R
Royaldman
Guest
Ik zat eens vandaag te denken.. en vroeg mij toch af waarom een beetje opleiding niet zo ver zijn best doet om een soort van korte stage te regelen voor zijn leerlingen..
Hoe bedoel ik dat?
Als volgt: Goed contact tussen school en verschillende maatschappijen..( nu snap ik dat het vrij moeilijk ligt vanwege zogenaamde crisis). En dat kunnen verschillende zijn.. Dit is namelijk ook weer goed voor de school als ze kunnen zeggen, van.. bij ons als onderdeel doe je stage, waarbij je dus tijdens de opleiding al kennis maakt met de grote wereld..en waardoor je eventueel bij je stage plek de mogelijkheid krijgt om eventueel te solliciteren.Net als ieder normale opleiding, waarbij je stage heb...En dus eventueel ook eerder een baan heb.. Bij KLS KLM bijvoorbeeld kan dit zijn door een paar keer de briefings meemaken en meevliegen op jumpseat en de walk around doen voor technische check.. Vervolgens meekijkt in de cockpit.. en na de vlucht de de briefings. Als je dat een paar keer heb meegemaakt lijkt mij dat zeer nuttig.. maar bij de vrije vliegers bij andere maatschappijen waar de opleiding eigenlijk dan voor moet zorgen of eventueel zelf regelen..dit is echter vrij lastig..dat snap ik dan natuurlijk ook wel..maar als de school dit vastlegt met verschillende maatschappijen..
Hoe denken jullie erover?? eerlijke mening...graag...ook van ervaren vliegers..want uiteindelijk zijn jullie misschien wel in de toekomst een soort van begeleider.
groeten
Hoe bedoel ik dat?
Als volgt: Goed contact tussen school en verschillende maatschappijen..( nu snap ik dat het vrij moeilijk ligt vanwege zogenaamde crisis). En dat kunnen verschillende zijn.. Dit is namelijk ook weer goed voor de school als ze kunnen zeggen, van.. bij ons als onderdeel doe je stage, waarbij je dus tijdens de opleiding al kennis maakt met de grote wereld..en waardoor je eventueel bij je stage plek de mogelijkheid krijgt om eventueel te solliciteren.Net als ieder normale opleiding, waarbij je stage heb...En dus eventueel ook eerder een baan heb.. Bij KLS KLM bijvoorbeeld kan dit zijn door een paar keer de briefings meemaken en meevliegen op jumpseat en de walk around doen voor technische check.. Vervolgens meekijkt in de cockpit.. en na de vlucht de de briefings. Als je dat een paar keer heb meegemaakt lijkt mij dat zeer nuttig.. maar bij de vrije vliegers bij andere maatschappijen waar de opleiding eigenlijk dan voor moet zorgen of eventueel zelf regelen..dit is echter vrij lastig..dat snap ik dan natuurlijk ook wel..maar als de school dit vastlegt met verschillende maatschappijen..
Hoe denken jullie erover?? eerlijke mening...graag...ook van ervaren vliegers..want uiteindelijk zijn jullie misschien wel in de toekomst een soort van begeleider.
groeten