ik denk dat de britse overheid geen risico's en de komende dagen het zekere voor het onzekere wil nemen. Tot men zeker weet dat men iedereen van deze (tot nu toe 21) idioten te pakken heeft. Het zou zo maar kunnen zijn dat een of enkele terroristen aan de politie ontsnapt is/zijn en hun plan wil doorzetten. Dan lijkt het me logisch dat men deze maatregelen neemt.
Dus voorlopig deze maatregelen maar accepteren. Better safe thn sorry.
Hoe de toekomstige maatregelen eruit gaan zien en welk effect dit heeft op de luchtvaart geen idee?

Kijk ik weet ook wel dat airport security alles behalve waterdicht is (in sommige landen een regelrechte aanfluiting), maar het is wel de laatste mogelijkheid om eventuele terroristische acties in de lucht tegen te gaan en het lijkt me duidelijk dat na een actie zoals vandaag men de touwtjes nog wat strakker aan trekt.
 
Wat denken we er allemaal van? Raakt men aan dit soort gebeurtenissen gewend en laat zich daardoor niet meer afschrikken om een ticket te kopen of betekent dit wederom een dreun voor de luchtvaart als na 9/11 ???
 
PH687 zei:
Wat denken we er allemaal van? Raakt men aan dit soort gebeurtenissen gewend en laat zich daardoor niet meer afschrikken om een ticket te kopen of betekent dit wederom een dreun voor de luchtvaart als na 9/11 ???

Zolang er niet daadwerkelijk aanslagen worden gepleegd, zal het wel meevallen. Ik denk ook dat we er nu aan gewent zijn, en dat de impact dus minder is. 9/11 is natuurlijk moeilijk te overtreffen.

Eigenlijk ging tijdens de aanslagen in Madrid en London het leven ook gewoon door. Er keken alleen wat meer mensen naar het nieuws, en er werden meer kranten verkocht.

Slechte zaak? Zeker. Voorlopig moeten we, in dit geval afwachten wat de ontwikkelingen zijn. Voordat er vergelijkingen met 9/11 worden getrokken, moet er eerst daadwerkelijk een aanslag gepleegd worden lijkt me.
 
We raken eraan gewend.
Het zal niet meer zo'n impact hebben op onze industrie als 11/9.
Echter dergelijke taferelen als vandaag zijn nooit goed voor de commerciele luchtvaart.
De beurzen reageerden wel meteen. Laatste keer dat ik keek
stond AirFrance/KLM 3% in de min. Ook BA in London en Lufthansa in Frankfurt lieten negatieve percentages zien als gevolg van deze terroristische problematiek.
Het is moeilijk te voorspellen, in woorden als; wat als wel ...
Duidelijk geval van goed speurwerk van ScotlandYard. Doelgericht zoeken en het in de gaten houden van mogelijk gevaarlijke groeperingen werpt zijn vruchten af.

Maarrrr.....laten we niet doorslaan.



Pakistani pilot sues JetBlue for prejudice

8/10/2006

NEW YORK (AP) - A Pakistani-born pilot is suing JetBlue Airways for discrimination, claiming the airline rescinded a job offer and told him it was because of his background.
Faisal Baig, a U.S. citizen raised in Yonkers, claims in the lawsuit that an airline manager told him in March that he was a "security risk."

According to the suit filed in State Supreme Court, Baig asked, "Are you saying that you are not hiring me because of my name or my religion? . . . Are you saying you are not hiring me because of where I'm from?"

The manager answered, "Yes, and JetBlue considers you a security risk," according to the lawsuit. Baig claims he was offered the job in February and had already received a ticket to attend the airline's training school in Orlando, Fla. The 40-year-old, a Muslim, had previously flown for Independence Air.

A message left for a spokesman for the New York-based airline was not immediately returned. Baig, whose lawsuit seeks an unspecified amount of money, is now living in Raleigh, N.C., where he is continuing to look for work as a pilot.
 
Mijn bedrijf heeft ons net een security bulletin gestuurd en dit hele drama heeft vooral op Engeland betrekking. En dus ook op vluchten tussen de UK en de VS. Dit keer is het dus niet de VS die overboord gaat.

In Dusseldorf op het hauptbahnhof hangen posters of iemand ook gezien heeft welke personen er op 31 juli in twee treinen rond 14:00 uur handbagage van het roll-aboard type had achtergelaten. Beide tassen waren gevuld met explosieven.....
 
Terug
Bovenaan