Reisverzekering

Mark2006

New member
Hoi,

Binnenkort ga ik beginnen met een vliegopleiding en ik ben daarvoor m'n verzekeringen aan het proberen 'rond' te krijgen.

Waar ik nog mee zit is de reisverzekering en ik vroeg me af hoe jullie dat doen. De reisverzekering vind ik met name belangrijk voor het geval er iets gebeurt en je 'gerepatrieerd' moet worden :rolleyes:. Nu sluiten de reisverzekeringen die ik heb gezien de dekking allemaal uit, indien je een 'vliegtuig bestuurt'. Dus feitelijk kun je voor dat geval geen goede reisverzekering afsluiten.

Weet iemand hoe dit soort dingen wel gedekt worden? Of dekt de school dat bijvoorbeeld, in geval van een ongeval?

Bij voorbaat dank, groeten,

Mark
 
Ik heb een doorlopende reisverzekering. Als ik het uit mijn hoofd goed heb dan zit ik bij Unigarant. Als ik thuis ben zal ik het even voor je nakijken.

Het klopt inderdaad dat vliegen als een gevaarlijke sport wordt gezien, dus ik heb dat expliciet aangegeven en met de extra "gevaarlijke sport" dekking is ook het vliegen gedekt.

Je medische zorg moet je in ieder geval altijd ZELF regelen. Je kan via scholen hooguit een verzekering afsluiten voor de materiele schade. (En dan heb ik het over Amerikaanse vliegscholen waar ik een PPL bij gehaald heb, ik weet niet hoe het zit als je bijvoorbeeld via de KLS in het buitenland zit...)
 
Ok, bedankt!

Dan ga ik hen eens bellen, want mijn huidige verzekering (VGZ) wil onder de reisverzekering het vliegen niet mee verzekeren. Mijn ziektekosten heb ik wel goed verzekerd.

Bedankt voor je antwoord,

Groeten, Mark
 
Nog even doorgaand om dit onderwerp, hebben anderen ervaring met dit onderwerp?

Bij Unigarant kwam ik even niet verder, omdat die reisverzekering voor 'kortlopende' reizen is. Omdat ik voor de hele studieduur in het buitenland ben, gaat dat dus niet op.

Waar ik nu op uitkwam was een heel erg dure verzekering bij Driessen, omdat daar ook de aanvullende ziektekosten inzitten (kost iets van 340 euro voor 5 maanden). Ik heb alleen een reisverzekering nodig, dus dit bedrag lijkt me aan de hoge kant. De Nederlandse luchtvaartpool doet hier ook niets mee en bij m'n eigen verzekering kwam ik ook niet verder...

Dus... hoe doen jullie dit :confused:.

Alvast bedankt, groeten,

Mark
 
Ik ben verzekerd bij Elvia, Globetrotter reisverzekering. Ik betaal voor 11 maanden 456,50 inclusief thuiskomstverzekering voor medische kosten thuis en de tijd te overbruggen totdat ik weer een zorgverzekering in Nederland heb. Bij Elvia kan je ook verzekeringen afsluiten voor langere tijd... en ik denk dat het altijd uitkomt op ongeveer 400-500 euro per jaar.. helemaal niet zo gek duur als je dat vergelijkt met de zorgverzekering die je in Nederland nodig hebt! Met deze reisverzekering hoef je trouwens dus ook niet zorgverzekerd te zijn in Nederland!

succes met t uitzoeken van een verzekering!

ps. waar ga je studeren?
 
Ok bedankt voor je antwoord. Dan ga ik ook eens daar informeren, ik moet er zowel uit gaan komen. Ik ga de opleiding doen bij EPST (vandaar dat al die clausules over het buitenland belangrijk zijn).

Dank nogmaals!
 
Bij Driessen kost een kale (geen ziektekosten) reisverzekering rond de 160 euro per jaar.
 
Terug
Bovenaan