Skylane G1000 Co-Owner gezocht !

SkylaneG1000

New member
Beste Vliegvrinden,

Ik ben van plan een nieuwe Cessna Skylane G1000 aan te schaffen. Gezien de lage dollarkoers (althans, nog wel...) in mijn ogen een lucratieve deal. Een nieuwe Skylane kost fully loaded ongeveer 380.000 $. Ongeveer 250.000 € dus als ik hem importeer via denemarken route en op P reg. Er zijn op dit moment leuke extra's te verkrijgen wanneer besteld wordt voor eind september/levering 2008 Synthetic Vision Upgrade, GFF 700 integrated autopilot, 15000 $ avgas.

www.cessna.com

Aangezien ik het toch wel veel geld vindt en datzelfde geldt voor de variabele kosten lijkt het me goed om dit samen met een co-owner aan te gaan vliegen.

Het toestel zal tzt gestationeerd worden op EHBD. Budel Airport, een prachtige rustige plek.

Mochten er mensen interesse hebben laat dan even wat horen.

Thanks !
 
Sodeknetters,... $367,000.00 en dan nieteens airco hebben:stapelge:
Oohhh,... maar gelukkig wel verkrijgbaar als extra voor maar $32,000.00:eek!:

Maarja, als je het geld (ervoor over) hebt,... waarom ook niet ;)

Succes met zoeken SkylaneG1000:D
 
Rampzalig is dat inderdaad. Net zoals de luchtvaart handheld GPS'en, van garmin bijv, die dingen kosten al snel 1000 euro, terwijl een TomTom met een soortgelijk scherm nog geen 200 euro kost bij wijze van spreken. Als er maar een "luchtvaart" kaartje aan hangt....:eek!:
 
Nou ja, dat er een flink prijskaartje hangt aan een vliegtuig kan ik me voorstellen. De hele boel moet gecertificeerd worden en dat kost een zak vol poen. Geldt ook voor kaarten en handheld GPS enzo. Een TomTom SD-kaartje met Jepessen kaarten zou trouwens ook wel eens mogen :D

Maar een airco installatie voor 32K, daar is gewoon geen excuus voor. Ik kan me niet voorstellen dat het toevoegen van een dergelijk systeem zo ingewikkeld is om zo'n bedrag te waarborgen. En als dat wel zo is, mogen ze die 172 wel eens een keer opnieuw ontwerpen! Die gaat nu ook alweer een kleine 30 jaar mee.
 
Nou ja, dat er een flink prijskaartje hangt aan een vliegtuig kan ik me voorstellen. De hele boel moet gecertificeerd worden en dat kost een zak vol poen. Geldt ook voor kaarten en handheld GPS enzo. Een TomTom SD-kaartje met Jepessen kaarten zou trouwens ook wel eens mogen :D

Maar een airco installatie voor 32K, daar is gewoon geen excuus voor. Ik kan me niet voorstellen dat het toevoegen van een dergelijk systeem zo ingewikkeld is om zo'n bedrag te waarborgen. En als dat wel zo is, mogen ze die 172 wel eens een keer opnieuw ontwerpen! Die gaat nu ook alweer een kleine 30 jaar mee.

Waarom moet een handheld GPS voor de luchtvaart 500+ euro extra kosten omdat ie zogenaamd gecertificeerd is. Ik denk niet dat de betrouwbaarheid van een Garmin of een TomTom zoveel zal verschillen.

Een handheld pda'tje of tablet pc met gps ontvanger mag ik toch ook net zo goed gebruiken ter hulpmiddel van m'n (VFR) navigatie? Die zijn niet gecertificeerd voor de luchtvaart.

Ik ben meer van mening dat er een vette winst behaald wordt in de zogenaamde "certificering" van GPS'en voor de luchtvaart. Iemand die het tegendeel kan bewijzen door aan te tonen dat een Garmin 296 veel veiliger cq. betrouwbaarder is dan een TomTom? Ik zou niet weten waar de fundamentele verschillen moeten zitten.


Wat betreft de airco; die moet natuurlijk wél gecertificeerd worden, daar zitten veel meer risico's aan omdat die in het vliegtuig zit ingebouwd en geintegreerd is in allerlei systemen aan boord. Het zou de vliegveiligheid kunnen beïnvloeden.
Dat er aan die certificering een prijskaartje zit kan ik helemaal inkomen.


Voor dure opties moet je trouwens hier zijn :D:

http://www.cirrusdesign.com/sr22turbo/configurator.aspx?m=14
 
Goedkope airco voor je vliegtuig:
http://www.swampy.net/aircraft.html

Volgens mij zijn die GPS'n allemaal zo duur omdat Jeppesen zoveel geld vraagt voor hun data. Dit kunnen ze omdat ze in Europa monopolist zijn. Gaat nergens meer over die prijzen van al hun spullen, pas nog 74 euro betaald voor een klapperje (leeg, wel leer).
Groet,

Leon.
 
Terug
Bovenaan