studie na vliegopleiding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter loxodroom
  • Startdatum Startdatum
L

loxodroom

Guest
Zijn er hier mensen die na het afronden van hun vliegopleiding nog zijn begonnen aan een studie (deeltijd of voltijd)? Zo ja: waarom? Is het te combineren met het bijhouden van vliegskills en het solliciteren?
 
Ik doe het juist andersom.
Als je geen baan kunt krijgen heb je een fatsoenlijke backup.

Toevallig zit er bij mij iemand in de klas die eerst zijn
vliegopleiding heeft gedaan en uiteindelijk werkloos is geworden.
Nu heeft hij niet zo'n beste baan maar wel een flinke schuld.
Hij probeert nu een iets betere boterham bij elkaar te leren.
Maar als er weer gevlogen kan worden is ie weg!

Wij doen de opleiding in deeltijd.
 
Als ik jouw was zou ik juist voor de eventuele vliegopleiding eerst een opleiding op b.v HBO niveau volgen zoals Dreams al zei.

Je heb dan toch enige financiele zekerheid na je vleigopleiding waar je op terug kan vallen.
Nog een mogelijkheid is als je eerst nog een opleiding gaat doen voor je vliegopleiding om even je salaris wat je met die opleiding kan bereiken vergelijken met de Salaris scenario's tabel van IZ

Succes!
 
Ik heb uiteindelijk een soort hybride opleiding gedaan. Niet echt gepland, maar zo kwam het uit en achteraf heb ik daar zeker geen spijt van. Ik moet er wel bij zeggen, dat ik alles heb gedaan in de goede oude tijd van de vrije markt. in het kort:

PPL in NL - 2 maanden naar de USA: FAA IR en CPL - CPL in NL - HTS Vliegtuigoperatie (nu Aviation) - IR en ME tijdens stage - uiteindelijk gebleven bij bedrijf van stage en afstuderen

Met een modulaire opleiding zou je het misschien nu nog zo kunnen doen, maar ik betwijfel of het echt makkelijk is. Ik had mazzel waardoor ik bij mijn stagebedrijf kon vliegen en intussen bij een zusterbedrijfje kon lessen voor mijn IR en ME. Als je die mazzel niet hebt, moet je vrije dagen opnemen om op eigen kosten te gaan vliegen. Ik denk dat je er inderdaad beter aan doet om eerst een goede opleiding te doen die je de zekerheid van een bestaan biedt. Het geeft je de middelen om een vliegopleiding te betalen en de rust dat je iets achter da hand hebt.

Erik.
 
bovendien kan je alle opleidingskosten mooi van de belasting aftrekken, dus eerst (HBO) opleiding doen, dan gaan werken en daarna of tegelijkertijd een vliegopleiding volgen modulair, levert dan middels maandelijkse teruggave meteen een financiele verlichting op.

Kennis van me had eerst een paar jaar gewerkt, is toen gaan vliegen, kreeg vooraf van de laatste 3jaar belasting terug ofwel ineens 25000eur schoon in de vingers, nog voor hij begonnen was, scheelt al weer een hoop..succes ieg.
 
Terug
Bovenaan