Raadplaatjes (eerste ronde)

De bonus:
Het enige wat ik kan bedenken zijn die vooruitstekende ''flappen'' aan de stabilatoren, dat zie je dacht ik niet vaak.

Dat was de reden dat ik dacht... ik begin met alleen de staart. En dat was nog sneller raak dan ik had gedacht :) Knap gedaan, E-A!

Maar dat je ook vliegend niet veel meer nodig hebt, dan alleen die staart?

Take these broken wings, and learn to fly again...

1739724530553.webp

Onder Eagle adepten een behoorlijk legendarisch voorval. Misschien wel uniek in de fixed wing luchtvaart.

Een complete vleugel afbreken, toch uit de spin komen en landen... de eerste reaktie van McDonnell Douglas: Onmogelijk!
Maar blijkbaar kon het toch, met voldoende lift van de body, en genoeg gas erop... thrust to weight, meer dan 1.

Het toestel is doodleuk gerepareerd en heeft hierna nog vele missies gevlogen.

OK, nu stop ik, en gaan we (zo te zien) supersonisch verder.

We hebben even tijd:
Mosbach (niet -sch) beschreef kastelen-weer als; het weer als er mooie cumulus wolken te zien zijn.
Of zelfs Cumulus Castellanus.
Prachtig aanzicht, i.p.v. alleen zo'n strak blauw.

Ben gaf de theorie-cursus voor PPL o.a. aan de RAC te EHRD.
En uiteraard welbekend, toen, ooit, vanwege zijn boek.
Ook een keer gevlogen met hem n.a.v. een theoretische discussie die we even wilden testen in de praktijk.
En een keer met een collega cursist, die dus echt gewoon vlieg-angst had maar daar niet vanaf kwam en er ook mee stopte.
Ik denk terecht, en hij was ook al ver over z'n pensioen heen, dan kan je wel eens wat minder flexibel zijn geworden.

The days of yore.

1739725210256.webp

Dat was de reden dat ik dacht... ik begin met alleen de staart. En dat was nog sneller raak dan ik had gedacht :) Knap gedaan, E-A!

Maar dat je ook vliegend niet veel meer nodig hebt, dan alleen die staart?

Take these broken wings, and learn to fly again...

Bekijk bijlage 869

Onder Eagle adepten een behoorlijk legendarisch voorval. Misschien wel uniek in de fixed wing luchtvaart.

Een complete vleugel afbreken, toch uit de spin komen en landen... de eerste reaktie van McDonnell Douglas: Onmogelijk!
Maar blijkbaar kon het toch, met voldoende lift van de body, en genoeg gas erop... thrust to weight, meer dan 1.

Het toestel is doodleuk gerepareerd en heeft hierna nog vele missies gevlogen.

OK, nu stop ik, en gaan we (zo te zien) supersonisch verder.
Keertje behandeld op Discovery Channel, ook een aantal filmpjes op YT

''Mag ik er 3?'' Is dat letterlijk uit Engels vertaald, en vat ik die niet ?
(zoals ''Take 5'', die weet ik wel).
Trouwens, volg ook hier de Chamois !
Of bedoelde je dat en gunde je me 3 minuten ?

Terug
Bovenaan