clown
New member
Dag allemaal,
Ik heb een aantal vragen over de beroepspraktijk.
1) Wat is in de beroepspraktijk belangrijker om current te houden, je kennis van 'de business' (d.w.z. routes en de kenmerken/valkuilen die erbij horen) of juist de ATPL en TR kennis
2) Welke zaken zijn in de beroepspraktijk belangrijk om op te blijven letten of te controleren, behalve de dingen die je tijdens de opleiding leert? En in het verlengde hiervan:
3) Iedereen heeft wel eens een onoplettende of onhandige dag. Een voorbeeld: zijn er dingen die je kunt vergeten mee te nemen of in de cockpit kunt kwijtraken waardoor je in de problemen komt? Dit soort eenvoudige maar vervelende zaken ben ik naar op zoek. Zijn hier voorbeelden van, heeft iemand iets dergelijks wel eens meegemaakt, hoe is dat afgelopen en wat doe je nu om dat soort dingen te voorkomen?
Misschien maffe vragen, maar ik weet gewoon dat dit soort dingen ook in de luchtvaart moeten voorkomen, dus ik vraag me af hoe dat dan zit en wat ik straks kan doen om het te voorkomen.
Alle reacties zijn natuurlijk welkom. Het hoeft niet alleen om burgerluchtvaart te gaan. Recreatief en militair bijvoorbeeld ben ik ook nieuwsgierig naar!
Clown
Ik heb een aantal vragen over de beroepspraktijk.
1) Wat is in de beroepspraktijk belangrijker om current te houden, je kennis van 'de business' (d.w.z. routes en de kenmerken/valkuilen die erbij horen) of juist de ATPL en TR kennis
2) Welke zaken zijn in de beroepspraktijk belangrijk om op te blijven letten of te controleren, behalve de dingen die je tijdens de opleiding leert? En in het verlengde hiervan:
3) Iedereen heeft wel eens een onoplettende of onhandige dag. Een voorbeeld: zijn er dingen die je kunt vergeten mee te nemen of in de cockpit kunt kwijtraken waardoor je in de problemen komt? Dit soort eenvoudige maar vervelende zaken ben ik naar op zoek. Zijn hier voorbeelden van, heeft iemand iets dergelijks wel eens meegemaakt, hoe is dat afgelopen en wat doe je nu om dat soort dingen te voorkomen?
Misschien maffe vragen, maar ik weet gewoon dat dit soort dingen ook in de luchtvaart moeten voorkomen, dus ik vraag me af hoe dat dan zit en wat ik straks kan doen om het te voorkomen.
Alle reacties zijn natuurlijk welkom. Het hoeft niet alleen om burgerluchtvaart te gaan. Recreatief en militair bijvoorbeeld ben ik ook nieuwsgierig naar!
Clown