Safety-Pilot bij medische ongeschiktheid

Silleke

New member
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Ik zou graag mijn medical Klasse 2 willen halen, maar hier kom ik vanwege medicijngebruik niet voor in aanmerking. Nou las ik in de JAR FCL 3 bladzijde 110 (www.ilent.nl/Images/IVW-DL_FCL 3_A5_tcm334-318931.pdf) dat er zoiets is als een Safety-Pilot.

Weten jullie misschien wat dit inhoudt en of ik hiermee mijn PPL alsnog kan halen? Ik heb deze vraag ook aan vliegmedische keuringsinstanties gesteld, maar tot nu toe geen antwoord.

Wat is jullie mening hierover? Of hebben jullie hier toevallig ervaring mee?

Groetjes Silleke
 
Geen ervaring mee, maar volgens mij is dit gewoon een aantekening op je medical. Je mag dan alleen met safety pilot vliegen.

P.
 
Beste PPP,

Bedankt voor je antwoord. Inmiddels heb ik het slechte nieuws ontvangen van de keuringsarts. Zelfs met een Safety-Pilot mag ik niet vliegen, een enorme domper.

Groetjes Silleke
 
Jemig, dat is echt balen joh!
Mag ik vragen wat voor akelige medicijnen je tegenhouden?
 
Beste JC,

Dat mag zeker, maar ik stuur het wel per PM, heb liever niet dat dat openbaar op een forum staat.

Groetjes Silleke
 
Nou, ik ben ook wel benieuwd, al was het uit medeleven. Maar je kan natuurlijk niet naar eenieder een pm sturen, dan is er trouwens ook niet veel persoonlijks meer aan.

Ik leef met je mee! Ga je nu iets met luchtvaart doen waarvoor je geen medical nodig hebt (bv. vliegtuigtechniek...) of zoek je compleet andere horizonten op?
 
Terug
Bovenaan