RT-VFR praktijk

laurens23

Member
Door omstandigheden wil ik graag op (zeer) korte termijn mijn RT-VFR praktijk examen halen.

De vliegschool waar ik vlieg heeft pas over 1 maand plek in een cursus die 6 weken duurt. Zijn er ook kortere/spoed cursussen?
Zojuist een mail gestuurd naar airfurste Heeft iemand daar ervaring mee?
 
ja
bij de rac loopt een instructeur waar je ook 1 op 1 mee af kan spreken.
Als je het onder de knie hebt kan je in 1 avond klaar zijn

pm me voor gegevens
 
@ Dogleg: De theorie heb ik al gehaald.:biertje:

Dank jullie wel. Mede dankzij jullie heb ik nu inmiddels drie mogelijkheden.
Dat is meer dan genoeg. Ik kan nu zelfs kiezen wat mij het best lijkt/uitkomt.

Ik had gedacht dat het veel lastiger zou zijn om het buiten een reguliere cursus om te regelen. Dat lijkt dus gelukkig mee te vallen.
 
Hoi Lauerens!

Beetje late reactie maar is misschien wel interessant voor mensen die dit ook willen. Ik heb ook mijn VFR-RT gehaald bij Atc-comm net als Zweefvlieger. Ook zeer goede ervaring mee, het examen doe je gewoon thuis achter je pc. Dogleg heeft het over het halen van theorie bij het CBR. Dit is zo ver ik weet in bepaalde gevallen niet verplicht. Als je namelijk je GPL haalt (en dus geen PPL) krijg je die theorie niet en heb je gewoon een volwaardig RT (wel even de LPE halen uiteraard). Met mijn RT mag ik ook gewoon de RT doen wanneer ik met iemand mee vlieg in een motorkist :)! Dat had ik even nagevraagd bij het ILT.
 
Hoi Lauerens!

Beetje late reactie maar is misschien wel interessant voor mensen die dit ook willen. Ik heb ook mijn VFR-RT gehaald bij Atc-comm net als Zweefvlieger. Ook zeer goede ervaring mee, het examen doe je gewoon thuis achter je pc. Dogleg heeft het over het halen van theorie bij het CBR. Dit is zo ver ik weet in bepaalde gevallen niet verplicht. Als je namelijk je GPL haalt (en dus geen PPL) krijg je die theorie niet en heb je gewoon een volwaardig RT (wel even de LPE halen uiteraard). Met mijn RT mag ik ook gewoon de RT doen wanneer ik met iemand mee vlieg in een motorkist :)! Dat had ik even nagevraagd bij het ILT.

Hoi Cumulonimfiets,

Wat je zegt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dat je geen theorie examen hoeft te doen als zweefvlieger omdat die theorie niet in de GPL stof zit. Ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat je zowel het theorie examen als het praktijk examen moet doen voor een geldige RT vergunning. Wat LPE betreft: Dit is dan weer niet nodig voor de aantekening RT VFR only in je GPL en waarschijnlijk in de toekomst ook niet met de nieuwe brevetering.

Als iemand meent het beter te weten, correct me if I`m wrong.

Gr. TEC.
 
Hoi Cumulonimfiets,

Wat je zegt lijkt me zeer onwaarschijnlijk, dat je geen theorie examen hoeft te doen als zweefvlieger omdat die theorie niet in de GPL stof zit. Ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat je zowel het theorie examen als het praktijk examen moet doen voor een geldige RT vergunning. Wat LPE betreft: Dit is dan weer niet nodig voor de aantekening RT VFR only in je GPL en waarschijnlijk in de toekomst ook niet met de nieuwe brevetering.

Als iemand meent het beter te weten, correct me if I`m wrong.

Gr. TEC.

Hoi TEC,

Ik heb het destijds (anderhalf jaar terug) uitgezocht en met verschillende instanties gebeld. Het behalen van een LPE is ook voor zwevers sinds 5 maart 2011 verplicht (bron: http://www.zweefportaal.nl/main/news.php?readmore=411 ). Echter hoefde ik uiteraard geen 'PPL-deelcertificaat' te halen voor mijn RT, sterker nog, dat hoeft alleen maar om je PPL te halen en niet om je RT zelf te halen! :biertje:

Groetjes!
CF
 
Ik heb afgelopen donderdag examen gedaan en geslaagd. Ik heb ook LPE lvl 6, en de RT Theorie. Puur uit interesse, blijft mijn RT nu onbeperkt geldig zelfs als het brevet verloopt?

Ik heb via ATC-comm in 1 (extra) les de eerste 3 lessen gedaan, om daarna in een al gestarte cursus mee te doen. Dat ging prima.
 
Hoi TEC,

Ik heb het destijds (anderhalf jaar terug) uitgezocht en met verschillende instanties gebeld. Het behalen van een LPE is ook voor zwevers sinds 5 maart 2011 verplicht (bron: http://www.zweefportaal.nl/main/news.php?readmore=411 ). Echter hoefde ik uiteraard geen 'PPL-deelcertificaat' te halen voor mijn RT, sterker nog, dat hoeft alleen maar om je PPL te halen en niet om je RT zelf te halen! :biertje:

Groetjes!
CF

Wat betreft LPE:

http://www.knvvl.nl/knvvl/operations/archief/duidelijkheid_rond_lpe

LAPL (S) is dan wel uitgesteld naar 2015 als ik het goed begrijp.

Toegegeven, echt duidelijk is het allemaal niet....
 
Laatst bewerkt:
RT Praktijk

RT Praktijk

ja
bij de rac loopt een instructeur waar je ook 1 op 1 mee af kan spreken.
Als je het onder de knie hebt kan je in 1 avond klaar zijn

pm me voor gegevens
hoi,

Ik heb in korte tijd mijn RT praktijk nodig dus zou graag in contact komen met deze insructeur
 
Terug
Bovenaan