Ryanair is laying off?

Betwijfel het. Over de winter periode geeft Ryanair de optie om "unpaid leave" te nemen, omdat ze een deel van de vloot aan de grond zetten. Maar in de zomer periode heeft Ryanair volgensmij toch echt nog eerder piloten tekort dan teveel, en er komen nogsteeds nieuwe routes en vliegtuigen bij.

*wacht op Overload*

edit: Zie dat dit verhaaltje van pprune komt van ene "Redline"
600 pilots need to be shed and everybody has been ask who wants some unpaid leave...So you know what's coming next...

Dat is gewoon onzin en pure speculatie. Er is ruimte voor unpaid leave for maximaal 35 captains and 50 F/O's tijdens de wintermaanden. Dat is niet 600 en dat is ook geen ontslag.
 
Laatst bewerkt:
Gerucht komt van Pprune, waar het begonnen is door iemand die het gehoord heeft van een kennis die iemand kent die voor Ryanair werkt in Dublin.

Het is niet waar. We hebben ernstige tekort aan vliegers. Dit jaar nog zo'n 400 extra nodig..
De unpaid leave heeft ook niets te maken met het grounden van vliegtuigen. De reden dat er unpaid leave aangeboden wordt is juist dat er een tekort is aan vliegers. Daardoor vliegen veel mensen nu maximaal en zijn daardoor tegen de winter uit hun uren. Ryanair hoopt dat een aantal mensen unpaid leave nemen. Die kunnen dan hun 900 uur vliegen en vervolgens hoef je ze niet te betalen als ze thuis zitten en toch niks kunnen doen.

We grounden dit jaar inderdaad kisten, maar percentueel aanzienlijk minder dan andere jaren. 20 in totaal lijkt veel, maar is minder dan 1 per base. Bovendien was het altijd al het plan om in de grotere bases een kist op stby te hebben. Dat kon echter nooit omdat er ook altijd een tekort aan kisten is geweest. Tegen de komende winter zijn we door het grote aantal deliveries (3 per week) voor het eerst eindelijk op 'normale' sterkte.
Nu nog genoeg vliegers vinden.
 
Mooi hoor Sympathy for the devil van the stones....
 
Laatst bewerkt:
De unpaid leave heeft ook niets te maken met het grounden van vliegtuigen. De reden dat er unpaid leave aangeboden wordt is juist dat er een tekort is aan vliegers. Daardoor vliegen veel mensen nu maximaal en zijn daardoor tegen de winter uit hun uren. Ryanair hoopt dat een aantal mensen unpaid leave nemen. Die kunnen dan hun 900 uur vliegen en vervolgens hoef je ze niet te betalen als ze thuis zitten en toch niks kunnen doen.

Hmm, ook een optie. Dus als je je opgeeft voor unpaid leave vliegen ze je scheel in de tijd dat je wel vliegt?
 
gimme shelter is nog ietsie beter :grijns: (zelfde reden maar vooral vanwege goodfellas)

@Fish: precies (vergeet niet dat Overload en ondergetekende dit al een paar jaartjes doen en meegemaakt hebben...elk jaar t zelfde)
 
Gimme shelter is een goeie film op zichzelf.
Ben je niet in de war met 'the Departed'?
Is Onassis in PIK of in STN? Hoelang blijft Senior? Wil wel ff schieten woensdag.

On topic: vliegtuigen blah blah blah.
 
Woensdag schieten! ouwe is er ook nog...nee hoor Goodfellas...Classic!....Ben in STN...je kan bellen

@ Tom: Over 18 maanden ziet de hele wereld er weer heel anders uit...hebben we een tweede 9/11 achter de rug (maar geen twintowers dit keer maar Brussel ofzo), daardoor niet teveel Europese politici meer, de Saoudi's zingen een toontje lager en vliegen alleen Ryanair en Easy nog maar in Europa...Dat 10-12uur zuchten en steunen laten we over aan mensen met een te klein pikkie....geintje...
 
Ik ga dinsdag op gesprek, eens kijken of ik vliegertekort - 1 word ;)
En dan 's avonds die Roemenen ff voetbal les geven, dan kan de dag in EMA niet meer stuk!

Iemand nog interessante inside info om op het gesprek over te praten?
Van de site kun je veel info halen, maar die kent iedereen wel.
 
Geen verdere info van hier...heb laatst nog geprobeerd iemand uit te horen, maar wat op de kennisbank is, is globaal wat je kan verwachten

Succes! Wij zitten in Snortford aan t bier op dinsdag...gezelligheid
Ik ben al naar de bookies geweest en gok op verlies...waarom? even de Fransen druit zwiepen! ha!
En we gaan toch al door...dussss ;)
Gewoon de mindere goden inzetten en de goeien sparen...hebben nog wat wedstrijdjes te gaan

Met de complimenten van een vriend van me WvD...kon t niet laten deze te posten:

HOW TO SAVE THE AIRLINES

Dump the male flight attendants. No one wanted them in the first place.
Replace all the female flight attendants with good-looking strippers! What
the hell --- They don't even serve food anymore, so what's the loss?

The strippers would at least triple the alcohol sales and get a 'party
atmosphere' going in the cabin. And, of course, every businessman in this
country would start flying again, hoping to see naked women.

Because of the tips, female flight attendants wouldn't need a salary,
thus saving even more money. I suspect tips would be so good that we could
charge the women for working the plane and have them kick back 20% of the
tips, including lap dances and 'special services.'

Muslims would be afraid to get on the planes for fear of seeing naked
women. Hijackings would come to a screeching halt, and the airline industry
would see record revenues. This is defi nitely a win-win situation if we
handle it right --- a golden opportunity to turn a liability into an asset.

Why didn't Bush think of this? Why do I still have to do everything myself?

Sincerely,
Bill Clinton
 
Laatst bewerkt:
Nou, veel mensen willen graag gepland een week of zes weg. Als je uit je uren bent, zit je op STBY. Vandaar.
 
Nou, veel mensen willen graag gepland een week of zes weg. Als je uit je uren bent, zit je op STBY. Vandaar.

Maar ik neem aan dat je wel gewoon doorbetaald wordt als je STBY staat?:bwah:

Is dit niet gewoon een slinkse manier om van "duur" betaalde thuis zittende vliegers (tijdelijk) aftekomen? Snap het wel vanuit een management standpunt maar als vlieger zou ik me toch even achter mijn oren krabben voor ik dit accepteer.
 
Wat Overload eigenlijk bedoeld, is dat de RYR vliegers in de toekomst z.g. “Freischutze” worden. Vrij vertaald, huurlingen die naar gelang de krijgsomstandigheden, zich beschikbaar stellen op vrijwillge basis, daarvoor zilverlingen ontvangen, en eigenlijk voor de carriere alleen aan zichzelf verantwoording hoeven af te leggen.

Een paar jaar geleden, 1821, was dat reeds een geaccepteerd zaken model en vele Freischutze, vrijschutters zoals u wil, zijn er rijk mee geworden, als ze de onaangenaamheden overleefden, tenminste.
Zo zie je maar weer, alles is al eens uitgeprobeerd en in deze barre tijden gaan we gewoon terug naar de basics.

Overload, als bevriende opera liefhebber, zal wel een eindje met mij mee lopen hier.

Voor degenen die die nu eigenlijk niet weten waar ik het over heb, zie, of luister naar,
Der Freischütz. een opera in three acts by Carl Maria von Weber.

@ Overload, deze opera heb je toch in je kollektie, mag ik hopen?

Cheers
Art
 
De unpaid leave heeft ook niets te maken met het grounden van vliegtuigen. De reden dat er unpaid leave aangeboden wordt is juist dat er een tekort is aan vliegers. Daardoor vliegen veel mensen nu maximaal en zijn daardoor tegen de winter uit hun uren. Ryanair hoopt dat een aantal mensen unpaid leave nemen. Die kunnen dan hun 900 uur vliegen en vervolgens hoef je ze niet te betalen als ze thuis zitten en toch niks kunnen doen.

Ik hou niet zo van opera, ga meestal voor het zingen de kerk uit... Maar bovenstaande klinkt als geforceerd bukken en het hele refrein op een plaats geschoven krijgen waar de zon niet schijnt.
 
Terug
Bovenaan