Studiekosten aftrekken... en dat horloge dan?

Smarty2000

New member
Hoi allemaal,

Misschien een beetje rare gedachtenkronkel...

De studiekosten die je maakt mogen van je belastbaar inkomen worden afgetrokken bij de belastingdienst. Onder deze studiekosten worden ook duurzame goederen verstaan, zoals bijvoorbeeld een computer die je nodig hebt voor de studie.
Kan ik nu ook dat horloge wat ik heb moet kopen aftrekken als duurzaam goed?? Je bent namelijk verplicht een analoog horloge met secondenwijzer bij je te hebben in de cockpit, dus die moet je dan toch aanschaffen.

Groetjes.
 
Neem dan wel gelijk een Breitling. (Met secondewijzer)

Ik zou zeggen, ga ervoor, nee heb je, ja kan je krijgen.

Eerlijk gezegd, in 15 jaar vliegen is de eerste keer dat ik van die regel hoor. Maar goed, je leert elke dag bij. En wat zou er mis zijn met een digitale secondenaanduiding?

(Herinner me trouwens net dat ik een stopwatch die je gratis bij drie speelgoedautootjes kreeg, gebruikte.)
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Ik heb al jaren geen analoge secondenwijzer meer! Misschien een DFA-eis?
 
Nee, de link die je nu legt met de DFA is nou ook weer niet nodig.

Voor wat betreft de eisen qua horloge. Iemand op dit forum heeft me dit wijs gemaakt, zelf even opgezocht in de ops en fcl-1 maar niets kunnen vinden. Wat mij betreft einde thread.

Groet.
 
Er moet er een in de cockpit aanwezig zijn, tijdens VFR-vluchten niet perse om je pols. Onderstaande copy-paste gaat over niet-verkeersvluchten. Zonder de moeite te nemen om het voor verkeersvluchten op te zoeken, durf ik te voorspellen dat daar iets vergelijkbaars zal staan...

Regelen uitrusting bij vluchten, niet zijnde verkeersvluchten

Artikel 14. Instrumenten bij VFR-vluchten
Tijdens de uitvoering van een VFR-vlucht moet het vliegtuig, behalve van de instrumenten die volgens de luchtwaardigheidseisen zijn voorgeschreven, tevens zijn voorzien van een uurwerk, dat de tijd in uren, minuten en seconden aangeeft, tenzij de bestuurder een dergelijk uurwerk bij zich heeft.

Artikel 15. Instrumenten bij IFR-vluchten

1. Tijdens de uitvoering van een IFR-vlucht moet het vliegtuig behalve van de instrumenten die volgens de luchtwaardigheidseisen zijn voorgeschreven tevens tenminste zijn voorzien van:
a. een gyroscopische koersaanwijzer;
b. een gyroscopische bochtaanwijzer, gecombineerd met een instrument dat een versnelling langs de dwarsas van het vliegtuig aangeeft;
c. een kunstmatige horizon;
d. middelen, welke aangeven of de voeding of het functioneren van de gyroscopische instrumenten voldoende is;
e. een stuwbuis voorzien van een verwarmingselement t.b.v. de snelheidsmeter;
f. een stijg- en daalsnelheidsmeter;
g. een buitenluchttemperatuurmeter;
h. een uurwerk, dat de tijd aangeeft in uren, minuten en seconden.

Erik.


Edit: kon het toch niet laten: voor VFR-verkeersvluchten is het niet gespecificeerd, voor IFR-verkeersvluchten geldt dat je wordt geacht te hebben voldaan "indien de bestuurder van het vliegtuig een uurwerk met een centraal bevestigde secondewijzer bij zich heeft"
 
iw-14_face.jpg


Goedenmiddag, spreek ik met de belastingdienst. Heb voor m'n opleiding een analoog pilotenklokkie nodig.

Mag ik ff vangen? 12000 euries graag...... ;)
 
Terug
Bovenaan