Stage?

Resy

New member
Heey guys!

Na het afronden van het eerste jaar Aviation aan de HvA zag ik erg tegenmoet naar mijn zomer, mijn plan was om praktijkervaring op te doen bij Maastricht Aachen Airport (woon in Zuid-Limburg, dus meest voor de handliggende optie).

Na vandaag 'ervaring' te hebben opgedaan in de keuken van de brasserie (niveau: de ene keer komen de vliegtuigen van links en de andere keer van rechts:confused:) ben ik nogal van een koude kermis thuisgekomen :p

Aangezien hier wat mensen rondlopen die aardig wat ervaring in de luchtvaart hebben, wat zou een goede mogelijkheid zijn, en vooral: waar staan ze open voor dit soort 'stages'?

Het is overigens niet dat ik geen 'rotklusjes' wil doen, het werk wat ik doe maakt me eigenlijk totaal niet uit, zolang ik er maar iets van leer wat luchtvaartgerelateerd is en waar ik later nog wat aan heb :)
 
Veel bedrijven zijn geregistreerde stage adressen voor bijv. onderhoudstechnici e.d.
Helpt je school je hier niet bij?

Mijn ervaring in de luchtvaart is dat je langs moet gaan en je gezicht moet laten zien, vaak kom je dan nog wel leuke zaken tegen. Probeer locaties als het Aviodrome eens(werken veel met vrijwilligers, kunnen misschien wel een handje gebruiken in de zomer). En google eens naar bedrijven op vliegvelden.
 
Veel bedrijven zijn geregistreerde stage adressen voor bijv. onderhoudstechnici e.d.
Helpt je school je hier niet bij?

Mijn ervaring in de luchtvaart is dat je langs moet gaan en je gezicht moet laten zien, vaak kom je dan nog wel leuke zaken tegen. Probeer locaties als het Aviodrome eens(werken veel met vrijwilligers, kunnen misschien wel een handje gebruiken in de zomer). En google eens naar bedrijven op vliegvelden.

Bedankt voor de tip, ik heb m'n school hier nog niet voor benaderd omdat ik het eerst zelf wilde proberen.

Heb die bedrijven opgezocht op het vliegveld en een aantal een mail gestuurd, maar het is mijn ervaring dat je er via via toch een stuk makkelijker inrolt. Een mailtje is zo gedelete. Het is inderdaad niet zo'n slecht idee om bij een aantal bedrijven binnen te lopen, dit heb ik tot nu toe alleen gedaan bij die die alleen in de terminal zelf zaten (dus niet op het bedrijventerrein erachter).
 
Een mailtje is zo gedelete.

Helemaal mee eens! ik heb denk ik wel 40 mails verstuurd naar China, Dubai, Eindhoven, Engeland en weet ik niet waar. Uiteindelijk een mail verstuurd naar Fokker et voila, zeer snel een reactie!

Telefoongesprek gehad van een half uur, uitgenodigd op gesprek en binnen 2 weken kon ik aan de slag!

Ik heb ervoor gekozen in de zomervakantie stage te lopen, dan heb ik het eerste kwartaal vrij! Dan is het in Groningen weer wat drukker ^^

(Ik studeer Technische Bedrijfskunde - Airline Pilot and Management)

Ook nog 3 studiegenoten van mij aan een stageplek geholpen!

Gr,
 
Hi Resy e.a.,

Ikzelf ben afgelopen jaar afgestudeerd Aviation studies. Het is zeker een goede zaak dat je wat werkervaring opdoet op deze manier. Werkgevers zijn er enorm gevoelig voor wat je al hebt gedaan.

Wat Alien ook al zegt: zoek op bedrijven in de buurt van vliegvelden. Maar let vooral ook op dat de bedrijven niet te groot zijn. Mijn ervaring is dat je bij kleinere bedrijfjes makkelijker binnenrolt. Vaak een wat informele sfeer, en weinig bureaucratische afhandeling van contracten etc. Als je op zoek bent voor een serieuze stage, er zijn diverse docenten met veel contacten in het bedrijfsleven (ik noem bijvoorbeeld Robert Scholder;)) Veel succes!
 
Terug
Bovenaan