Swiss piloten

PH-FLY

New member
Hallo lotgenoten,

Zijn er hier misschien ook piloten aanwezig die momenteel vliegen bij Swiss? Graag zou ik wat additionele informatie willen ontvangen over de Swiss organisatie en de procedures. Uiteraard heb ik al op de Swiss website en Wikipedia gekeken, maar ik ben op zoek naar "inside information".
Alvast bedank.

Groet,
PH-FLY
 
SWISS,

Tja, das war einmal.............. :rolleyes:

Vraagje voor de heren ex-swiss vliegers meelezend op dit forum. Tijd voor een reunie? Enne, hebben we nog "inside information" voor de topic starter?

Cheers :biertje:

Doc.
 
Wellicht praktisch om te vermelden dat "Swiss" voor vliegers eigenlijk uit 2 takken van sport bestaat:

1) Swiss International Air Lines.
2) Swiss European Air Lines.

Die eerste is de bekende "Swiss" zoals we die kennen als 'Legacy' met een mooi routenet en een vloot A320/330/340. De nieuwe vliegers worden vanaf de eigen vliegschool gerekruteerd waarvoor momenteel zelfs een wachtlijst is.
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Swiss_International_Air_Lines

De "Swiss" waar momenteel veel Nederlanders solliciteren is de dochter die Swiss European Air Lines heet. Niet echt de Legacy, maar eerder de Cityhopper van Swiss want ze vliegen uitsluitend met de Avro en in de nabije toekomst wordt de vloot vernieuwd met Bombardier CS100 vliegtuigen. Natuurlijk wel een goede werkgever met een mooi startsalaris. Maar vergeet niet dat het leven in Zwitserland gruwelijk duur is.....
http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Swiss_European_Air_Lines

Nog steeds een mooi bedrijf om voor te werken. Ik vertel bovenstaande verhaal puur voor de belangstellenden die wellicht andere perspectieven voor ogen hebben en er pas later achter komen dat ze voor een functie bij het regionale dochterbedrijf solliciteren ipv de welbekende moeder.

Desalniettemin een mooie kans! Uit mijn KLS-klas is er recentelijk nog iemand aangenomen die binnenkort hoopt te gaan beginnen!
 
Toen ik er 1,5 jaar geleden solliciteerde (Swiss European) bestond de optie dat je na 3 jaar kon doorstromen naar Swiss International, mits er plek was. Is ook logisch want selectie procedure was identiek. Geen idee of dat nog steeds geldt.
 
Terug
Bovenaan