Ter overname aangeboden: Participatie Piper Archer II - SPP

Ik denk dat de tijd ff een beetje tegenzit, als de zon weet gaat schijnen en de mensen weer willen vliegen komen ze er ineens achter dat het bij een vliegclub wel F*CKING duur is. En ja, dan ga je eens om je heen kijken.

De kist van de Stichting Piper Pilots is dan wel een HELE mooie mogelijkheid om betaalbaar met een 'conventionele' 4 zitter te kunnen vliegen.

Het 'management' van de stichting is prima geregeld bij mijn weten dus ik zie niet in dat geen interesse zou zijn in je aandeel :-)

Mensen, het vliegen bij een stichting is het nieuwe vliegen voor PPL'ers! De enige ECHT betaalbare vorm.

Vliegclubs zijn heel leuk en ook allemaal prima geregeld. Het sociale gebeuren is zeker een reden om daar lid van te zijn. Maar als je veel wil vliegen is een Stichting een betere keuze omdat je aanzienlijk meer uren krijgt uit je geld!

Groeten

:radar: André :radar:
 
André, een stichting is in feite niet anders dan een club. Alleen hangt het van het beleid af van die club / stichting. Schaf je een tweedehands kist aan die je compleet afschrijft zonder vervanging, dan is het (voor de tijd dat de kist danwel het blok meegaat) inderdaad goedkoop. De kosten van de participatie zijn als een dure contributie, maar daar staat dan een lage uurprijs tegenover. Zo kan een club het ook doen, sterker nog daar zijn wij bij het blauwe clubje ook mee bezig (maar dan met een andere participatie setup waarbij je de participatie dmv afschrijving krijgt terugbetaald (zodat het veel goedkoper is voor ondernemers) en de kist in een coöp zit ipv stichting vorm). Andere contributie vormen met verschillende uurtarieven kan natuurlijk ook, iets wat we met aeroplus nu zouden kunnen opzetten. Maar in feite zijn het allebei non profit vliegclubs.
 
Terug
Bovenaan