Flying_pizza_service
New member
Onder het mom van "hoeveel kisten kunnen we in een maand kwijtraken"
Daar gaan we weer
Dash8-400 ongeluk Kopenhagen 27.10.07
Daar gaan we weer
Dash8-400 ongeluk Kopenhagen 27.10.07
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SAS removes Dash 8 Q400 from service permanently
Following the recent period of events involving aircraft of the Dash 8 Q400 type, SAS's management, following an unscheduled meeting of the Board of Directors held today, has decided to immediately discontinue the use of this type of aircraft.
"Confidence in the Q400 has diminished considerably and our customers are becoming increasingly doubtful about flying in this type of aircraft. Accordingly, with the Board of Directors' approval, I have decided to immediately remove Dash 8 Q400 aircraft from service," says Mats Jansson, President and Chief Executive Officer of SAS.
In January 2000, SAS was the first customer to use the Dash 8 Q400 in its traffic operations. The aircraft have accounted for approximately 5 percent of the Group's passengers. The aim is to replace traffic based on the Q400 by reallocating current aircraft in the SAS Group's fleet and by means of leasing.
"The Dash 8 Q400 has given rise to repeated quality-related problems and we can now conclude that the aircraft does not match our passengers' requirements concerning punctuality and regularity. SAS's flight operations have always enjoyed an excellent reputation and there is a risk that use of the Dash 8 Q400 could eventually damage the SAS brand," says John Dueholm, Deputy CEO of SAS.
Due to the decision, SAS's traffic services will be affected by flight cancellations in the period immediately ahead. The customers concerned will be given an opportunity to either rebook or have their tickets refunded. For detailed information about traffic services, reference is made to the airlines' various websites (www.sas.se www.sas.dk www.wideroe.no)
SAS Group Corporate Communication
blijkbaar niet:Het is natuurlijk maar de vraag of de oorzaak van het niet uitgaan van het rechter main gear dezelfde is als van de vorige toestellen.
Misschien kan KLC ze voor een prikje overnemen?
Toch vreemd, ik hoor nooit over problemen met dit type bij Horizon Air hier in SEA
Zelfde met Tyrolean... los van de normale dingen die stuk gaan nooit echt grote problemen met de Q400 gehad.
Toch vreemd, ik hoor nooit over problemen met dit type bij Horizon Air hier in SEA
Of een bepaalde, verkeerd geintepreteerde maintenance-actie van de kant van SAS, die andere Airlines anders (hmm... beter) hebben geintepreteerd.
Dit heeft in die zin geen direkte verbinding met andere vliegtuigen, en kan zelfs (soms) op 1 persoon worden teruggeleidt, die iets verkeerd heeft begrepen.
Citaat:
Toch vreemd, ik hoor nooit over problemen met dit type bij Horizon Air hier in SEA
Idd.... vraag me af of het niet een sas maintenance issue is ipv de q400. Maar als dat zo is, dan zouden er ook problemen op andere sas kisten moeten zijn...
p.s. Heel net besluit van SAS!