Seatbeltsign?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ben laatst op vakantie geweest met Martinair. Veel vertraging en lelijke onaardige stessen maarja daar was wel overheen te komen.
Het ergste waar ik en vele andere passagiers zich aan ergerde is dat de seatbelt sign VEEEEELLLLL te lang aan staat op de 767 van Martinair ik weet niet wat die SOPs zijn maar die gaan nergens over!

Tijdens de hele klim stond hij aan aan op cruisinglevel aangekomen ging hij pas 15 minuten later uit totaal dus zon 45 minuten aan na take off! tel hiebij boarden 30 minuten push back plus taxien 30 minuten bijna 2 uur mag je niet naar de WC vele passagiers om ons heen klaagde hierover!

Tijdens de landing ging hij voor top of descent aan op 35000 feet dus het was dus nog 30 minuten vliegen daarna weer taxien enz enz weer 1 uur lang mag je niet naar de Toilet!

Er was een oud vrouwtje dat naar de toilet moest die ging dus gewoon kwam er zon lelijke doos aan die zei u moet gaan zitten mevriuw we gaan zo landen! we zaten echter in de daling passin flight level 33000 feet dat oude vrouwtje mocht dus niet naar de plee we moesten nog fucking 30 minuten lang vliegen!!!!!!! Dit is altijd bij Martinair heb dit al vaker meegemaakt word er echt moe van! Verander je SOPs aub zet gewoon seatbelt sign uit op 10000 feet in de climb en 15000 feet in de daling jullie vervoeren nog altijd mensen ! En ga aub niet zeggen dat het langer duurt om de cabine klaar te maken dan een 737 ofzo dat is gewoon gelul!
 
deze week nog in een a340-600 van lufthansa gingen de signs ook pas uit op cruise level, so what, heb niemand horen zeuren en er zitten iets meer mensen in dan een 767 van martinair.
 
@737!

Jeetje man, wat ben jij een gefrustreerd mannetje!!!
(komt zeker omdat je zelf alleen cessna's vliegt en niet bij de grote jongens aan de slag mag....of niet soms?)

Zoals bij heel veel maatschappijen is dat gewoon de SOP bij MP.
Vaak laten we op de initieele kruishoogte aangekomen nog even de seatbelts aan als we nog wat turbulentie verwachten, is niks bijzonders hoor!

En wat de stewardessen betreft.....smaken verschillen (of je hebt echt heel veel pech gehad!)

p.s. wanneer was deze vlucht eigenlijk en waarheen?

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet mensen "op eigen risico" naar het toilet laten gaan?
Dan gaat er eens een enkeling, je hebt geen gezeur over dat seatbelt sign.
 
Waarom niet mensen "op eigen risico" naar het toilet laten gaan?
Dan gaat er eens een enkeling, je hebt geen gezeur over dat seatbelt sign.


Yo,

Eigen risico is eigenlijk verantwoordelijkheid afschuiven. Crew aan boord is verantwoordelijk voor de veiligheid van de mensen (denk ook aan de situatie dat FSB ten alle tijden ON wordt geadviseerd wanneer je in je stoel zit etc).

Jah dat er een keer nodig naar het toilet gegaan dient te worden is logisch, maar valt wat verantwoordelijkheid betreft een beetje in een grijs gebied.....

Mzzls Steef

PS FSB gaat bij ArkeFly ook aan bij T/D.... zo raar vind ik die procedure niet.
 
@737, die vliegers namen een beslissing omtrent de vliegveiligheid.
en in dit geval de meest conservatieve; zet ze maar vast.

dat dat door een vlieger met 5000 uur bekritiseerd wordt verbaast me,.
 
En ja, er zijn ook toiletten in de buurt van de vertrekgates.... Niet voor niets...
(altijd al irre gevonden die typen die 10min na start allemaal op de WC moeten....)

Lg
 
Ben t ermee eens, SB sign uit op TOC en aan op TOD is gewoon f#cking lang. Op een charter LasPalmas ok maar op kortere stretches wacht ik meestal tot +/- FL250 met lampje aan. En uit rond FL120, veel relaxter voor de pax (dat zijn die lui die de tickets betalen...).
 
Seatbelt sign zo lang aanhouden (of zo vroeg aanzetten) heeft niks met vliegveiligheid te maken hou toch op man! geen turbulentie is geen turbulentie klaar! Passagiers betalen onze paychecks aan het end van de maand en een beetje comfort mag wel! Waarom kan het op een 737 wel en niet op een 767! Slaat gewoon nergens op.
 
Meestal wordt het gebruikt om het gepeupel uit het gangpad te houden en er af en toe een chop is. Om iemand koste wat kost in z'n stoel te houden terwijl er de occasional light chop is, is natuurlijk onzin. Je moet naar de pot of niet. Zo simpel is het.

@737: Wat jij uitkraamt is natuurlijk pure b#llsh#t.
Zodar da pax gaan bepalen wat een crew een moet doen of laten, is het tijd om een andere job te zoeken. Je betaald hier om van a naar b gebracht te worden in redelijk comfort en met een hoog niveau van veiligheid. Als je wil doen en laten wat je wil, moet je maar een jetje charteren. Maar dat krijg je waarschijnlijk niet voor elkaar met een budget van €300.
Van dat ge o.h. vaan Passenger Rights zakt m'n broek echt af. Door onder andere imbecielen als jij ben ik vracht gaan vliegen - en blijer dan ooit tevoren.
Vlieg ze.
 
Als Captain heb IK de verantwoordelijkheid van de safety van mijn vliegtuig, crew, en passagiers. Dat houdt in dat IK bepaal wanneer het tijd is om de seatbelt sign uit te schakelen.

Dat gezegd, ik wacht niet tot cruise level. Dat is veels te lang, tenzij omstandigheden het mij niet toelaten om het eerder uit te zetten. Passagiers de optie geven de seatbeltsign te negeren lijdt tot insubordinatie (ontzettend groot woord voor mij) en niet luisteren naar mijn (captains) instrukties. Dat voorkom ik dus door zo spoedig mogelijk de sign te doven.

Zoals alle beslissingen die wij maken, is deze ook redelijk belangrijk (hoofdstuk passengercomfort).

Ik hoop dat dit duidelijk moge zijn voor deze en gene die hier in het hoofdstukje "beroepspiloten" eigenlijk niet thuishoren.

Abaco-Air
 
Bij sommige maatschappijen (Delta, AA bijv) blijft het sign aan totdat de eerste service ronde (drinken) voorbij is. Dit is om de gangpaden leeg te houden. Irritant als je nodig moet? Best wel. Het is voor de f/a's ook ontzettend irritant om voor elke passagier die naar de lav moet het karretje helemaal naar voren of naar achteren te moeten duwen om zodra de betreffende persoon voorbij is weer het hele gangpad door te moeten gaan om de service te hervatten.
Ga naar de plee zodra het boarden begint, hoef je de vlogende twee uur niet meer. Tegen die tijd heb je het bekertje drinken en de pretzels al achter de kiezen
 
Veel vertraging en lelijke onaardige stessen ...
...kwam er zon lelijke doos aan die...


@737 ; Wees eens consequent e!kel, in het topic KLM boven alles post #84 zeg je nog geen maand geleden dit MP : stessen zijn veel te lekker vind mijn vriendin niet goed!

:haha::haha::haha::haha:
 
737, jij weet als piloot donders goed dat je geen enkel risico mag nemen! So what, dat de seatbelt sign aan staat tot CRZ. Die piloot die dat doet, is zich er ten minste van bewust dat hij de verantwoordelijke is en dat hij geen risico's mag nemen. Aan jouw stijl van reageren, schrijven, vind ik je maar een gefrustreerd mannetje !

I agree with Q, Diana take action
 
Moeten jullie nu omdat ik jullie eruit lul met alles de hulp inroepen van diana?

Doen jullie de seatbelt sign maar aan een half uur voor de landing ik doe dat dus NIET!

Ik hoop dat jullie later als jullie 70 jaar zijn en het niet meer goed kunnen ophouden in jullie broek poepen omdat de seatbelt sign zinloos aanstaat!

Gr.


Abaco-Air met jou kan ik praten IACer zeker?
 
Terug
Bovenaan