Selectie Ryanair

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Alexander S.
  • Startdatum Startdatum
A

Alexander S.

Guest
Zijn hier op het forum toevallig meer mensen die binnenkort ook selectie bij Ryanair hebben? Of selectie bij Ryan hebben gehad?

Zelf heb ik eind september selectie.
Misschien een idee om gezamenlijk voor te bereiden voor de sim check. Bijvoorbeeld bij CAE. Ik ben overigens ab-initio.

Alle tips vwb de selectie zijn zeer welkom!!
Ik kan er hier weinig over vinden, op pprune iets meer.

Alexander
 
Ha Alexander S.

je kan via je medeleerlingen genoeg info krijgen. (ikga ervan uit dat je nls gedaan hebt).
Je woonplaats vertelt echter dat je in Teuge resideert.
Zoniet... laat het dan even weten.
 
Hij zegt zelf Ab Initio. Dan is het toch wel een hele grote kans dat het hier om een NLS'er gaat.
Pm (Alexander dus) me anders dan even.
 
Voor de duidelijkheid, geen NLS-er wel ab-initio.
Waarschijnlijk via een Recruitment Info Dag van Ryanair in Berlijn dat ik een uitnodiging heb gekregen.
Een Nederlandse Captain bij Ryanair adviseerde mij hierheen te gaan!
Kan ik dus iedereen aanraden te doen!
http://www.ryanair.com/site/NL/about.php?sec=careers&ref=BRUSSELS

Via NLS-ers heb ik al wat info gekregen. Denk dat het wel toereikend is, maar misschien wat verouderd inmiddels.
Zijn erg behulpzaam :biertje:
 
Alexander S. zei:
Voor de duidelijkheid, geen NLS-er wel ab-initio.
Waarschijnlijk via een Recruitment Info Dag van Ryanair in Berlijn dat ik een uitnodiging heb gekregen.
Een Nederlandse Captain bij Ryanair adviseerde mij hierheen te gaan!
Kan ik dus iedereen aanraden te doen!
http://www.ryanair.com/site/NL/about.php?sec=careers&ref=BRUSSELS

Via NLS-ers heb ik al wat info gekregen. Denk dat het wel toereikend is, maar misschien wat verouderd inmiddels.
Zijn erg behulpzaam :biertje:

Hey maar er staat dat je voor FO 1500 uur on JAR 25 aircraft nodig hebt of type rated+100 uur 737... hoe doe jij dat dan Alexander, want je zegt net zelf dat je Ab Initio bent... of heb je je typerating zelf al gedaan?!
 
Ik dacht dat ik wel redelijk duidelijk was.

Dat staat er inderdaad, maar ik heb er niets bijzonders voor gedaan hoor.
Bovendien ben ik echt niet de enige ab initio die ze hebben uitgenodigd.

Nee geen rating, anders was ik nu ook niet op zoek naar een trainingscentrum + crew buddy

Branson, bedankt voor de info!!
 
Alexander. Mooi dat je uitgenodigd bent!

Het is wel typisch, kennelijk heeft de NLS er niet goed achteraan gezeten, want er staan nog ongeveer 70 man op de nls lijst. CAE denkt waarschijnlijk dat Easyjet een betere deal is en laten het contact met Ryanair verwateren.
 
Ik lees misschien niet goed..

Maar Alexander heeft het geen enkel moment over de NLS gehad.
Toch wordt er constant over de NLS gepraat.. en hun contacten met Ryan.

Wat heeft de NLS met dit verhaal te maken!!! ???
Is het zo raar dat andere ab initio's worden uitgenodigd voor ryanair. ??

cheers o/
 
beetje off topic maar toch,

wat is het startsalaris ab-initio bij een airline nu een beetje (bruto salaris inclusief toeslagen en andere gekke dingen aan het eind van het jaar)
startsalaris VKL op schiphol wanneer fully qualified bent is ongeveer 70.000 euro's per jaar. Wat vooral in de eerste jaren als een raket omhoog gaat...
 
chaos control zei:
beetje off topic maar toch,

wat is het startsalaris ab-initio bij een airline nu een beetje (bruto salaris inclusief toeslagen en andere gekke dingen aan het eind van het jaar)
startsalaris VKL op schiphol wanneer fully qualified bent is ongeveer 70.000 euro's per jaar. Wat vooral in de eerste jaren als een raket omhoog gaat...

Check www.ppjn.com voor je info.....:rolleyes:
Kan je een indicatie geven over de salarissen bij airlines...
En het is erg afhankelijk bij welke airline je gaat werken! varierend tussen 1700 :stapelge: en de 4100 ongeveer:biertje:
 
Leeftijd & Salaris

Leeftijd & Salaris

@ Spank 301

Volgens mij niet, maar wanneer je veel ervaring hebt bij de KLu dan willen ze je vast graag hebben, en als je op de Chinook hebt gevlogen heb je nog Multi Crew gevlogen ook nog dus dan moet het al helemaal geen probleem zijn.

Voor de duidelijkheid, NEE een B737 is geen chinook, maar het MCC principe blijft hetzelfde, en wanneer je bij 334SQN hebt gevlogen is het al helemaal geen probleem! Wat heb je gevlogen/vlieg je als ik vragen mag?


@ chaos control,

Het is denk ik wel even handig om erbij te vermelden dat het ongeveer 4 jaar duurt voordat je helemaal klaar bent als VKL, en dat het, wanneer je een echte TWR/APP VKL wil worden het nog wel langer kan duren. ACC gaat sneller, maar ja, is geen TWR/APP. Overigens is het ook wel handig om duidelijk te maken dat er wel ERG veel mensen afvallen gedurende de opleiding. Het feit dat je een goeie opleiding hebt volbracht wil nog lang niet zeggen dat je een VKL kan worden, dat heeft niets met intelect te maken, maar is meer een afwijking die je moet hebben.

Dus mensen, als het je iets lijkt gewoon solliciteren, er zijn banen zat als VKL, maar denk niet dat je het " even" doet, want het is een hele lange weg, als je het al haalt, en wanneer je er toch komt krijg je een vorstelijk salaris, maar rij je elke dag naar de eerder genoemde "freggelgrot" om op je scherm te kijken, en je dingetje te doen. En ik moet zeggen, ik ken een hoop vliegers, maar geen één die het vrijwillig zou willen doen, hooguit wanneer hij echt geen vlieger meer zou kunnen zijn! Ik ken ook een hoop VKL's die nu echt niet meer vlieger zouden willen worden omdat ze gewend zijn aan het huidige leven, en geen salaris meer willen inleveren, dus voor alles is iets te zeggen.

Maar als alleen GELD je drijfveer is en je niet persé iets wil doen wat je echt altijd al hebt willen doen zoals vliegen, wat uiteindelijk de meeste mensen hier op het forum willen, GA ER VOOR!!!!

Groeten

:) André :)
 
@Andre

Ik vlieg Apache maar heb ook ruim twee honderd uur ervaring FW waaronder 80 uur PC7. Ik denk dat ik vrijdag een bezoekje ga brengen in Brussel. Thanx.
 
Terug
Bovenaan