Seppe Airport wordt Breda International Airport

737Lover

New member
LS,

Per 1 maart 2014 gaat Seppe Airport 'Breda International Airport' heten.

BOSSCHENHOOFD - Vliegveld Seppe in Bosschenhoofd gaat vanaf 1 maart 2014 verder onder de naam Breda International Airport. Daarmee moet de ingezette verzakelijking van het vliegveld ook in de naam tot uiting worden gebracht.

Wethouder Bert Suijkerbuijk van de gemeente Halderberge toont begrip voor de naamsverandering en spreekt van 'een goede ontwikkeling voor onze gemeente en voor de regio'. Hij verwacht een positief effect voor de werkgelegenheid.

'Seppe niet goed te vinden, Breda wel'
Volgens Stef Have, sinds 2011 volledig eigenaar van Seppe Holding bv, maakt de naam Breda in de Benelux en ook verder in Europa in één klap duidelijk waar het vliegveld zich bevindt. "Seppe is niet goed terug te vinden, Breda wel."


Have kan dat goed gebruiken, want onder zijn bewind zijn op het vliegveld grote ontwikkelingen gaande. Onlangs is op de strook tussen de A58 en het vliegveld begonnen met de kap- en graafwerkzaamheden ten bate van de bouw van Airparc Seppe, een nieuw bedrijventerrein. Dat bestaat uit tientallen hangars met bedrijfs- en kantoorruimten, uitsluitend bedoeld voor aan de luchtvaart gerelateerde bedrijven.

Volgens Have hebben verschillende gegadigden al getekend en tonen veel andere partijen interesse. Het is de bedoeling vooral de zakelijke kant van het vliegveld te versterken. In de ogen van Have is daaraan in de streek sterk behoefte, vooral ook door de komst van veel internationale bedrijven.

Veel verwacht Have van de bouw van de nieuwe terminal, meteen in de eerste fase van de planontwikkeling, met daarin een aankomst- en vertrekhal, horeca en een vergaderaccommodatie.

Het vliegveld is in 1949 aangelegd. Jarenlang had het een grasbaan maar sinds een jaar of tien ligt er asfalt op de start- en landingsbaan.

BRON: Omroep Brabant

BREDA - De naam klinkt alsof de charters en lijnvluchten met duizenden toeristen richting Ibiza en andere zonnige oorden op het punt van vertrekken staan: Breda International Airport. Dat is namelijk de naam van vliegveld Seppe vanaf 1 maart aanstaande.

Omwonenden hoeven niet bang te zijn. “We blijven ongeveer net zoveel vluchten afhandelen als nu”, vertelt mede-eigenaar Stef Have. Het vliegveld mag bovendien maar toestellen ontvangen tot 6000 kilo en ongeveer achttien passagiers

De voornaamste klanten blijven privéjets en zakenvluchten. “Die komen wel uit de wijde regio. Bijna dagelijks komen er vluchten uit het buitenland, zelfs van buiten het Schengengebied”, aldus Have.

De naamgeving moet het vliegveld wel duidelijker op de kaart zetten. “Seppe zegt een Belg niks, Breda wel”, vat de Have het samen. “Het past ook in een trend. Eelde heet sinds een paar jaar Groningen, Zestienhoven werd Rotterdam The Hague Airport.”

De naamwijziging gaat gelijk op met de bouw van een strook panden langs tussen de start-landingsbaan en de A58. Daar komen 20 hangars/loodsen van 1200 vierkante meter met een kleine kantoorruimte. “Met de eerste fase van acht zijn we begonnen, die zijn ook al bijna allemaal gevuld.” De plannen hiervoor stammen al uit 2012. "Maar nu zijn bijna alle bezwaren ongegrond verklaard."

De bedrijven die zich er nu gevestigd hebben, zijn gelinkt aan de luchtvaart. Een pilotenopleiding, een importeur van vliegtuigonderdeel, een bedrijf dat reclamevluchten maakt. “Je kunt het gebruiken als loods, maar ook om je vliegtuig in te stallen.”

Have geeft aan dat Breda toegezegd heeft het vliegveld te gebruiken in de profilering van de stad. “Bijvoorbeeld relatienetwerken in ons terminalgebouw.” Dat gebouw moet er in 2015 staan. De eerste acht hangers rond komende zomer.

Het vliegveld is volgens Have een prima alternatief voor zakenvluchten. “Je zit net zo snel op Texel als in Londen vanaf Breda International Airport”, vertelt Have. En die kosten? “Duizend euro voor een retourvlucht van vier personen.”

BRON: Breda Vandaag

Image.aspx


Website Seppe AirParc

Ik zal voor- of na mijn vlucht van zondag a.s. even een foto maken van de maquette van het geheel bij de havendienst.

Met Vriendelijke Groet,
Stefan
 
Haha, waarom niet "Mechelen Noord" of "Den Bosch West" ? Kunnen ze nog een of andere LCC aantrekken als klant...

Te gek voor woorden, maar okee, pijn doet het niet, zoals we hier zeggen in het zuiden...
 
Daarentegen is het goed om te vernemen dat er investeringen komen aan de zuidkant: wie durft vandaag nog zijn goeie geld stoppen in luchtvaartinfrastructuur? Hulde!
 
Terug
Bovenaan