Teken de AOPA-NL petitie: Ruimte in de Lucht

Teken de AOPA-NL petitie: Ruimte in de Lucht

  • Ja, natuurlijk!

    Stemmen: 18 75,0%
  • Dat ga ik zo doen

    Stemmen: 4 16,7%
  • Nee (als ik er tijd voor heb leg ik in een reactie uit waarom niet)

    Stemmen: 2 8,3%

  • Totaal aantal stemmers
    24

MaSan

New member
Per mail vandaag ontvangen van AOPA:

Vandaag start de Aircraft Owners and Pilots Association met een handtekeningenactie voor meer VFR-luchtruim. Ondanks de investeringen in nieuwe apparatuur als Mode S Transponders wordt steeds meer luchtruim gesloten voor VFR-verkeer. De druppel voor AOPA is de dreigende sluiting van de Rotterdam TMA en de pas ingestelde Special Rules Zones rond de Schiphol CTR.


“AOPA is voorstander van meegaan in de technologische vooruitgang” zegt voorzitter Jan de Vries. “Dus wij vinden het niet bezwaarlijk te investeren in nieuwe, dure apparatuur. Maar daar hebben we wel een probleem mee op het moment dat we er niets voor terug krijgen. Sterker nog, we worden luchtruim uitgejaagd waar we voorheen zonder al die gadgets gewoon konden vliegen.”

Voor AOPA is het nu dus tijd om een stevig tegengeluid te laten horen. “Wij roepen alle piloten in Europa op deze petitie te tekenen” vervolgt de Vries. “Met al deze handtekeningen gaan we naar de Luchtverkeersleiding Nederland. Zo’n signaal kan de LVNL niet negeren.”

De petitie is online te tekenen via de website van AOPA www.aopa.nl.

Het bestuur van AOPA zal onderstaande petitie in september aanbieden aan de Directie van de LVNL.



Middels deze petitie roepen alle ondertekenaars u op om in overleg met de Stuurgroep General Aviation meer luchtruim open te stellen én houden voor VFR-verkeer. De sector investeert veel in nieuwe apparatuur waardoor veilig met IFR-verkeer in hetzelfde luchtruim gevlogen kan worden. Kort gezegd roepen wij u op de op uw website genoemde balans tussen verschillende belangen te herstellen!



Was getekend,
 
Nog een oproep: als je deze petitie een warm hart toedraagt, plaats dan een linkje op andere luchtvaart fora (in binnen- en buitenland) die je bezoekt.
 
Terug
Bovenaan