rondje vliegen op vakantie

airco

New member
Ik denk er aan om op vakantie eens te kijken of ik daar niet eens een rondje kan vliegen. "Daar" is in dit geval zuid Spanje (Malaga). Nou heb ik een PPL, maar ik meen dat je dan dus alleen in het buitenland mag vliegen met een kist met een PH registratie. Die staan daar wel, maar zijn van Transavia en zo en die geven ze vast niet mee... :D

Nu zijn er vast wel die zoiets eens hebben gedaan, maar hoe pak je dat aan? Lukraak naar een (op internet opgezochte) vliegschool gaan? Daar een instrukteur mee huren?

Excuses als dit al eens voorbij is gekomen, maar met zoeken vond ik het hier niet.
 
Met een JAR PPL mag je met gelijk wel vliegtuig [qua registratie dan] van een JAR land vliegen. Het hangt er vanaf hoe lang je wil vliegen. De school/bedrijf zal hoogstwaarschijnlijk toch willen dat je uitgecheckt wordt door een instructeur, dus als je maar een uurtje wil vliegen zit je toch aan een instructeur vast.
 
Je hebt een JAR brevet en dus mag je met JAR geregistreerde toestellen overal vliegen. Verder zou ik een school opzoeken waar je kan huren en na een checkout kan je alles doen. Ook zonder instructeur.
 
De instructeur meenemen is soms net zo makkelijk en je hebt iemand bij je die de regio kent en evt de RT kan doen. Just an idea! ;)
 
Hey Airco

Ik vlieg daar regelmatig in die buurt.

Heb verschillende scholen uitgeprobeerd. Je komt waarschijnlijk bij aero dynamics Malaga uit.

Prima school oogt allemaal proffesioneel doen het hele scala aan opleidingen en hebben een uitgebreide vloot.

Veelal vlieg je vanaf Velez Malaga een klein veld net ten noorden van Malaga.

Het Internationale veld wordt niet meer zoveel gebruikt i.v.m. lange taxi en holding tijden.

De eerste keer gaat er altijd een instructeur mee en dat is maar goed ook. Het is echt niet heel veel anders vliegen uiteraard maar er zijn wel een aantal wezenlijke verschillen.

Met name cummulus granietus komen wij hier niet zo vaak tegen. Navigeren is ook iets lastiger omdat je minder herkennispunten hebt vanaf boven dan dat je hier ziet.

Als je wil kan je ook naar Jerez daar heb je Fly in Spain. met de nieuwe snelweg doe je dat in 1,5 uur Daar kan je ook prima huren en is de instructie uitstekend. Vanaf Jerez vlieg je in 30 minuten naar Tanger in Marokko. De instructeur betaal je alleen voor de gevlogen uren.

Je kan me P.M. -en voor meer info


Gr

JB
 
Ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Aerodynamics, prima onderhouden kisten en dito instrukteurs. Ik heb nog een tip; in Zuid Frankrijk op het vliegevld van Avignon ook een kleine goede vliegschool; Aero Club Vauclusien. Hier kun je ook bijvoorbeeld Tailwheel ervaring kan opdoen op een piper cup, voor een goede prijs. link; http://www.avignon.aeroport.fr/1-21777-Contact-aeroclub.php. Ze hebben ook een paar kamers voor gasten/buitenlanders die daar een paar dagen blijven.

JW
 
THX voor al jullie antwoorden. Hier kan ik wel wat mee. Ik had er eigenlijk al op gerekend een instrukteur meet te "moeten" nemen. Aan de andere kant is het wel net zo veilig. Want idd is het allemaal vreemd: de grond van boven, het Engels (àls ze het al behoorlijk spreken).

Het enige is dat je niet "gezellie" met z'n 2-en bent maar dat is meer tussen de oortjes.
Het is nog een paar nachtjes slapen tot de zomer :niet_bli: maar ik zal deze tips zeker overschrijven!
 
Terug
Bovenaan