Studenten die les volgen bij de White Wings Europe

Armand

New member
Hooi mensen,

ik vroeg me af of hier mensen les volgen bij de WWE. Ik heb er een infopakket van en het lijkt me echt een toffe school, en ik lees er ook veel positieve dingen over.

Maar ik zou het wel leuk vinden om eens te spreken met studenten die de geintregeerde atpl opleiding volgen bij de WWE. En ook of er veel Nederlandse studenten zijn?

Groetjes,
Armand
 
Jajaja Toffe school, positieve dingen, ongetwijfeld ook die 'persoonlijke' benadering. Heb op zustersite ATCbox.com een huidige leerling gelezen die inderdaad bevestigt dat er voor deze school nog niet eens selecties plaatsvinden! Nounounou...:eek:
Je hoeft alleen een medical mee te brengen

Tja...:( :(
 
Ik heb ook een info pakket van WWE ontvangen.
Denk dat ze voor die 55.000 euro een goed pakket bieden, maar daar blijft het dan ook bij.

Wederom een school waarbij je het na je opleiding helemaal zelf uit moet zoeken, hulp bij het vinden van een baan hoef je denk ik niet te verwachten.
In die zin is het natuurlijk een goede vervanger voor scholen zoals DFA, die zo ongeveer het zelfde bieden voor bijna het dubbele van deze prijs.
 
WWE is een goede en uiterst professionele school.

Een aanrader dus.

Ik dacht dat WWE circa 20 vliegers ging opleiden/afleveren voor Air Honkong.
 
koenemans zei:
Heb op zustersite ATCbox.com een huidige leerling gelezen die inderdaad bevestigt dat er voor deze school nog niet eens selecties plaatsvinden! Nounounou...:eek:
Je hoeft alleen een medical mee te brengen

Tja...:( :(

Ik denk dat je vanzelf wel door de mand valt als je er echt niet geschikt voor bent :)
 
Great Balls of Fire zei:
Ik dacht dat WWE circa 20 vliegers ging opleiden/afleveren voor Air Honkong.
Beetje uit de lucht gegrepen doelstelling van WWE hóór! Die link willen ze graag leggen aangezien er een oud oprichter van WWE naar Honkkong is gegaan. Er totaal geen harde zaak gebaseerd om een kans te maken daar te komen met hulp van deze oud eigenaar... Check gewoon even de gang van zaken betreffende deze belofte.

@ Armand

Helaas is een instelling als deze louter geinteresseerd in het behalen van je CPL (zoals zo veel vliegscholen...). Na je CPL zul je het zelf moeten doen. Je kunt best je brevetten behalen zonder geschikt te zijn voor verkeersvlieger... Helaas val je pas door de mand als het te laat is.
Ik zou als ik nog moest beginnen toch eerst een goede buro zoeken waar ze je aan enkele testen kunnen hangen. Alleen zo kun je een kleine indruk krijgen over je aanleg of persoonlijkheid.

Zowiezo allemaal succes gewenst met je keuze,

groeten,

FF
 
Zie: http://www.whitewingseurope.be/wwe/nl/news.asp

30/04/04 - ATV Nieuws "White Wings Europe recruteert voor Air Hong Kong "

22/04/04 - "Kiezen uit 240 piloten voor Air Hong Kong"

06/02/04 - "WWE gaat samenwerking aan met AIR HONG KONG in verband met pilotenselecties "

Baan garanties heb je niet (waar nog wel), maar bovenstaande zegt toch wel iets over de professionaliteit van WWE.

Het is altijd verstandig om je vooraf te laten testen op geschiktheid als verkeersvlieger.

Waar is de goede oude tijd (begin 70'er jaren) gebleven dat Transmaffia nog (ervaren) sportvliegers aannam.
:grijns:
 
Ik was sowiezo eerst van plan om mijn havo te halen (ben nu pas 17 en dan heb ik altijd wat achter de hand) en daarna ga ik ook verschillende testen en keuringen doen, bij instituten, voordat ik ermee begin. Ik wil natuurlijk wel weten of ik wat aanleg heb ;) .
 
Aanleg hebben is een ruim begrip overigens, een goede dosis zelfdiscipline, inzet en vertrouwen is vaak al het halve werk, laat je niet gek maken of meteen ontmoedigen want menig lampekap is toch goed uit de verf gekomen als piloot, mits met juiste begeleiding. Zelfs supergetalenteerde ab-initio's moeten het tussen de oren goed hebben zitten anders worden ze vroeg of laat toch een statistiek in accident investigation, dus je hoeft zeker geen dikke cijfers te scoren op het VWO om een goede piloot te worden (helpt wel natuurlijk).

Head of training van WWE vliegt idd bij Air Hong Kong, wordt Chief Pilot van de TRTO die hij aan opzetten is voor AHK meen ik, hij maakt zich wel sterk bij AHK voor het aannemen van ab-initio's en AHK is wel goed aan het uitbreiden, WWE zal wel geen directe rode loper naar AHK hebben, maar ik zou zeggen vraag gewoon aan ze persoonlijk hoe het precies zit. Binnenlopen kan altijd, weet 100% zeker dat je een eerlijk antwoord krijgt en niet een opgeblazen luchtkasteel. Het maakt volgens mij ook niet veel uit welke school je neemt, het blijven garanties tot de deur, maar ok, voor 50000euries die niet meer rente-aftrekbaar zijn in NL hou je de schade wel beperkt financieel bij zo'n toko. Dat moet wel gezegd worden.

Lijkt mij ook niet dat een DFA ofzo een superglijbaan in de rechterstoel biedt, en die zijn toch wel iets duurder dan een WWE. Echte piloten zijn en blijven toch een beetje self-made mensen die toch zelf achter hun carriere aangaan, er zijn niet veel piloten denk ik die alles door de vliegschool laten regelen, dat is een instelling die voor veel vers klaargestoomde studenten een go/no go in hun carriere kan betekenen want passief afwachten is a killer, bovendien doet geen enkele vliegschool alles goed voor de student en zal je overal je mond moeten opendoen om jezelf op schema te houden.

NLS is denk ik een van de weinig vliegscholen die echt via moedermaatschappij CAE studenten kan plaatsen bij bv Ryanair etc, die hebben een zeer sterke lobby via CAE en kan zakelijk gezien ook echt iets betekenen voor maatschappijen ivm simulator/typerating opleidingen etc. Je betaalt dan ook goed voor die kwaliteit. Goede contacten van een school zijn leuk, maar nogmaals, garanties tot de deur, dus is mooi meegenomen als het idd waar is en in je voordeel kan werken, maar laat je er niet doorverblinden, my opinion.

Conclusie: niet vies zijn van veel zelfinitiatief en niet de hoofdprijs betalen voor een school die zegt "connecties" te hebben zonder echt hard te kunnen maken dat dat voor jou direct een baan kan betekenen. Misschien past dit verhaal niet helemaal in dit topic, maar ik denk dat heel veel beroepsvliegers deze conclusie kunnen beamen. Succes met je keuzes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan