Stand van Zaken deel 25

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja kijk, ik heb aangegeven dat ik in april al wel zou willen beginnen. maarja, eerst maar PO1 overleven en dat GVSS boekje leren. Ik weet het one step at the time. maar liever mee verlegen dan om verlegen....

Nou eigenlijk heb ik geen vertraging opgelopen(op mijn FAM-herkansing na), er is gewoon een enorme wachtlijst voor de PVS. Een vriend van me staat bovenaan de lijst, aangezien hij al naar Portugal is geweest(November-December) maar nog geen vlucht heeft af kunnen maken omdat het weer te slecht was. Hij zal dus nog een keer moeten, maar hij heeft nog steeds geen bericht gehad voor een nieuwe datum.

Hieruit constateer ik dat er sinds die tijd geen PVS meer heeft plaatsgevonden (correct me if i'm wrong!). Daarnaast hebben ze tegen mij gezegd dat ik als 26ste op de lijst sta. Als ik dan meeneem dat er 6 per groep gaan, en dat ze om de week naar portugal gaan, kom ik uit ongeveer in Maart.

Dit is natuurlijk maar speculeren, maar het lijkt mij een realistische schatting.

Hmm dat is echt slecht nieuws. Ik ben nu aan het wachten op de uitslag van mijn VMO-2. Als die goed is moet ik dus nog een hele tijd wachten op de PVS.

Eerst maar hopen dat mijn VMO-2 in orde is.

gr, vegy

Hmm dat is echt slecht nieuws. Ik ben nu aan het wachten op de uitslag van mijn VMO-2. Als die goed is moet ik dus nog een hele tijd wachten op de PVS.

Eerst maar hopen dat mijn VMO-2 in orde is.

gr, vegy

Het is inderdaad jammer dat je zo lang moet wachten. Ik heb daarom de aprilklas ook maar vast uit mijn hoofd gezet, dus ik maak hoe dan ook het eerste jaar van mijn studie af.

bbastiene, wanneer hebben ze aan jou dan gevraagd wanneer je wil beginnen? (het zou kunnen dat het ook ooit aan mij gevraagd is maar dat kan ik me niet echt herinneren)

bbastiene, wanneer hebben ze aan jou dan gevraagd wanneer je wil beginnen? (het zou kunnen dat het ook ooit aan mij gevraagd is maar dat kan ik me niet echt herinneren)
tijdens de voorlichting vroeg de voorlichter of er mensen waren die een voorkeur hadden met betrekking op beginnen. Er zijn natuurlijk nog mensen die eerst examen moeten doen ed. en die mensen hebben nou eenmaal geen "haast" met selecties.
Heb een extra briefje gekregen waarop in aan kon geven wanneer ik dan evt zou willen/kunnen beginnen en hoe lang van te voren ik wilde weten wanneer ik dan zou beginnen... (Met KMA dan he ;))

edit:
dan zat ik nog even te denken he....Waarom zouden me al een datum voor PVS geven als er nog veel lui voor me zijn....

Laatst bewerkt:
Hey allemaal.

Ik ben Tim en heb me onlangs dus aangemeld op dit forum, na geruime tijd hier te hebben meegelezen over verscheidene onderwerpen.

Ik zou graag in de SvZ willen staan; Op dit moment heb ik VMO-1 net achter de rug, maar moet ik voor aanvullend allergie onderzoek naar het CMH. Gisteren heb ik een histamine provocatie test gehad, en gelukkig reageerde ik daar helemaal niet op. Echter, over 2 weken krijg ik dezelfde test, alleen dan moet ik graspollen inademen. Helaas is mijn PVS datum daardoor wel verschoven.

Hieruit constateer ik dat er sinds die tijd geen PVS meer heeft plaatsgevonden (correct me if i'm wrong!).
I'll correct you, cause you're wrong;-)
(ik heb btw waarschijnlijk bij die vriend van jou dan bij de 1e briefing gezeten van portugal:P) ik ging eind november naar portugal. uit mijn groep waren 2 jongens die nog een keer naar portugal moesten die 2 jongens zijn de laatste geweest die in portugal geweest zijn wat ik weet. een maat van mij moet ook de eerst volgende pvs naar portugal, dus hij zal waarschijnlijk bij jou maat zitten;-)

@bbastienne: er zijn jongens die al meer dan een jaar bezig zijn met keuren en die nu nog alleen de pvs moeten doen (het is pas sinds iets minder dan een jaar dat de keuring zo snel verloopt, voorheen duurde het minimaal wel 6 maand.) dus het zou niet eerlijk wezen als jij eerst zou mogen voor iemand die al wat langer wacht en ook liever gister dan morgen kan beginnen

hoe zit het met fightpilot? ik ben zeer benieuwd!

@flyingfarmer:
Nee natuurlijk is het niet eerlijk. Maar waarom zouden ze mij, al data geven?!? Dat vraag ik me dan af... Waarschijnlijk omdat ik dan heb afgegeven nog in april te kunnen beginnen oid. Ik weet ook niet waarom!!! Ik zeg alleen wat ik op m'n brief heb staan. en daar staat echt:
PO1: 28-01-2009: 12.00 uur
GVSS: 04-02-2009 t/m 05-02-2009
PO2: 10-02-2009
VMO1 en FAM: 12-02-2009
Briefing PVS Portugal: 13-02-2009
PVS*: 15-02-2009 t/m 21-02-2009
VMO2: 24/26-02-2009

En dan natuurlijk nog een hele rits reserve data.
Er staat wel bij de * dat de datum van PVS na VMO2 kan liggen.

Ik weet het verder ook niet. Kan alleen zeggen wat ik hier voor me heb liggen....

@flyingfarmer:
Nee natuurlijk is het niet eerlijk. Maar waarom zouden ze mij, al data geven?!? Dat vraag ik me dan af... Waarschijnlijk omdat ik dan heb afgegeven nog in april te kunnen beginnen oid. Ik weet ook niet waarom!!! Ik zeg alleen wat ik op m'n brief heb staan. en daar staat echt:
PO1: 28-01-2009: 12.00 uur
GVSS: 04-02-2009 t/m 05-02-2009
PO2: 10-02-2009
VMO1 en FAM: 12-02-2009
Briefing PVS Portugal: 13-02-2009
PVS*: 15-02-2009 t/m 21-02-2009
VMO2: 24/26-02-2009

En dan natuurlijk nog een hele rits reserve data.
Er staat wel bij de * dat de datum van PVS na VMO2 kan liggen.

Ik weet het verder ook niet. Kan alleen zeggen wat ik hier voor me heb liggen....

Dit heeft volgens mij puur met het ICT systeem van het CML te maken, wanneer jij goed word bevonden om aan de selectie deel te nemen op basis van je sollicatie papieren word jij gewoon als nummertje **** in de computer verwerkt. Deze zal op basis van het ICT systeem dat het CML/KLU handteerd een reeks met data uit de computer rollen. Waarschijnlijk is bij de reeds ingevoerde korte selectie periode het ICT systeem ook aangepast, maar dit systeem zal geen rekening houden met de lange wachttijden van de pvs. Ik kan me goed voorstellen dat dit zo is, aangezien het systeem eerst "verbouwt" word zodat nieuwe kandidaten binnen een maand door de selecties "vliegen" (woordspeling;)), om vervolgens dit nieuwe systeem te koppelen aan de al bestaande wachtlijst voor de Pvs is erg moeilijk, dit omdat ook rekening gehouden moet worden met annuleringen van de Pvs; denk aan slecht weer etc. Ga maar eens een systeem schrijven dat rekening houdt met al deze variabelen.
Ik heb net een toets bedrijfseconomie achter de rug waarbij ze het ook hebben over informatie systemen en de moeilijkheid en tijdroving die het kost om deze in te voeren.
Dit is mijn conclusie / logische beredenering.

Silent-D out.

Nou, ik denk dat het toch iets anders in mekaar zit.

Ik ben in 2007 begonnen aan de selectieprocedure (in het oude systeem), maar ben toen in Januari 2008 bij PO-2 afgekeurd. Afgelopen maand heb ik PO-2 gehaald, en bij het planbureau kreeg ik meteen de eerst volgende VMO1 en PVS datum voorgeschoteld, terwijl ik net uit het oude systeem ben overgezet naar het nieuwe. In principe moeten de mensen die er als eerste voor in aanmerking komen, ook het eerst aan de beurt zijn. Ik vermoed dat andere situaties gelden bij horizontale instromers.

Als je het echt 100% zeker wil weten, kun je het beste even contact opnemen met het planbureau van het CML, zij zullen je vast en zeker graag te woord staan.

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar heb een vraag. Een vriend van mij is zojuist goedgekeurd bij de KLu maar kan niet beginnen. Hem is verteld dat hij pas over een jaar tot twee jaar kan beginnen op de KMA! Dit is natuurlijk een slechte zaak.. Hoe zien deze situaties er nu uit aangezien dit geval al van twee maanden terug is.

Ik ben in 2008 ook afgevallen bij de po-2. Zoals jij heb ik ook de po-2 gehaald (3 maanden geleden ofzo). Alleen heb ik niet zoals jij al een pvs datum gekregen.

vegy

Nou, ik denk dat het toch iets anders in mekaar zit.

Ik ben in 2007 begonnen aan de selectieprocedure (in het oude systeem), maar ben toen in Januari 2008 bij PO-2 afgekeurd. Afgelopen maand heb ik PO-2 gehaald, en bij het planbureau kreeg ik meteen de eerst volgende VMO1 en PVS datum voorgeschoteld, terwijl ik net uit het oude systeem ben overgezet naar het nieuwe. In principe moeten de mensen die er als eerste voor in aanmerking komen, ook het eerst aan de beurt zijn. Ik vermoed dat andere situaties gelden bij horizontale instromers.

Als je het echt 100% zeker wil weten, kun je het beste even contact opnemen met het planbureau van het CML, zij zullen je vast en zeker graag te woord staan.

Sluit toch aan bij mijn verhaal? ze zijn bezig het oude systeem (dat aant vervallen is) aan te sluiten op de nieuwe, vanwege die aansluiting die er nu al is met de ICT hebben ze jou gelijk een nieuwe vmo-1 datum kunnen geven. Alleen zal most likely je pvs datum nog wel veranderen.

Ik weet niet of ik in het juiste topic zit, maar heb een vraag. Een vriend van mij is zojuist goedgekeurd bij de KLu maar kan niet beginnen. Hem is verteld dat hij pas over een jaar tot twee jaar kan beginnen op de KMA! Dit is natuurlijk een slechte zaak.. Hoe zien deze situaties er nu uit aangezien dit geval al van twee maanden terug is.

Kan ik geen uitspraak over doen, ik denk dat die vriend van jou je vast wat meer details kan geven omtrent die uitspraak. Ik heb anders wel een aantal verhalen gelezen hier op airwork over mensen die gewoon in februari/augustus kunnen beginnen..

@Silent-D, je zou wel es helemaal gelijk kunnen hebben. Misschien dat als het oude systeem eenmaal uitgefaseerd is, de selectiedata weer rechtgetrokken worden.

lijkt mij sterk zo'n uitspraak, toen ik me op moest geven voor de gvss vroeg ze of ik al in februari wilde beginnen omdat er nog plek over was????

I'll correct you, cause you're wrong;-)
(ik heb btw waarschijnlijk bij die vriend van jou dan bij de 1e briefing gezeten van portugal:P) ik ging eind november naar portugal. uit mijn groep waren 2 jongens die nog een keer naar portugal moesten die 2 jongens zijn de laatste geweest die in portugal geweest zijn wat ik weet. een maat van mij moet ook de eerst volgende pvs naar portugal, dus hij zal waarschijnlijk bij jou maat zitten;-)

Ok ;). maar verder heb ik hier nergens op het forum ook maar enig geluid gehoord van iemand die de PVS heeft gedaan sinds die tijd, dus ik denk dat daardoor de schatting nog steeds redelijk klopt.

Over de data die je voor krijgt geschoteld nadat je je hebt opgegeven voor de keuring, dit zijn volgens mij alleen maar richtlijnen voor de data. En ik denk dat Silent-D gelijk heeft, dat het systeem nog geen rekening houdt met het aflasten van een PVS. Het is namelijk zo dat je na bijna iedere keuring even langs het planbureau moet om een datum te kiezen voor je volgende keuring. Dit betekent dus volgens mij dat de vooraf opgegeven data nog niet zijn vastgesteld voor jou. Zo kan ik mij nog herinneren dat wij met 15 man de PO1 deden, die allemaal de week erop maandag en dinsdag gvss zouden mogen doen als ze de PO1 zouden halen(volgens het schema). Toen we echter met 9 van de 15 doorgingen, was er niet genoeg plek en werden een aantal mensen doorgeschoven. Dit zijn ook dingen waar je als planbureau geen uitspraken over kan doen van tevoren, aangezien er de ene dag maar 1 iemand door gaat, en de andere dag 9.

nog ff een vraagje voordat ik naar bed ga.
Hoe lang zat er bij jullie tussen het krijgen van brieven/gvss boekje en po1?
Bij dus precies zeven nachtjes slapen....
ik vraag dit omdat er lui zijn die later moeten dan ik, maar het al wel eerder wisten...

Om wat voor functie gaat dit dan?

Weet je zeker dat dit klu is, en geen MLD?

Ik heb gehoord dat bij de MLD het komende jaar geen mensen meer worden opgeleid, maar dat dit ook niet bij de klu gebeurt, of dat de klassen volzitten lijkt me sterk...

Red

Nee, absoluut KLu. Functie gewoon vlieger. Hem werd verteld dat hij wel een jaar kon wachten voordat hij de opleiding in kon gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan