Recente ervaringen Netjets interview Farnborough

Falcon2001

New member
Goede morgend,

Heeft er iemand recente ervaringen met Farnborough?

Welke SID? Welke pannes in de sim? vragen individual interview?


Many Thanks

:eek!:

Falcon2001
 
Ik had het er toevallig over met een collega. Hij vertelde alleen dat er veel technische vragen waren en veel over Longhaul, zoals MNPS etc. Ik weet niet of datrepresentatief is voor alle selecties, maar dat is wat hij gehad heeft. Hij kwam wel specifiek voor de BBJ.
 
kleine 2 weken geleden in farnborough geweest en net het verlossende telefoontje gehad, yessss.
engelse test goed te doen, maar kijken ze toch niet naar zeiden ze, maar moeten het verplicht doen, so don't worry.
tech test ook zeker te doen, erg basic, met ace the tech pilot interview kom je er wel uit, waren trouwens veel vragen uit cathay boekje.
sim was voor mij op de king air, zwaar klote aangezien ik alleen jet gewend ben met mooie grote schermen. het moeilijkste was wennen aan de attitude, zeker op de approach aangezien ik altijd aan een nose up attitude gewend bent voelt het heel raar aan als je ineens een paar graden nose down vliegt. flapspeeds waren ook erg onduidelijk. door voornamelijk deze twee redenen zat ik het aardig op te kloten en moest een go around doen, heb volgens mij wel 10 keer sinkrate gehoord. maarja uiteindelijk toch een juiste beslissing geweest.
sim was rawdata dep uit basle, destination linate. aan eind van de sid verloren we de cabinedeur. gelukkig vlogen we op fl95, dus decompressie geen probleem. uitgeweken naar zurich, ils approach, helaas missed approach en dan normale landing, alhoewel ik er 5 maakte. klote ding is gewoon niet te vliegen. hebben blijkbaar voornamelijk naar crm gekeken en decision making, want van m'n vliegkunsten hoefte ik het niet te hebben die dag.
interview erg gezellig, beetje stom zitten lachen. weinig technische vragen eigenlijk. vraag over cabin crew die niet op komt dagen ergens downroute voor de weg terug, geen idee waar ze is, company wilt dat je terugvliegt zonder haar wat doe je. catering klopt voor geen meter, een grote chaos. passagier doet gordel niet om op finals, wat zeg je, land je of ga je go around als ie niet luistert. vertel klein beetje over de company en toestellen die ze vliegen en daar zit de bbj dus niet bij. en waar kunnen ze je 's ochtends voor wakker maken.
ik was niet tevreden aan eind van de dag en had zeker geen aanbod verwacht, maar toch gelukt. denk dat je met een smile en beetje gezelligheid erg ver komt.

succes.
 
Terug
Bovenaan