Sollicitatie voorbereiding / Sim oefenen / Schellinger

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JC
  • Startdatum Startdatum

JC

Active member
Hoi,

gisteren selectie gedaan bij Air Berlin.
Testen waren best wel te doen. Lastig, maar zeker geen DLR niveau.

Mensen van interpersonal zijn ERG vriendelijk en er wordt goed voor je gezorgd (pizza, drank, alles gratis).

Bij de persoonlijksvragen waren een aantal onbekende duitse termen. Dat heeft in mijn nadeel gewerkt, maar voor de rest was het duits goed te doen.

Groepsgesprek was ook aangenaam. Niet echt een heel erg gestructureerd gesprek, maar wel een duidelijke uitkomst met tevreden groepsleden.

Daarna een "strijdgesprek". Ha, en dat vind ik leuk (wat kan ik liegen he;))

Er is een forum member die me zei: als je geen "verknipte persoonlijkheid" hebt, kom je de psycho testen wel door: André bedankt ;) Ik paste niet in het profiel. "Nein, wir dürfen nicht sagen was wir suchen". Dus eigenlijk weet ik nog niets.

Nu heb ik binnenkort bij Ryanair een sim sessie en gesprek.
Nu heb ik bij CAE de MCC gedaan, en dat ging best goed. Maar da's wel weer een maand geleden.

Waar leid dit epistle toe:
- ik wil me voorbereiden op de sim sessie bij FR. Zal ik oefenen bij
* CAE (DUUR!)
* Orbit
* in brugge (slechte sim)
* of, en da's denk ik het beste: arm chair flying met iemand die ook CAE MCC gedaan heeft (Thumbs on fly: interesse?).
- Ik wil voor het interview eigenlijk naar Schellinger. Ook best duur, maar ik denk dat het nuttig is. Wie heeft hier nog ideen over? Alternatieven?

Bottom line: ik moet en zal die FR assessment halen, dus ik ga niet uit van "och, dat red je zo ook wel". Ik wil me goed voorbereiden.

Alvast bedankt!

Groet,

JC
 
JC, de vraag stellen is hem beantwoorden. Je hebt net 100k (?) geïnvesteerd in een opleiding. Je hebt nu de kans om 'die baan te pakken', zou hemel en aarde bewegen om die sim te halen.

Was zelf naar S und P training gegaan voor de voorbereiding voor lufthansa. Kostte toen 1400 Euro, maar was de moeite meer dan waard.
 
JC,

Gewoon even naar Alphen a/d Rijn gaan en lekker ff loeien bij Paul op de IST1 dat is een goedkope sim en de beste sim die ik ooit gevlogen heb na de CAE sims bij CAE en FSC.

Paul brengt je up to speed, en vergeet niet de engine failure ook even te oefenen.

SUCCES!!!

:radar: André :radar:
 
Bedankt voor de replies.

KL: modulair + belastingteruggave: gelukkig "maar" 50k, but I get your drift.
De vraag is niet echt of ik een sim zal doen, maar waar. Dit geld eigenlijk ook voor Schellinger: ik wil zoiets doen, zeer waarschijnlijk bij hen, maar wellicht zijn er alternatieven / betere instituten.

Tsja, SundP: völlich ausgebucht für dieses Jahr. Ik had voor AB de Skytest software, erg goed. Ga die voor de DLR test vast aanschaffen.

André: ja, ben afgelopen zaterdag met een mede-Airworker de hele zaterdag op de IST1 bezig geweest... Man wat word je roestig na een maand of 2 geen IFR gevlogen te hebben (en maar 5 uurtjes VFR). Maar goed, basis IFR gaat op zich wel, het is me meer de combo van FR procedures, calls, MCC, snelle jet, MCP etc.
Maar wellicht een goede optie om het nog eens te doen, maar dan met iemand die ook CAE MCC gedaan heeft.

Onassis: checked, tnx.
 
Zo, Schellinger is geboekt en een goede sim gevonden bij www.ProSim4u.nl

Zijn er wellicht mensen die ook de Ryanair MCC (bij CAE) gedaan hebben en samen willen oefenen bij ProSim4u?

Beter nog, zijn er (ex-)Ryanair vliegers die het wel leuk vinden om een broekie te laten zien hoe het hoort?

Onassis, heb antwoord gehad van Capt. Davies. 350 euro per uur, hij schat 2-4 uur, en in Dublin.
Ik twijfel nog, maar denk niet dat ik dat doe.

Greetz,

JC
 
Terug
Bovenaan