Simulator vliegen in professionele omgeving

Hanque

New member
Hai Allemaal,
Sinds een jaar of 2 zijn we met een groepje afgestudeerd beroepspiloten (deels al werkzaam als beroepspiloot) in Den Haag Ypenburg bij Prosim4u iedere woensdag (+/-19.00-22.00) in een professionele omgeving aan het trainen om onze IR/MCC/CPL skils te perfectioneren en onze ATPL Theorie bij te houden. Dit doen we omdat we het leuk en leerzaam vinden, geen onnodige dure uren in de lucht hoeven te maken, ons klaarstomen voor profchecks en/of interviews.
De faciliteiten die we hier tot onze beschikking hebben zijn zeer divers en state of the art. Ik heb hier het afgelopen jaar op een zeer efficiënte manier mijn vliegvaardigheden naar een hoger niveau gebracht. We trainen afwisselend op een Beach Baron en/of 73. Ook houden we onze theorie hier bij door elkaar scherp te houden, examens te trainen en brush up sessies te organiseren onder begeleiding van ervaren beroepspiloten.
Ons groepje is op zoek naar nog 2/3 enthousiaste afgestudeerde vliegers die op zoek zijn naar een baan in de luchtvaar en zich wekelijks of eenmaal per twee weken zich wil commiteren. Het vliegen in de sim kost circa 75 euro per uur als je zelf vliegt. Als je ernaast zit of je doet bijvoorbeeld de radio of je monitort dan kost het je niets. We vliegen zelf gemiddeld eenmaal per 2 weken maar de een vliegt vaker dan de andere. Dit is natuurlijk vrij invulbaar maar het leukste en leerzaamste is als je zelf ook regelmatig vliegt. De voorkeur gaat dan ook uit naar personen die minimaal eenmaal in de twee weken ook zelf een uur vliegt.
We horen graag wie zin heeft om zich bij ons groepje te voegen en dezelfde ambities en commitment heeft als wij. Er heerst een gezellige, leergierige sfeer en we streven allen persoonlijk groei en op termijn een baan in de luchtvaart na. Zin om eens mee te doen en te ervaren hoe wij dit georganiseerd hebben, stuur me een berichtje en wellicht vliegen we dan binnenkort een Woody1Bravo departure vanuit EHRD met een onverwachte engine failure tijdens een ILS approach.
We kijken uit naar een aantal nieuwelingen/vers bloed in ons midden met wie we naar the next level vliegen!
 
Leuk initiatief.
Vooral volhouden.
Kennis van mij was een Prosim "instructeur" in een winkelcentrum ergens in Engeland voor een jaartje voordat hij een baan vond.
Tijdens de selectie procedure was hij in ieder geval een ace in de 73 sim.
 
Txs Europe, gaan we zeker doen. Wat je zegt: Ace's sla je niet zomaar, daar moet je flink op trainen!

Overigens zijn we nog steeds op zoek naar enthousiastelingen. Dit kan echt een goedkope manier zijn om jezelf current te houden of current te krijgen. Veel goedkoper dan bv. Pilots for Pilots! Ik hoop op nog wat meer reacties. Bellen mag ook, pm me maar!
 
Terug
Bovenaan