Studieschuld - wisselen van bank

CH

New member
Onlangs is mijn rentevastperiode afgelopen. Nu kan ik dus overstappen naar een andere bank zonder boete te betalen. Dit wil ik ook graag omdat mijn huidige bank (ABN op Schiphol) belachelijke percentages aanbiedt. De afgelopen weken ben ik bij verschillende banken geweest om te kijken wat daar mogelijk is. Tot mijn grote verbazing waren die banken of niet geinteresseerd of ze bieden rentes aan >8%. Terwijl deze banken tot voor kort nog collega's van mij (in vergelijkbare financiele situatie dus) scherpe aanbiedingen hebben gedaan. Mij werd verteld dat sinds kort de regels voor financieringen zijn aangescherpt. Aan mijn salaris ligt het i.i.g. niet (werd ook door alle banken bevestigd).

Nu mijn vraag aan jullie; wie is er onlangs nog gewisseld naar een andere bank? Een bank die dus ervaring heeft met vliegers.

De banken waar ik geweest ben en waar dus uiteindelijk niets uit kwam:

- Rabobank Schiphol
- Rabobank Amsterdam (de Dam)
- ING Amsterdam
- van Lanschot Amsterdam (herfinanciering doen ze helemaal niet, telefoongesprek was na 2 min afgelopen)

Aangezien de rentes weer stijgen hoop ik snel wat te horen!
 
en zo zie je maar, loop inderdaad zelf alle pilotendesken af want ik was dus TOTAAL NIET tevreden over die verschrikkelijk schijnheilige 'frieslandbank'... wat een neptoko daar in Assen zeg..

Gesprek gehad met een natte&slappehandjeskerel die telefonisch helemaal terugkwam op de voorwaarden die voorgeschoteld waren tijdens het gesprek.
En dan die belachelijke legecy-regeling die je aan ze moet verpanden voor de rest van je vliegcarriere...Ik zou echt even nadenken voor ik daarheen ging...En daarna nog een keer...En misschien nog wel een keertje...

En v. Lanschot doet WEL aan herfinancieringen. Misschien verschilt het per vestiging, maar ik kon zo tekenen, en champagne kado...

Jammer dat er niet ergens een enorm rijke persoon in NL is die het wel ziet zitten om zo laag met zijn persentages te gaan zitten dat ie alle vliegers naar zich toe trekt (en dan NOGSTEEDS enorm veel winst maakt) en daarbij ook nog eens een heleboel hypotheken kan verkopen... zou leuk zijn als iemand dat kon verwezenlijken... Banken slaan echt een slaatje uit ons nu.

Salut...
 
Het gaat bij mij weliswaar over een financiering van de opleiding, maar bij Fortis heb ik voor mijn gevoel een prettiger deal kunnen sluiten dan die al die banken met een zgn. pilotendesk mij konden bieden. Probeer het eens...
 
welke rentepercentages moeten we dan denken? Ik heb Fortis eens gebeld voor wat indicaties, maar toen was het beste wat ze konden bieden 9%:1855:
 
Ik ben gisteren bij Fortis geweest. Draaide op niets uit. Een pakket wat wij hebben bestaat daar niet. Rente zou idd skyhigh zijn..

Donderdag heb ik een afspraak bij de Rabo... Ben benieuwd

Ciao
Commander
 
Al eens gebeld met de ABN in Groningen? Hoewel het dezelfde bank betreft verschillen de mogelijkheden met de ABN op schiphol soms enorm.
 
Ik ben zelf van de ABN in Groningen weggegaan naar een lokale vestiging in Hilversum en ben daar uitmuntend geholpen met naar mijn idee goede deals en ze heeft echt haar nek voor me uitgestoken... Misschien een poging waard
 
Na jaren van bankieren bij ING sittard heb ik een maand geleden naar Friesland bank overgesloten 5,45% 10 jaar vast. Ik moet zeggen dat de service daar erg goed is en ze zijn erg vriendelijk. Alles was binnen 2 weken geregeld. Het enige wat ze wilden was dat ik een nieuwe overlijdensrisicoverzekering 230EUR/jaar via hun afsloot.
 
de Rabobank Stein en Beek ( Limburg) financiert ook veel vliegers. Persoonlijk vind ik ze erg behulpzaam. Hebben ook goeie rentepercentages. Ik zit momenteel 5 jaar vast voor 3.8%. Hoewel dit tegenwoordig wel wat hoger zal zijn omdat ik dit een jaar geleden vast heb gezet.
 
@ CH,

Kan je persoonlijk RABO Amstelveen aanraden.
Daar zit ook de voormalige stichtingwachtlijst van de KLS.
Verwijs hier even naar en dan verbinden ze je door met de juiste persoon.
Succes.
 
@ Birdmare

Dat was i.d.d. tot een paar maanden geleden zo, ik was daar ook van op de hoogte. Er zijn echter een paar accountmanagers weggegaan (waarmee de SWL contact had) en vanwege een fusie doen ze geen vliegerfinancieringen meer.

Bedankt voor alle tips tot nu toe, zodra ik wat gevonden heb laat ik het jullie weten.
 
Laten we collectief een beter percentage afdwingen.
ABN AMRO Schiphol : Variabel 6,2 % !!

Waar kan dit goedkoper ??
 
Ik heb vandaag ook 6.2% te horen gekregen van de ABN, dit is variabel, 1 of 2 jaar vast. Vanaf 3 jaar vast gaat bij ABN de rente omhoog. Dit betekent iig dat ABN niet verwacht dat de rente de komende 2 jaar nog heel hard omhoog zal gaan. Maar je weet het nooit.

Met deze rente gaan mn maandlasten per 1 januari met bijna 200 euro omhoog. Weet iemand hoe het zit met het verpanden van je verzekeringen mocht je overstappen naar een andere bank?
 
Hoi,

Sta op het punt mijn lening af te gaan sluiten bij de ABN Amro,

Heb de keuze,
3 jaar, 6,20%
5 jaar, 6,35%
10 jaar, 6,55%

Is het verstandig om de 6,20% aan te gaan voor 3 jaar en dan na de opleiding(als ik het garantiefonds niet meer nodig heb) over te sluiten naar een andere (en dus hopelijk) goedkopere bank?
 
Terug
Bovenaan