Specificatie IR opleidingskosten

JC

Active member
Hallo,

wie is bezig met of heeft pas een IR opleiding in NL afgerond?

Ben wel benieuwd naar hoeveel uren je nodig hebt gehad, totale landings/approach/ATC kosten etc.
Welke vliegschool?

Verder, heb je eerst CPL of eerst IR gedaan en waarom, IR-ME of IR-SE? (de reden daarvan snap ik wel).

Je kunt me evt. mailen of PMmen als je hier geen prijzen wilt posten

Alvast bedankt.
 
Bedankt, maar wat moet ik daar mee? Ik weet de kosten wel waar mee geadverteerd wordt, maar ik wel wel eens de WERKELIJKE kosten zien, dus liefst een excel sheet met alles erin, maar elke info uit de praktijk, van een student dus, is welkom.

Heb ook al wel een school in ged8ten, maar wil dus info van studunten.

Greetz,

JC
 
Nog een jaartje geduld, dan kan ik het je vertellen ;)

Op dit moment les ik op Seppe, inmiddels al een paar IF vluchtjes naar EBAW gedaan, maar tot op heden nog geen rekening ontvangen..

De rest kun je zelf makkelijk uitrekenen, voor IF = 50 uur DBO

30 uur PA28 a 180/u + 69/u voor de instructie
20 uur FNPTI a 99/u + 69/u voor de instructie

Hier nog een link naar de belgische eAIP, heb even gekeken, kan zo gauw niet vinden wat totaal plaatje is (andere kant ook nie echt belangrijk, oefenen moet je toch.. weet alleen dat ze bij sas een deal hebben met ebaw.. )

eAIP Belgium

Als je een beetje gaat zoeken kun je best prijzen vinden bij diverse scholen denk ik.. en anders bel je er toch aan paar af??
 
IR opleidingskosten

IR opleidingskosten

JC,

Ik ben net klaar met m'n IR bij Singles and Twins op EHLE.

Prijs en uren zoals in Offerte, ik denk dat de offerte hetzelfde is als de prijs die word geadverteerd.

Service....SUBLIEM!!! beter dan ik ooit gehad heb, werkelijk waar, alles was perfect geregeld!

Kisten technisch goed voor elkaar.
Kisten goed schoon. (elke morgen werden de ramen schoongemaakt enz enz)
Goede, vriendelijke instructeur.

En het belangrijkste van alles, GEEN BULLSH*T, je krijgt precies wat je beloofd is, en wat men zegt KLOPT ook, en dat ben ik wel anders gewend in de VS (ie, Naples Air Center).

Kortom, ik heb er met heel veel plezier gelest en ben niet meer kwijt dan wat me van te voren medegedeeld was.

Overigens zit er in de IR opleiding ook een SIM module welke je bij IST in Alphen a/d Rijn doet. Wat mij betreft is dat de ideale voorbereiding op het vliegen omdat de sim eigenlijk vooral in het begin veel effectiever is, je haalt meer uit een uurtje vliegen en men kan je sneller iets leren. Wanneer je daarmee klaar bent is het vliegen in de kist kippetje eitje en heb je vooral de procedures goed onder de knie.

Ben nu bezig met m'n CPL en bijna klaar, en ook daar hetzelfde verhaal.

Succes met je keuze!

Vriendelijke groeten

André
 
Kijk even op aae.pt.

Het is wat duurder maar dan krijg je 31 uur op de TB-20 en ongeveer 16 uur op de Seneca V. Je gaat oefenen op velden zoals: Sevilla, Malaga, Beja, Badajoz, Lisbon, Faro, etc.

Gr. E.
 
Terug
Bovenaan