Straks ME(IR) op zak en dan???

  • Onderwerp starter Onderwerp starter turning final
  • Startdatum Startdatum
T

turning final

Guest
Ik ben nu momenteel bezig mijn SE(IR) te verlengen en wil hierna mijn ME(IR) doen. Ik kan dit volledig op de sim doen. Wil wel zeggen dat ik geen klasse rating heb op mijn ME.
Ik heb hierna de mogelijkheid om mijn MCC te doen op dezelfde sim waarop ik mijn ME heb gedaan.
Momenteel heb ik 248TT waarvan 166 als PIC allemaal SE natuurlijk.

Nu is mijn vraag: Wat raden jullie mij aan?

Ik wil het liefst als ik straks klaar ben niet het standaard aantal uren hebben als alle andere afgestuurde, maar toch iets extra's. Tenzij dit niet nodig is hoeft het niet. Spreekt voor zich.

Ik zat zelf te denken aan flink wat uren maken op een twin. Hoe of wat weet ik ook nog niet.

MAW alle adviezen zijn van harte welkom.
 
Les gaan geven in de US.
Kom je met duizend uur terug na een jaar ofzo.

Heb je alvast een flinke troef tegenover andere afgestudeerden.
 
Maar daarvoor moet ik mijn instructie halen.
Voorzover ik weet kan dat volgensmij niet meer. Ik ben van 2002 oude stijl.
Ik zit nu nog met een nationaal brevet. Straks nadat SE(IR) is verlengd wordt ie gelijk gesteld aan een JAA brevet.

Is het dan alsnog mogelijk??
 
Niemand die nuttige tips voor mij heeft??
Welke weg kan ik het beste bewandelen??

Had gehoopt op iets meer reacties dan alleen ga naar vs instructie geven.
 
Je kunt eigenlijk best veel dingen doen.
USA instructie, zul je eerst je faa brevetten moeten halen.
Dat duurt ook weer even.

Verder kun je de eerste de beste twin huren en uren maken, maar dan heb je ook geen zware uren.
En het kost een klap geld.
Zoals de markt er op dit moment uitziet en zoals het zich onwikkeld zou ik een type rating doen als ik jou was.
Boeing 737 of Airbus 320.
Je hebt dan net zoveel uren als de meeste die net van school komen en een type rating voor een vliegtuig waar erg veel maatschappijen mee vliegen.

Ik heb zelf instructie gegeven in de USA.
Daarna omscholing is NL en toen solliciteren.
Met ongeveer 800 uur kwam ik nergens.
Toen mijn typerating B737 gedaan en met 2 maanden was ik ergens binnen op de B737.
Geluk?
Misschien wel een beetje.......maar ik denk dat je er met doorzettingsvermogen wel komt.
Je moet niet gaan wachten tot ze bij jou komen, dat gebeurt namelijk niet.

Als ik het over kon doen had ik een jaar eerder mijn typerating gehaald.
Dat is puur mijn mening.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gr B737/ 300-900
 
TR heb ik een paar gezien in Europa.
Kosten rond de 25k voor een 737.
Het enige wat lastig wordt is is als je binnen een jaar niks vindt dat je na een jaar weer je TR moet verlengen wat een hoop kost.

Vroeger was het zo dat je een soort van stage kon lopen ergens waarbij je alleen voor je TR betaald, maar wel 300 uur on type maakt.

Bestaat dat nog of is dit allemaal terug gebracht naar alleen een TR en geen uren?

Ikzelf zou heel graag uren willen maken op een twin of iets anders als het maar ME is. Ben in principe ook bereidt om er iets voor te betalen als het moet.
Tips iemand?
 
Terug
Bovenaan