Sollicitatievraagje:)

Bram212

New member
Heyy mensen,

zit even met een sollicitatievraagje in m'n maag. Ik weet niet of er al een onderwerp over is, maar kon het zo gauw niet vinden. If so, sorry:p:

Komt ie:

Do you ever make a cup of tea for the cabin crew?

Weet niet precies waar ze met deze vraag heen willen. Zelf denk ik er een beetje tweezijdig over. Vanuit het authority oogpunt mischien niet zo handig, maar aan de andere kant heb ik zoiets van waarom ook niet. Zou er persoonlijk weinig moeite mee hebben.

Nou ja, was ff benieuwd naar jullie mening. Bij voorbaat dank:radar:
 
Zou het gewoon doen als ik jou was! Wat heeft Authority te maken met een kop thee zetten? Waarom zou je dat niet doen voor je collega's?

Gewoon doen, zolang de Captain zich maar niet afvraagt waar de reply op de 500' call blijft, omdat jij in de galley thee aan het maken bent :grijns:
 
Bij ons is het redelijk gebruikelijk dat de stessen koffie in de lucht maken en wij tijdens een turn around even een bakkie klaarmaken zodat zij ook even kunnen zitten en niks doen, wordt erg gewaardeerd

Autoriteit vs CRM ;)
 
Bij ons is het redelijk gebruikelijk dat de stessen koffie in de lucht maken en wij tijdens een turn around even een bakkie klaarmaken zodat zij ook even kunnen zitten en niks doen, wordt erg gewaardeerd

Autoriteit vs CRM ;)

Bij ons ligt het aan de crew. Zelf als ik tijd over heb op een turnaround (gebeurt best vaak ondanks lowcost 30 min turnaround) steek ik vaak ook nog even een helpende hand uit met het schoonmaken van de cabine. Hier in Oost Europa zijn ze het echter niet gewend. Maar het word zeker erg gewaardeerd

Maar het bijkomende voordeel hiervan is dat de koffie ineens veel beter is op het return leg :grijns:
 
Ligt maar net aan de stess, je hebt er wat die melden zich op een vijf sector dag zich helemaal niet (behalve cabin secured dan) om te vragen of we wat willen. Zijn trouwens meestal de stessen met de dikste konten. Maar die krijgen dus echt geen thee van mij tijdens een turnaround.
 
Gewoon een bakkie zetten voor de dames/ heren op de turnaround. Niks mis mee. Wordt zeker gewaardeerd. :kerst:
 
He Bram niet bang zijn dat je je authority meteen verliest als je gewoon ff losjes bent met de dames achterin of ff een kopje thee voor ze maakt hoor!
Afgezien de extreme gevallen... maar die herken je waarschijnlijk al snel genoeg haha.
 
Het spijt me, ik vind de discussie eigenlijk een beetje overbodig; het is toch niet meer dan normaal dat je dit doet voor je teamgenoten. Shoot me if I am wrong...
 
Ligt maar net aan de stess, je hebt er wat die melden zich op een vijf sector dag zich helemaal niet (behalve cabin secured dan) om te vragen of we wat willen. Zijn trouwens meestal de stessen met de dikste konten. Maar die krijgen dus echt geen thee van mij tijdens een turnaround.

Dikke konten? Bij ons? Welneeeeeee....:kiss:
 
Bedankt voor alle reacties. Vindt zelf eig ook dat het niet meer dan normaal is, vroeg me alleen ff af of ze nog meer achter die vraag zochten omdat het antwoord nogal voor de hand ligt. Anyways, interview inmiddels achter de rug, vraag niet tersprake gekomen:D Nu maar ff afwachten op de uitslag.

Als d'r meer mensen zijn die met lastige sollicitatievragen zitten is het mischien een idee om die hier te posten voor evt. feedback..:radar:
 
Tijdens een interview gaat het het vaak niet om het antwoord op een vraag maar om de motivering. Daarom lijkt de vraag achterlijk terwijl de kern ligt waarom je je antwoord hebt gekozen.

Wat veel mensen fout doen is dat ze een antwoord willen geven dat ze denken dat men wil horen, maar dat dan zeer slecht onderbouwd is als de commissie erop doorvraagt. Verder krijgt men zo geen correct beeld van je en is de kans dat je afgewezen wordt omdat de uitkomst van het interview en je psychologische rapport niet overeenkomen groter.
 
Citaat:
Ligt maar net aan de stess, je hebt er wat die melden zich op een vijf sector dag zich helemaal niet (behalve cabin secured dan) om te vragen of we wat willen. Zijn trouwens meestal de stessen met de dikste konten. Maar die krijgen dus echt geen thee van mij tijdens een turnaround.


Dikke konten? Bij ons? Welneeeeeee....

Die zie je nooit door die GROTE lap stof :D


ff weer on topic,

ik denk dat het een sociaal thema is...

en GOOD LUCK!\
 
Terug
Bovenaan