Regional in de VS neemt mogelijk buitenlanders aan

737ES

New member
Zojuist van DO vernomen dat ze mogelijk buitenlanders gaan aannemen.

Mocht je interesse hebben stuur me even een maitje. Geen FAA brevet?
Daar kan ik je mee helpen.

Reageer alleen als je 1500hr hebt en een ATPL/CPL. (Zelfs met een ppl/ir zou het kunnen mits geldig en je hebt 1480hr)
 
Laatst bewerkt:
Wat FAA gelijkstelling betreft, google even:

"EASA CPL conversion to FAA Commercial"

$25,- per uur 75hr per mnd minimum. $15000,- bonus als je 2 jaar blijft.

Geen vetpot maar altijd beter dan "pay to fly". Niet geheel onbelangrijk, flow naar een Major.
Werkgever heeft goede ziektekostenverzekering.

Kijk maar even naar psaairlines.com

Direct solliciteren heeft nu geen zin ivm afwachting goedkeuring van management.

Mail gerust je CV naar [email protected] maar je krijgt pas bericht zodra de procedure rond is.
 
Laatst bewerkt:
the US, the term used to denote the "equivalent" of a JAR FCL ATPL is the FAA ?ATP?. As you know, the theoretical knowledge necessary to pass the JAR FCL ATPL is one of the highest in the world and so you should be proud that you have already achieved it.

Generally, there is not much problem converting your license to the FAA ATP provided your ATPL is issued in accordance with ICAO regulations. You can find out more on the steps necessary for foreign pilots to apply for a US certificate here and the Federal Aviation Administration site at WWW.FAA.gov, as license requirements and forms are updated and modified frequently.

Well, all pilots applying for a certificate based on ICAO foreign license must have the Civil Aviation Authority (CAA) validate the license. The CAA is the Civil Aviation Authority that issued the original license. They must verify the validity of the license along with the medical certificate prior to applying for an FAA certificate. The FAA has developed a form called Verification of Authenticity of Foreign License, Rating and Medical Certificate Form. Click the link and download the most up to date version of the verification form directly from the FAA site.

Once the form is completed, it may be submitted either via fax to 405- 954-9922 or via mail to:

Federal Aviation Administration
Airmen Certification Branch, AFS-760
P.O Box 25082
Oklahoma City, OK 73125-0082.

It is recommended that any Verification of License Authenticity Form be submitted at least 90 days prior to arriving at the designated FAA FSDO office.

The FAA requires that the following information be included with the verification form.

a. Name & Date of birth
b. Address where you wish to have the verification of authenticity letter to be mailed.
c. Certificate number and rating of the foreign license. (Copy of the foreign license & medical certificate is preferred)
d. Country of issuance of your foreign license
e. Location of the FAA Flight Standards District Office you intend to apply for your U.S certificate.
f. Statement confirming that your foreign license is not under suspension or revocation.

In addition, you have to do a written test (about 80 questions) and undergo a flight check if you wish to exercise the ATP certificate

ATPL houders hebben het iets makkelijker maar dit is even onder voorbehoud.
 
$25,- per uur 75hr per mnd minimum. $15000,- bonus als je 2 jaar blijft.

Geen vetpot maar altijd beter dan "pay to fly".

Klinkt geweldig!!! Yeah, geen pay to fly. Where can I sign in? $1875,- per maand. Vanaf welk bedrag begint de vetpot? En wat kost housing/living? Misschien handig om tevens te vermelden of er nog bijbaantjes in de buurt vrij zijn. Zijn de Amerikanen niet meer zo gek te krijgen? Manmanmanman donder op.
 
Je kan natuurlijk ook altijd in NL bollen blijven pellen na een opleiding van anderhalve ton.
Regionals is geen vetpot, nooit geweest maar wordt al rap beter.
Airline zal work permit voor je regelen. Zal geen greencard zijn, meer in de trant van "Temporary Worker"
 
Most likely H1B working visa.
Very tough to obtain !!
Takes a lot of time and money......attorney costs !!
Employer will have to sponsor you!
Seen it all, and done it all !!

Ger
 
Klinkt geweldig!!! Yeah, geen pay to fly. Where can I sign in? $1875,- per maand. Vanaf welk bedrag begint de vetpot? En wat kost housing/living? Misschien handig om tevens te vermelden of er nog bijbaantjes in de buurt vrij zijn. Zijn de Amerikanen niet meer zo gek te krijgen? Manmanmanman donder op.

Bedankt voor deze reactie (gefrustreerd misschien omdat je voor type en line training
betaalt hebt?)

Salaris eerste jaar komt op $40.000 incl. de bonus excl. per diem.

2e jaar $ 32.000 excl per diem (er zijn genoeg low cost maatschappijen die minder betalen)

Upgrade gewoonlijk na 24 mnd.
 
In Amerika is er een groot tekort aan piloten.
Aan piloten die voor een halve boterham met smeerkaas en twee foodstamps een regional jet willen vliegen.

Dat is inderdaad lange tijd het geval geweest. EA gaf al aan dat hierin een positieve verandering bezig is.

De media heeft nu eenmaal een sterke invloed op mensen. Ook op hun koopgedrag.

Maar dat wist je toch al als zunige hollander?
 
Bedankt voor deze reactie (gefrustreerd misschien omdat je voor type en line training

betaalt hebt?)



Huh, nee geen van dit alles. Beroepsvliegers zijn mensen die betaald krijgen, en ervan kunnen leven (eten, drinken, huur, LENING AFLOSSEN). Dat zie ik met deze bedragen niet gebeuren. Er moet bijverdient worden. Dit gaat ten koste van de vliegveiligheid. Daar ben ik op tegen, en vind dat aspirant vliegers en mensen die net hun brevet hebben dit moeten begrijpen. That's all!!!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Vraagje......

Mag je met een E1 Visa werken als vlieger in the US of A ??
Bruce, do you know ?

Groet Ger



E1 Visa
(Treaty Traders)
The E1 visa for Treaty Traders allows nationals from countries that maintain an appropriate treaty of commerce and navigation with the U.S., to enter the U.S. to conduct trade between the U.S. and their home country.

l.
Benefits of the E1 Visa
A.You can travel freely in and out of the U.S. while on a valid E1 visaB.You can stay on a prolonged basis with unlimited two year extensions as long as you maintain valid E1 statusC.Your dependents can stay with you as long as you maintain your E1 status. They can also attend schoolD.You can apply at an American Consulate abroad or apply for a change of status if you are in the U.S.E.Your spouse may seek employment by applying for an
employment authorization document
 
Huh, nee geen van dit alles. Beroepsvliegers zijn mensen die betaald krijgen, en ervan kunnen leven (eten, drinken, huur, LENING AFLOSSEN). Dat zie ik met deze bedragen niet gebeuren. Er moet bijverdient worden. Dit gaat ten koste van de vliegveiligheid. Daar ben ik op tegen, en vind dat aspirant vliegers en mensen die net hun brevet hebben dit moeten begrijpen. That's all!!!




Verzonden vanaf mijn iPhone met

Het blijft natuurlijk een beetje een catch-22 situatie en niet voor iedereen.
Maar het is niet het probleem van de werkgever dat jij het nodig vond om een opleiding van anderhalve ton te doen terwijl het voor de helft ook had gekund. Just saying...
Niet het probleem van een Amerikaanse werkgever in een land waar zo'n opleiding 1/3 kost. Jij trekt de discussie een beetje scheef.
Niemand hier zit te wachten op te duur opgeleide NL'se piloten...echt waar niet.
 
Huh, nee geen van dit alles. Beroepsvliegers zijn mensen die betaald krijgen, en ervan kunnen leven (eten, drinken, huur, LENING AFLOSSEN). Dat zie ik met deze bedragen niet gebeuren. Er moet bijverdient worden. Dit gaat ten koste van de vliegveiligheid. Daar ben ik op tegen, en vind dat aspirant vliegers en mensen die net hun brevet hebben dit moeten begrijpen. That's all!!!




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

ok ik deel die gedachte. Deze discussie zie je ook volop op alle piloten forum's in de VS. Maar na 6 jaar in Europa gevlogen te hebben voor een mager loontje en afgewezen te zijn bij Wizz heb ik gekozen voor de VS. Simpel weg omdat er meer vacatures zijn. Bij PSA verdien je niet veel de eerste 2 jaar. Helemaal met je eens. Upgrade eerder regel dan uitzondering na 2 jaar. Captain pay eerste jaar $65,- per uur. Dat is bijna $5000,- per mnd zonder per diem.

Misschien een beetje naief van mij maar ik dacht met het grote aantal werkloze vliegers in NL en Europa en het feit dat mijn werkgever de klassen niet gevuld krijgt en er werd gedacht aan buitenlanders: Toen kwam spontaan de gedachte om hier te posten. En ach..als je single bent en het lijkt je wat om in de VS ervaring op te doen. Het is maar een idee!

Het is niet de ideale weg. Maar KLS etc...wachtlijst, geen baangarantie, type kopen, 500 uur kopen, Azie, China weet ik wat niet.

Ook ik ken mensen met een schuld van 140.000+ zonder baan. Gratis rondvluchten, para's droppen, 12000 voor je FI opleiding en dan de eerste 100uur gratis les geven. Met alle respect iedereen maakt ze eigen keuze.

Nogmaals het is maar een idee waar ik bij kan helpen. Voor iedereen die mij al gemaild heeft op airwork stuur svp je CV naar [email protected]. FAA ATP is een pre.

Mocht je interesse hebben kijk even op psaairlines.com. Dit is een dochteronderneming van American. (CRJ200/700/900)

Cape Air zoekt ook captains (Cessna 402) Eveneens ook geen vetpot maar leuk voor de ervaring.
1200hr en een FAA Commercial. Ook zij nemen een beperkt aantal buitenlanders.

PSA is alleen op zoek naar First Officers.
 
Vraagje......

Mag je met een E1 Visa werken als vlieger in the US of A ??
Bruce, do you know ?

Groet Ger



E1 Visa
(Treaty Traders)
The E1 visa for Treaty Traders allows nationals from countries that maintain an appropriate treaty of commerce and navigation with the U.S., to enter the U.S. to conduct trade between the U.S. and their home country.

l.
Benefits of the E1 Visa
A.You can travel freely in and out of the U.S. while on a valid E1 visaB.You can stay on a prolonged basis with unlimited two year extensions as long as you maintain valid E1 statusC.Your dependents can stay with you as long as you maintain your E1 status. They can also attend schoolD.You can apply at an American Consulate abroad or apply for a change of status if you are in the U.S.E.Your spouse may seek employment by applying for an
employment authorization document

Kom ik nog op terug.
 
Oh ok. In dat geval zat ik er vreselijk naast. Op welke buitenlanders wordt dan gericht (zie titel)? En hoeveel daarvan spreken Nederlands?



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Als ik moet gokken dan Canada en Centraal en Zuid Amerika.
Ik deel geregeld een frequentie met piloten van Avianca ( Colombia) en Copa ( Panama) en die spreken allemaal goed Engels.
Copa neemt buitenlanders aan by the way.
Moet wel in Panama wonen en je krijgt in lokale munt betaalt.
Zal vast iemand over gaan janken.
Niemand vraagt je om het te doen :D

Kort verhaal.
Twee dagen teug op de terugweg uit Cuba een KLM op de frequentie.
Dus ik zeg even : Goedemiddag KLM en kreeg een aarzelend antwoord terug.
Paar minuten later een gesprekje met de Capt en ik vertel hem dat ik in 1988 voor de KLS was afgewezen en in 1992 voor de Klu. Vroeg hij of ik er nog steeds wilde werken.
Ik zeg nee, ik heb een huis in Florida, een Crashpad op South Beach, vlieg 737 en we vliegen nu in hetzelfde stukje lucht.
Hoeft niet meer. Als de KLM mij morgen belt of ik aub terug naar NL wil....
Not gonna happen.
 
Terug
Bovenaan