Te Koop: participatie DA20 (EHLE)

Wombat

New member
DA20 Participatie te koop - vliegen voor €88,- per uur nat

Het gaat om een participatie in twee Diamond Katana DA20's, gestationeerd op Lelystad (EHLE), via de non-profit Stichting Diamond Flyers: (http://www.diamondflyers.nl/)

De Diamond Katana, is een heerlijke 2 persoons kist en kruist met 105 knopen. Je kunt gebruik maken van de kist op basis van een eenvoudig online reserveringssysteem en betaald alleen de tacho tijd. Ik heb mijn opleiding op deze Katana voltooid en vlieg er veel leuke trips mee, maar wil nu graag de volgende stap en het hele gezin mee gaan nemen etc :-)


Mocht je nog geen PPL hebben dan kun je net als ik het PPL halen op deze kist via de
de eigen vliegschool, Nimbus Air: http://www.nimbusair.nl/
Ik heb voordat ik aan mijn PPL begon het ook allemaal uitgezocht, en dit is echt de goedkoopste manier om je brevet te halen.

Als je interesse hebt neem dan contact met mij op via PM.
 

Bijlagen

  • IMG_5286.jpg
    IMG_5286.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 0
Beste Lowfly Fruit

Even wat cijfers: De participatie DA20 investering bedraagd ca. 3500-3300, daarna heb je de DA20 voor 88 euro per uur op basis van tachotikken, dat is inclusief brandstof. Landing 7,58
 
Als het daar net zo gaat als met andere kisten dan is een waarschuwing voor het ontbreken van enige transparantie door het bestuur van de stichting wel op zijn plaats.
Ze doen maar wat, maken geen jaarcijfers, geven geen inzicht in de financiële huishouding, en daarom kun je de prijs van een aandeel niet toetsen.:bwah:
 
Als het daar net zo gaat als met andere kisten dan is een waarschuwing voor het ontbreken van enige transparantie door het bestuur van de stichting wel op zijn plaats.
Ze doen maar wat, maken geen jaarcijfers, geven geen inzicht in de financiële huishouding, en daarom kun je de prijs van een aandeel niet toetsen.:bwah:

Dat is nou het verschil tussen een vereniging en een stichting. Bij een vereniging is de algemene ledenvergadering het hoogste gezag en die paar schreeuwers die daar het hoogste woord voeren bepalen het beleid. Bij een stichting wordt alles achter de schermen geregeld.

Wat je kunt toetsen is: wat krijg ik, wat betaal ik ervoor en ben ik tevreden met die prijs/prestatieverhouding? Als het antwoord "Ja" is kun je het gewoon doen, zelfs al zou er achter de schermen iemand met een paar miljoen vandoor gaan.
 
Dat is nou het verschil tussen een vereniging en een stichting. Bij een vereniging is de algemene ledenvergadering het hoogste gezag en die paar schreeuwers die daar het hoogste woord voeren bepalen het beleid. Bij een stichting wordt alles achter de schermen geregeld.

Wat je kunt toetsen is: wat krijg ik, wat betaal ik ervoor en ben ik tevreden met die prijs/prestatieverhouding? Als het antwoord "Ja" is kun je het gewoon doen, zelfs al zou er achter de schermen iemand met een paar miljoen vandoor gaan.

Blijft de vraag of je naast je "instapkosten" (particpatie) en "gebruikskosten" nog jaarlijkse kosten hebt waar je daar zelf invloed op kunt uitoefenen. Maw als er iemand met een paar miljoen vandoor gaat kun je dan uitstappen (en ben je je instap kwijt) of moet je voldoen aan de nieuwe kosten structuur die het bestuur van de stichting je oplegt om die paar miljoen terug te verdienen, totdat je je participatie hebt verkocht ?

Cheers.
 
Blijft de vraag of je naast je "instapkosten" (particpatie) en "gebruikskosten" nog jaarlijkse kosten hebt waar je daar zelf invloed op kunt uitoefenen. Maw als er iemand met een paar miljoen vandoor gaat kun je dan uitstappen (en ben je je instap kwijt) of moet je voldoen aan de nieuwe kosten structuur die het bestuur van de stichting je oplegt om die paar miljoen terug te verdienen, totdat je je participatie hebt verkocht ?
Ja,dat is natuurlijk waar. Als je daar bang voor bent kun je beter niet instappen. Maar met stichtingen die al ruim tien jaar bestaan zie ik dat niet opeens plotseling gebeuren.
 
Ik vlieg al jaren bij de diafonds flyers. Prijs per uur is het beter dan iedere andere optie, kisten zijn vele male beter dan het oud ijzer bij de bestaande clubs. Beschikbaarheid is optimaal, nooit heb ik een probleem met boeken. Groot voordeel, geen 'bedweters' die zich bemoeien met persoonlijke skills en verplichtingen. Van motorzwever tot aan een DA42 IFR twin, alles is beschikbaar. Ook iedereen weet waar hij of zij aan toe is, geen onverwachte kosten. Ik heb er geen probleem mee dat het een stichting is waarbij er maar beperkt inzage is in de jaarrekening. Ik vlieg met veel plezier tegen de laagste operationele uurprijs met het beste materiaal.
 
Terug
Bovenaan