Hoi allen,
Enkele topics hieronder zag ik in een topic plots iemand die uurtjes op de sim doet/wil doen? tijdens de PPL-opleiding. Superidee eigenlijk, vandaar dat ik hier wat meer informatie kom vragen van de ervaringsdeskundigen onder ons.
Ik hoop in het voorjaar 2014 te starten met de praktijkopleiding PPL. Leuk toch, buiten dat het in belgenlandje vaak slecht weer is en ik me kan voorstellen dat de weercondities vaak te slecht zijn om een les te laten doorgaan - dit in combinatie met vroeg donker etc... dus dat de frequentie van lessen na elkaar niet zo hoog kan liggen vermoedelijk.
Enerzijds financieel gezien, anderzijds wat betreft de benodigde tijd tot het behalen van het papiertje - lijken dus sim-uurtjes tijdens een PPL-opleiding dus zeker geen slecht idee om zo mogelijk de effectieve benodigde praktijkuren in de lucht naar beneden te halen. Maar nu eventjes wat praktische vragen:
* Ik ga bij BAFA vliegen op piper warriors-glass cockpit, de sim van europilotcenter in Deurne, is blijkbaar een Cessna:
"Onze Redbird FMX is de eerste Full-Motion Cessna simulator in de Benelux. Dit toestel is niet alleen geschikt voor instrument training maar ook voor alle visuele oefeningen zoals, steep turns, stalls en spins, crosswind landings etc. Daarnaast is het een fantastische Garmin G1000 avionics trainer. "
Is dit wel aan te raden: piper vs cessna? Geeft dit niet teveel verwarring tijdens de opleiding? Ga je hierdoor geen foute handelingen aanleren?
* Op welk punt van de praktijkopleiding zouden jullie sim-uren het meest aanbevelen? Wanneer heb ik er het meeste baat bij?
- Is dit eerder in het begin van de opleiding al of vooral naar het einde van de opleiding toe?
- Zouden jullie bepaalde tijdstippen eerder aan- afraden? (bv in het begin van de opleiding is het eerder een afrader voor sim-uren etc of net niet...)
- Bij welke onderdelen zou het echt zijn nut hebben?
* Onder welke vorm zijn sim-uren volgens jullie het meest interessant?
- Steeds na een les, die lessen herbeleven op jezelf in de sim
- Onder het 'goedkeurend' oog van een erkende piloot,...
- Op jezelf, gewoon oefenend voor de handigheid, het bochtengevoel,....
- In combinatie met een andere ppl-er in opleiding,...
Dus kortom? Hoe kan je sim-uren het best in je opleiding inpassen en zien jullie het nut ervan in?
Alvast bedankt!
Enkele topics hieronder zag ik in een topic plots iemand die uurtjes op de sim doet/wil doen? tijdens de PPL-opleiding. Superidee eigenlijk, vandaar dat ik hier wat meer informatie kom vragen van de ervaringsdeskundigen onder ons.
Ik hoop in het voorjaar 2014 te starten met de praktijkopleiding PPL. Leuk toch, buiten dat het in belgenlandje vaak slecht weer is en ik me kan voorstellen dat de weercondities vaak te slecht zijn om een les te laten doorgaan - dit in combinatie met vroeg donker etc... dus dat de frequentie van lessen na elkaar niet zo hoog kan liggen vermoedelijk.
Enerzijds financieel gezien, anderzijds wat betreft de benodigde tijd tot het behalen van het papiertje - lijken dus sim-uurtjes tijdens een PPL-opleiding dus zeker geen slecht idee om zo mogelijk de effectieve benodigde praktijkuren in de lucht naar beneden te halen. Maar nu eventjes wat praktische vragen:
* Ik ga bij BAFA vliegen op piper warriors-glass cockpit, de sim van europilotcenter in Deurne, is blijkbaar een Cessna:
"Onze Redbird FMX is de eerste Full-Motion Cessna simulator in de Benelux. Dit toestel is niet alleen geschikt voor instrument training maar ook voor alle visuele oefeningen zoals, steep turns, stalls en spins, crosswind landings etc. Daarnaast is het een fantastische Garmin G1000 avionics trainer. "
Is dit wel aan te raden: piper vs cessna? Geeft dit niet teveel verwarring tijdens de opleiding? Ga je hierdoor geen foute handelingen aanleren?
* Op welk punt van de praktijkopleiding zouden jullie sim-uren het meest aanbevelen? Wanneer heb ik er het meeste baat bij?
- Is dit eerder in het begin van de opleiding al of vooral naar het einde van de opleiding toe?
- Zouden jullie bepaalde tijdstippen eerder aan- afraden? (bv in het begin van de opleiding is het eerder een afrader voor sim-uren etc of net niet...)
- Bij welke onderdelen zou het echt zijn nut hebben?
* Onder welke vorm zijn sim-uren volgens jullie het meest interessant?
- Steeds na een les, die lessen herbeleven op jezelf in de sim
- Onder het 'goedkeurend' oog van een erkende piloot,...
- Op jezelf, gewoon oefenend voor de handigheid, het bochtengevoel,....
- In combinatie met een andere ppl-er in opleiding,...
Dus kortom? Hoe kan je sim-uren het best in je opleiding inpassen en zien jullie het nut ervan in?
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: