Te gek voor woorden

FlyEye

New member
Vanmorgen zaten 2 KLM tuigjes op schiphol approach, met het verzoek om langzaam te mogen vliegen "vanwege de milieu-activisten"

1000-en liters JetA extra de lucht in om niet voor 7 uur te landen en een boete voor lawaai overlast te krijgen. :rolleyes:

Laat alle pax maar eens een briefje tekenen dat ze nooooit zullen klagen over geluid of milieu.... Dan is dat probleem zo opgelost.
 
Re: Te gek voor woorden

SR20FlyEye zei:
Vanmorgen zaten 2 KLM tuigjes op schiphol approach, met het verzoek om langzaam te mogen vliegen "vanwege de milieu-activisten"

1000-en liters JetA extra de lucht in om niet voor 7 uur te landen en een boete voor lawaai overlast te krijgen. :rolleyes:

Laat alle pax maar eens een briefje tekenen dat ze nooooit zullen klagen over geluid of milieu.... Dan is dat probleem zo opgelost.

tsja.. de kromme wereld van de luchtvaart..

Wel dicht bij Schiphol willen wonen, maar geen vliegtuigen willen horen..
Altijd klagen over lawaai, tot ze op vakantie gaan en dan klagen dat ze niet ovet hun eigen huis heen vliegen, want dan kunne ze hun huis zijn vanuit de lucht..
Wel profiteren van alle economische voordelen, maar weer geen nadelen willen hebben...

Typisch Nederlands...
 
Volgens mij is Schiphol ook de enige luchthaven in Europa waar de landingsbanen zover van het stationsgebouw vandaan liggen omdat er dan niet over bewoond gebied gevlogen kan worden. Is er ooit al een rekensommetje gemaakt wat de polderbaan aan vertragingen en extra brandstofgebruik oplevert? Ben echt benieuwd hoeveel uur een 747 kan vliegen op de hoeveelheid kerosine die extra verstookt wordt door telkens van en naar Haarlem te moeten taxieen.
 
8 minuutjes cruizen in een 737...
Maakt niet zoveel uit.

Wat wel uit maakt is het onnodig laten draaien van de APU aan de gate!! Die moet zo snel mogelijk af worden gezet op Schiphol. Wat een vervuiling produceert zo'n apperaat zeg. Niks vergelekn met een kwartier lang taxien! ;)
 
Ach, voor 20min turnarounds....Staat het ding uit, kun je hem meteen weer aanzetten.
En mag er in de zomer ten minste iets airconditioning door de kist heen? Zeker op een gare 737 300
Kijk als ze mij pre conditioned air geven als standaard heb ik daar normaal geen problemen mee ;)

Ik zeg thrust levers idle tot aan de flare :)
 
Whoop whoop zei:
Ach, voor 20min turnarounds....Staat het ding uit, kun je hem meteen weer aanzetten.
En mag er in de zomer ten minste iets airconditioning door de kist heen? Zeker op een gare 737 300
Kijk als ze mij pre conditioned air geven als standaard heb ik daar normaal geen problemen mee ;)

moet je eens een fokker50 meemaken..

in de zomer graadje of 35-40, in de winter buitentemperatuur..

enof die APU aangaat... (als er geen heater is..)
 
APU gaat zeker aan, als het buiten een graadje of 20 is en het zonnetje schijnt is het binnen tegen de 30 dat kun je de PAX niet aandoen dus lekker die APU aandoen.

Maar dat na 7 uur landen is wel krom, maar goed daar is al genoeg over geluld.
 
Hangt er toch ook een beetje van de kist af....

Onze APU (CRJ700) verbruikt 120kg/uur....
Dus met 350kg peut...hmmmm... okay... ;)

Maar laatst stonden we op B13 op Schiphol, South-taxiway was dicht....
Volgens mij zijn we - ik heb dat zo grof op de taxichart nagetrokken - 15km naar de takeoff-runway getaxied.
De stess vertelde later, dat een businesspax vroeg: "Ahem Mevr. gaan wij vandaag via de rijksweg naar München???"

Maarja, Parijs is wel even erg als het niet erger is. Eergisteren ergens op X... gestaan, en dan naar de zuidbaan gerold, toen we 10min later daar aankwamen stonden 12 kisten voor ons... (Blocktijd CDG-CGN = 2uur....normaal: 40-45min)
Nouja, .... het is maar hoe je't bekijkt.
 
Will F. Lyforfood zei:
Hangt er toch ook een beetje van de kist af....

Onze APU (CRJ700) verbruikt 120kg/uur....
Dus met 350kg peut...hmmmm... okay... ;)

Maar laatst stonden we op B13 op Schiphol, South-taxiway was dicht....
Volgens mij zijn we - ik heb dat zo grof op de taxichart nagetrokken - 15km naar de takeoff-runway getaxied.
De stess vertelde later, dat een businesspax vroeg: "Ahem Mevr. gaan wij vandaag via de rijksweg naar München???"

Maarja, Parijs is wel even erg als het niet erger is. Eergisteren ergens op X... gestaan, en dan naar de zuidbaan gerold, toen we 10min later daar aankwamen stonden 12 kisten voor ons... (Blocktijd CDG-CGN = 2uur....normaal: 40-45min)
Nouja, .... het is maar hoe je't bekijkt.

tsja.. ook leuk is de vlucht SPL-EIN... Vliegtijd 18min, taxitijd 20minuten...
En helemaal leuk wordt het als je zowel moet vertrekken, als landen op de polderbaan

Ach goed voor m'n ATPL uurtjes..
 
744 verstookt tijdens de vlucht gemiddeld 10.000 - 12.000 kg/uur aan peut. Om van de gate tot aan de Polderbaan te komen, incl. APU verbruik enzo... zit je op zo'n 1300 kg. peut.
 
Will, Parijs is inderdaad ook geen pretje als je daar nar de t/o runway moet taxien, maar in Madrid kunnen ze er ook wel wat van op Barajas.
 
idd.

En dan zit er nog zo'n Virgin voor je....
Heel langzaam te rollen, ik vraag of ik'm in mag halen...

zegt ground: "No Sir, because this Virgin has a tight slot..."

Dan sta je er peut te verstoken.... ;)
 
Wasabi zei:
744 verstookt tijdens de vlucht gemiddeld 10.000 - 12.000 kg/uur aan peut. Om van de gate tot aan de Polderbaan te komen, incl. APU verbruik enzo... zit je op zo'n 1300 kg. peut.


waarschuwing: het onderstaande KAN nergens op slaan!

Is het in geen enkel opzicht efficient om toestellen naar de baan te "brengen"? een soort hele lange push back :grijns:

Ik neem aan dat dit al eens overwogen is..
:1855:
 
joostenf zei:
waarschuwing: het onderstaande KAN nergens op slaan!

Is het in geen enkel opzicht efficient om toestellen naar de baan te "brengen"? een soort hele lange push back :grijns:

Ik neem aan dat dit al eens overwogen is..
:1855:

Gebeurd volgens mij al. Op Schiphol zie je vaak genoeg er een a/c naar de gate wordt gebracht door een push-back truck.
 
Het zou natuurlijk mogelijk zijn om elke kist met een push-back truck naar de baan te brengen en van de baan naar gate te brengen. In de piek uren heb je dan alleen een hoop van die karretjes nodig. Die zijn, naar ik heb begrepen, ook niet goedkoop. Daarnaast kan bij elke motorstart een probleem voordoen dus je hebt dan ook weer een TD-er in de buurt nodig voor het geval dat.

Voor 3- en 4-motorige vliegtuigen gebeurt het regelmatig dat ze bij het naar binnen taxieen al 1 of 2 motoren uitzetten. Ik weet of er maatschappijen zijn die er 1 uitzetten bij een 2-motorige kist.
 
Song in Amerika met hun 757's. We zijn op 1 motor een heel eind naar de runway getaxied, pas vlak voor aankomst werd deze opgestart (dat is dus zonder TD'er in de buurt...)
 
Krijg je een failure tijdens het opstarten van de andere motor dan heb je natuurlijk wel een probleem met niemand in de buurt. Aan de andere kant zijn die failures zeer remote en zal de vlucht toch vertraging oplopen in dat geval. Maar met 1 motor taxieen heb je natuurlijk wel meer vermogen op de levende motor nodig en dat moet natuurlijk ook maar kunnen met alle karretjes etc op het platform.
 
ocho gardena zei:
Voor 3- en 4-motorige vliegtuigen gebeurt het regelmatig dat ze bij het naar binnen taxieen al 1 of 2 motoren uitzetten. Ik weet of er maatschappijen zijn die er 1 uitzetten bij een 2-motorige kist.

Tyrolean (austrian arrows) met de Dash8 3/4 en de CRJ.
 
Terug
Bovenaan